mooi oranje is niet lelijk :-)

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

mooi oranje is niet lelijk :-)

Bericht door Henkjan »

zo, een paar Needles laten spuiten in een snelle kleur (Porsche 911 GT3 RS oranje met bijpassende satijnzwarte voet)

helemaal 100% is het helaas niet :( maar als je er niet op let valt het gelukkig niet op
Bijlagen
Needle Oranje 001.jpg
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

:shock:

Kleur is super!


Misschien zwarte schroefjes gebruiken :wink:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Kleur is idd turbogaaf. erg mooi!

Jan
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Snel kleurtje,,,, past er retro goed bij. :D






Maar om Amstel bier icm met Grolsch te gaan drinken,,,,,, :roll:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Wow, lekker kleurtje.
Ehm, je kan ze nu wel leuk gebruiken met koninginnendag... :D
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Bericht door dove »

't blijft een mooi ontwerp

maar 'k heb het niet zo op met all things Oranje ...


p.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Met paars en bruin zou je weer helemaal "IN " zijn... kleurt wel leuk bij versterkertjes van een forum-genoot.... snapte al nooit waarom hij zijn versterkers oranje maakte... maar 't gaat me duidelijk worden (....ooit)

Kees
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

audiomanics schreef:
Met paars en bruin zou je weer helemaal "IN " zijn... kleurt wel leuk bij versterkertjes van een forum-genoot.... snapte al nooit waarom hij zijn versterkers oranje maakte... maar 't gaat me duidelijk worden (....ooit)

Kees
Je bedoelt zoiets:

http://www.mfbfreaks.com/forum/download ... &mode=view

Zonder gekheid: dit is het huis van een goeie bekende van mij :shock: . Ik vind het gedurfd, net als een setje oranje speakers. Ik zou het zelf nooit doen, maar het ziet er wel erg gaaf uit!

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Shit! :shock: Mooi!!!
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Mooi stukje werk HJ =D>

Die kleur is echt niet verkeerd!
Mooie kasten!
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: mooi oranje is niet lelijk :-)

Bericht door SARK »

Henkjan schreef:
zo, een paar Needles laten spuiten in een snelle kleur (Porsche 911 GT3 RS oranje met bijpassende satijnzwarte voet)
Ze vallen in iedergeval goed op :!:
Henkjan schreef:
helemaal 100% is het helaas niet :( maar als je er niet op let valt het gelukkig niet op
Wat is er niet 100% aan dan :?:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: mooi oranje is niet lelijk :-)

Bericht door Henkjan »

SARK schreef:
Henkjan schreef:
helemaal 100% is het helaas niet :( maar als je er niet op let valt het gelukkig niet op
Wat is er niet 100% aan dan :?:
is op deze brakke foto (met zwak licht is die Ixus echt bagger) niet goed te zien maar precies op de hoeken, daar waar de naden van t MDF zitten (onder verstek gemaakt), zitten kleine scheurtjes in de lak. ik zal later wel ff een close-up plaatsen

ik kreeg overigens wel een veto om iets van deze kleur in de woonkamer te plaatsen :oops:
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Way cool die kleur :P
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik krijg een stevige jaren '70 flashback, vroeger zag 't er bij m'n ouders ook zo uit. Een paarse koektrommel, guitig golvend bruin/beige/oranje behang en meubilair in bijpassende kleur, hoe ontzettend trendy.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

(Porsche 911 GT3 RS oranje met bijpassende satijnzwarte voet
Leuk, maar eeeuuh, nou moeten ze nog in die Porche ? :twisted:

Maar, ik verbaas me wel es over die berichten over die scheurtjes in de lak. Foute lak voor MDF? Ik zie bij mijn boxen ook wel es de lijmnaden en da's jammer dan, maar scheurtjes zie ik nog steeds niet.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Iedere bikkelharde lak zal scheurtje vertonen als je met hout werkt, en al helemaal als je met mdf werkt (let op, de differentiatie !)

Daarom lak ik nooit meer een houten kast, als het ff kan. Mocht er ooit een soort van elastische lak komen ga ik weer kijken of het wat is....

jan
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Elastische lak gebruiken ze toch voor spoilers en side skirts voor auto's en dergelijke?

Orange is zeker cool!
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Paul schreef:
Elastische lak gebruiken ze toch voor spoilers en side skirts voor auto's en dergelijke?

Orange is zeker cool!
Nee hoor, dat is dezelfde lak als waarmee de auto zelf gespoten wordt. Er zit wel een kunststofprimer op die deels elastisch is. De functie hiervan is ongeveer gelijk aan die van de speciale tape die je op naden aanbrengt waar je stucwerk overheen zet.

Mischa
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ja, maar door de lak wordt dan nog een speciaal component gedaan (naam ff kwijt, zal wel een soort van weekmaker zijn) dat duurder is dan goud zo ongeveer. ik kwam op t idee voor deze kleur omdat een vriend z'n auto heeft laten spuiten in die kleur, en ik de spuiter wel ken. hij liet me toen een stuk rubber zien dat onder de deur zit en dat hij ook in kleur heeft gespoten. 2 stukjes van 1m lang en 8cm hoog, de lak net zo flexibel als t rubber. materiaalkosten: 350 euro. en heel veel uren werk, want doordat de lak dunner wordt moest t er in 10 lagen op.....

anyhoe, hier de close-ups
Bijlagen
needle lak 002.jpg
needle lak 001.jpg
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Duidelijk :!: maar komt dat doordat er niet voldoende geplamuurd is of door 't spuitwerk :?:


ps.

Dit is wel een heel mooi plaatje hoor :shock:

Afbeelding

Bijna jammer dat het aan de achterkant zit :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

denk combinatie, tijdens t spuiten is t toch wat gaan werken op de naden. maar om het nu goed te krijgen had ik het dus moeten schuren, dan met "staalplamuur" glad moeten maken, en dan nogmaals spuiten. en dat ging me te veel in de papieren lopen...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Van heel dichtbij zie je inderdaad aardig wat onvolkomenheden. Stofjes en dergelijke enzo. Is dit bij een proff. bedrijf gedaan?

Jan
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

heeft ie toevallig de spuitcabine verwarmd na het spuiten?
een autolak wordt namelijk gedroogd op 60 graden.
daar kan hout namelijk niet tegen :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

de normale 60°C had-ie niet gedaan, maar zou zomaar kunnen dat het er wel warmer was dan in je woonkamer

ja, die stofjes waren me ook al opgevallen....
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

stofjes kun je er later prima uit polijsten/slijpen.
maar laat hem eerst maar even een maandje of 2 staan,dan kun je gelijk de kast polijsten,want je krijgt toch een aanslaglaag op de lak(uitdampen van oplosmiddelen)
Gesloten