BLH voor Visaton FRS8 (M)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

BLH voor Visaton FRS8 (M)

Bericht door rho »

Weet er iemand van het bestaan van een ontwerp voor een back loaded horn voor de Visaton FRS8 (M)?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Buschhorn
Bijlagen
Buschhorn mk1 .pdf
(46.73 KiB) 1149 keer gedownload
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Bijlagen
frs8_horn_4.jpg
frs8_horn_plan.jpg
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

De Bushhorn heb ik al ooit gemaakt met een TBtje erin.

Die andere lijkt me wel eens cool om te bouwen.

Laat maar komen die ontwerpen. :)
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

RHO

Ik heb ook nog een ander ontwerp van een Back loaded Horn met de FRS8 liggen.Ik wou het scannen maar het resultaat trekt op niks.Spring eens een keertje binnen thuis dan geef ik het mee.

PS:ik moet ook nog langs komen met mijn breedbander FE83 in BR kast
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik zal eens langs komen.
Gebruikersavatar
L
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 jan 2007, 20:53

Bericht door L »

Die hoorn die Sark post staat hier. Leuk om te oefenen met je zaagtafel. Hij is makkelijker te bouwen dan je wellicht denkt.

Groet,

L
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Leuk idee. Ik vind dat drivertje hartstikke leuk. Goed verkrijgbaar en aardige prestaties voor erg weinig geld.

Toch een vraagje. Waarom zoveel moeite (en geld) voor deze driver? Iets meer geld erbij en je hebt leukere drivers die de moeite van het bouwen van zo'n systeem wél waard zijn. Toch?
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Ivo »

De verbazingfactor. Je kunt er veel meer uithalen dan je denkt. Je weet niet wat je overkomt, als zo'n klein speakertje de glazen op tafel doet trillen. Of wanneer zo'n goedkope speaker totaal overtuigend 3D speelt.

Ik heb met LaScala bashoorns een flinke tijd Monacor SPH-30X breedbandspeakertjes gebruikt. In between hoorns voor mijn grote Lowthers, zeg maar. Die LaScala is natuurlijk puur overkill in vergelijking tot die minibreedbandspeakertjes. Maar toen ik er achter was dat open paneel in dit geval beter klonk dan TL en toen ik de overgang goed had... wist ik niet meer zeker dat ik nog de Lowthers terugwilde...

Bovendien kun je voor die prijs nog eens verschillende dingen proberen. Een speakertje met hoge Qts, lage Qts, papier, plastic, onbehandeld, gelakt, noem maar op. Destructieve mods, desnoods.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

L schreef:
Die hoorn die Sark post staat hier. Leuk om te oefenen met je zaagtafel. Hij is makkelijker te bouwen dan je wellicht denkt.

Groet,

L
Waar :?:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

thefinlux schreef:
Toch een vraagje. Waarom zoveel moeite (en geld) voor deze driver? Iets meer geld erbij en je hebt leukere drivers die de moeite van het bouwen van zo'n systeem wél waard zijn. Toch?
Hmmm, goei vraag. Ik had eigenlijk iets willen bouwen voor weinig geld, gewoon om nog maar eens iets te bouwen.
Omdat ik iets in de aard van een hoorn in gedachten heb bij 1 of ander volgend project dacht ik dan maar ff een klein speakertje te gebruiken dat niet veel kost...maar de kosten voor het hout vallen dan wel zwaar uit natuurlijk.

Ik heb zelf geen zaagtafel, dus ik laat alles op maat zagen. Dan lopen voor zulk hoorntje de kosten toch wel weer onbetamelijk op als je in gedachten neemt wat de bedoeling is.

Maar Ivo´s verhaal spreekt ook wel aan.

:?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

De spiral horn natuurlijk !
Dat is een beste uitdaging, en weer eens totaal wat anders :D

En je kan hem zo groot maken als je wilt.

mijn versies van 50x50 waren te klein voor serieuze basweergave.
Ik zou het zo over doen met bv een 1.0x1.0m versie!
Gebruikersavatar
L
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 jan 2007, 20:53

Bericht door L »

SARK schreef:
L schreef:
Die hoorn die Sark post staat hier. Leuk om te oefenen met je zaagtafel. Hij is makkelijker te bouwen dan je wellicht denkt.

Groet,

L
Waar :?:
Hier op zolder :-) . Het gaat dus niet om de luidspreker op de foto. Ik heb die hoorn samen met medeforummer xmax nagebouwd. Afwerken is er niet van gekomen trouwens.

Groet,

L
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

bartsegers schreef:
De spiral horn natuurlijk !
Dat is een beste uitdaging, en weer eens totaal wat anders :D

En je kan hem zo groot maken als je wilt.

mijn versies van 50x50 waren te klein voor serieuze basweergave.
Ik zou het zo over doen met bv een 1.0x1.0m versie!
Die ga ik nergens kwijt geraken vrees ik.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

jawel, gewoon aan de muur, schilderijtje er op
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Henkjan schreef:
jawel, gewoon aan de muur, schilderijtje er op
Past niet op mijn luisterkamertje. Ik zit onder het dak en heb recht voor me een inbouw wandkast. Daar kan ik dus niks tegen de muur hangen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”