Henkjan schreef:Martijn M schreef:De coax-driver lijkt mij een prima ding. Wat Sander precies bedoelt met modulatie en waarom dat schadelijk zou zijn, snap ik niet.
het effect dat hoe de tweet afstraalt wordt beïnvloed door het bewegende membraan van de mid
Precies, en daarom zet je hem iets hoger in, ... of sluit hem gewoon niet aan

en gebruik alleen de tweeter! Weg is de modulatievervorming.
Maar effe serieus, ik zou persoonlijk niet van het coax idee afstappen. Wel zou ik de unit vrij hoog inzetten zodat je eigenlijk een vrij grote middentoner krijgt, die dus weinig zal bewegen. Wel best in het vocale gebied blijven (crossen tussen 150 en 250 hz).
Als je dan nog met 2 extra woofers gaat werken, overweeg dan misschien twee verschillende kastsystemen zoals ik bij de Concave doe. Dus één reflex voor diepe afstemming en één closed voor wat meer punch (Gabriel zal er blij mee zijn). Just an idea! het is jouw ultieme kast!