BLH voor Visaton FRS8 (M)
Moderator: Beheerdersteam
BLH voor Visaton FRS8 (M)
Weet er iemand van het bestaan van een ontwerp voor een back loaded horn voor de Visaton FRS8 (M)?
De verbazingfactor. Je kunt er veel meer uithalen dan je denkt. Je weet niet wat je overkomt, als zo'n klein speakertje de glazen op tafel doet trillen. Of wanneer zo'n goedkope speaker totaal overtuigend 3D speelt.
Ik heb met LaScala bashoorns een flinke tijd Monacor SPH-30X breedbandspeakertjes gebruikt. In between hoorns voor mijn grote Lowthers, zeg maar. Die LaScala is natuurlijk puur overkill in vergelijking tot die minibreedbandspeakertjes. Maar toen ik er achter was dat open paneel in dit geval beter klonk dan TL en toen ik de overgang goed had... wist ik niet meer zeker dat ik nog de Lowthers terugwilde...
Bovendien kun je voor die prijs nog eens verschillende dingen proberen. Een speakertje met hoge Qts, lage Qts, papier, plastic, onbehandeld, gelakt, noem maar op. Destructieve mods, desnoods.
Ik heb met LaScala bashoorns een flinke tijd Monacor SPH-30X breedbandspeakertjes gebruikt. In between hoorns voor mijn grote Lowthers, zeg maar. Die LaScala is natuurlijk puur overkill in vergelijking tot die minibreedbandspeakertjes. Maar toen ik er achter was dat open paneel in dit geval beter klonk dan TL en toen ik de overgang goed had... wist ik niet meer zeker dat ik nog de Lowthers terugwilde...
Bovendien kun je voor die prijs nog eens verschillende dingen proberen. Een speakertje met hoge Qts, lage Qts, papier, plastic, onbehandeld, gelakt, noem maar op. Destructieve mods, desnoods.
Hmmm, goei vraag. Ik had eigenlijk iets willen bouwen voor weinig geld, gewoon om nog maar eens iets te bouwen.thefinlux schreef:Toch een vraagje. Waarom zoveel moeite (en geld) voor deze driver? Iets meer geld erbij en je hebt leukere drivers die de moeite van het bouwen van zo'n systeem wél waard zijn. Toch?
Omdat ik iets in de aard van een hoorn in gedachten heb bij 1 of ander volgend project dacht ik dan maar ff een klein speakertje te gebruiken dat niet veel kost...maar de kosten voor het hout vallen dan wel zwaar uit natuurlijk.
Ik heb zelf geen zaagtafel, dus ik laat alles op maat zagen. Dan lopen voor zulk hoorntje de kosten toch wel weer onbetamelijk op als je in gedachten neemt wat de bedoeling is.
Maar Ivo´s verhaal spreekt ook wel aan.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Hier op zolderSARK schreef:WaarL schreef:Die hoorn die Sark post staat hier. Leuk om te oefenen met je zaagtafel. Hij is makkelijker te bouwen dan je wellicht denkt.
Groet,
L
Groet,
L
Die ga ik nergens kwijt geraken vrees ik.bartsegers schreef:De spiral horn natuurlijk !
Dat is een beste uitdaging, en weer eens totaal wat anders![]()
En je kan hem zo groot maken als je wilt.
mijn versies van 50x50 waren te klein voor serieuze basweergave.
Ik zou het zo over doen met bv een 1.0x1.0m versie!

