to mod or not to mod (de Sander/paarslicht/tumos discussie)

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

to mod or not to mod (de Sander/paarslicht/tumos discussie)

Bericht door tbusquet »

[mod toevoeging]dit is afgespitst van het topic over de ExtremA versterker


Na veel belangstelling en lees plezier wil ik toch ook even reageren.

De manier van reageren van paarlicht is natuurlijk niet optimaal, maar aan de andere kant vind ik het ook wel ok dat er wat tegenwicht komt aan de hand van ontwerpen van iemand (die kennelijk heel goed weet waar hij het over heeft), dit is nl. ook best leerzaam, als ik alles maar aan moet nemen leer ik minder...

Anyways, geen aanval op wie dan ook :D Ik lees lekker verder ;)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Thijs,

Als Paarslicht nu een inhoudelijke discussie wilde voeren, en met alide vragen of argumenten kwam, prima, ik wil best e.e.a. toelichten of ter discussie stellen.

Tot nu toe laat hij alleen zien dat hij een neuzelaar is van de bovenste plank zonder enige kennis van zaken. Ik weet echt niet hoe daar een discussie interessant door wordt, of hoe iemand daar op enige wijze lering uit trekt? Behalve Paarslicht zelf misschien?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

tbusquet schreef:
Na veel belangstelling en lees plezier wil ik toch ook even reageren.

....
Ik lees lekker verder ;)
Als omwille van jouw leesplezier de onenigheid opnieuw oplaait, neem ik je dat niet in dank af.

De beste kennis zit vaak bij razend enthiousiaste liefhebbers, oftewel: bij mensen die het delen van kennis graag zien als een prettige tijdsbesteding. Met het verdwijnen van de sfeer zag ik maar al te vaak de echte kennis van forums verdwijnen. Daar is niemand bij gebaat, dus het is wel zo prettig als dit forum daarvan gespaard blijft. ;)
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Bericht door tbusquet »

Marp schreef:
tbusquet schreef:
Na veel belangstelling en lees plezier wil ik toch ook even reageren.

....
Ik lees lekker verder ;)
Als omwille van jouw leesplezier de onenigheid opnieuw oplaait, neem ik je dat niet in dank af.

De beste kennis zit vaak bij razend enthiousiaste liefhebbers, oftewel: bij mensen die het delen van kennis graag zien als een prettige tijdsbesteding. Met het verdwijnen van de sfeer zag ik maar al te vaak de echte kennis van forums verdwijnen. Daar is niemand bij gebaat, dus het is wel zo prettig als dit forum daarvan gespaard blijft. ;)
Oei, dat bedoelde ik niet met " ik lees lekker verder"...

Ik bedoel dat ik lekker op dit forum blijf lezen om zoveel mogelijk te leren !
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Bericht door tbusquet »

SSassen schreef:
Thijs,

Als Paarslicht nu een inhoudelijke discussie wilde voeren, en met alide vragen of argumenten kwam, prima, ik wil best e.e.a. toelichten of ter discussie stellen.

Tot nu toe laat hij alleen zien dat hij een neuzelaar is van de bovenste plank zonder enige kennis van zaken. Ik weet echt niet hoe daar een discussie interessant door wordt, of hoe iemand daar op enige wijze lering uit trekt? Behalve Paarslicht zelf misschien?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Daar heb je wel een goed punt en gelukkig leg je dingen goed uit :)
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Bericht door Rob Dingen »

Hoi

Volgens mij was paarlicht gewoon op zoek naar ervaringen met deze versterker behalve van de mensen die er bij betrokken zijn.
Dus forum genoten die hem gebouwd hebben en wat die er van vinden.
Vind het een beetje flauw allemaal.
Sander heeft de communicatie techniek ook niet uitgevonden.
Dus hier word wel degelijk met 2 maten gemeten.

Rob
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Rob Dingen schreef:
Volgens mij was paarlicht gewoon op zoek naar ervaringen met deze versterker behalve van de mensen die er bij betrokken zijn.
Daar zijn we allemaal naar op zoek... Zie je hier andere mensen vreemd doen (buiten het "normale vreemd" van de gemiddelde forumganger hier :lol: ) ?

Anyway, laten we gewoon wachten tot de eerste Extreme A van iemand die er hier wat over wil zeggen klaar is. Even geduld..
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Rob,

Nou, nee, de manier waarop hij hier dingen ter zake stelt is toch wel wat erg kort door de bocht. Ik ben zelf ook erg direct soms, maar mij zal je niet betrappen op het uiten van een mening of het poneren van een stelling die niet onderbouwd is.

Ik kan me jouw reacties mbt. het Tumos versterker topic nog herinneren, en wat blijkt nu, het forumlid met de grootste mond heeft deze versterker al enige tijd te koop staan, om exact de tekortkomingen die ik toendertijd aangaf. Maar nee, daar hoor je dan niemand meer over.

Dus ja, wellicht wordt er met twee maten gemeten, maar da's puur omdat men van mij weet dat ik wellicht direct ben, maar niet zomaar iets roep, Paarslicht daarintegen maakt wilde beweringen zonder enige onderbouwing en daar zit nu net 't cruciale verschil.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

[forumdictator pet op]
:!: on topic blijven graag, wil je wat bespreken over hoe er gemoderate wordt, open een topic in "forum algemeen" of (als het over individuele personen gaat) stuur een van de moderators een PM
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Henkjan, ik zie nergens kritiek op de mods... :roll:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

er wordt de opmerking "met 2 maten meten" gebruikt.... en dat trek ik dan maar naar me toe.

[en later vandaag haal ik deze post wel weer weg om t topic zuiver te houden]
Gebruikersavatar
4-weg
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 23:19

Bericht door 4-weg »

Bij voorbaat geef ik aan niet alle pagina´s gevolgd te hebben maar vooral reageer op deze en dan in het algemeen wat mensen opschrijven.
Voor iedereen is het best moeilijk om de juiste woorden "op papier" te zetten, terwijl misschien in een direct contact zaken veel duidelijker omschreven kunnen zijn/worden dan wel duidelijker gemaakt kunnen worden.
Daarnaast is het ook een bekend fenomeen dat er volkstammen zijn die niet alles lezen maar de tekst "scannen". Dan kan je het probleem tegenkomen dat niet elk woordje of zinnetje in de juiste context wordt geplaatst.
Dan kunnen mensen zich aangevallen voelen omdat inderdaad de tekst nogal vervelend overkomt, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat tekst volledig verkeerd wordt geïnterpreteerd.
En ja, er zijn ook mensen die graag "zuigen".
De vraag alleen is: hoe ga je daarmee om, hoe handel je het af en laat je je hierin wel of niet meeslepen.
Ik ben bang dat dit soort zaken altijd zullen blijven voorkomen, waarbij ik mezelf ook een paar keer in een vervelende discussie heb laten meeslepen, maar zolang elk mens een eigen unieke manier heeft om zijn denkbeelden te verwoorden en ook elk ander mens zijn eigen unieke manier heeft om die tekst "op te slaan", zal hier weinig verandering in komen.
(moest dit even melden) :wink:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

[mod-modus aan]

Ik wil toch erg graag reageren op de opmerking "met 2 maten meten"

er zijn verschillende leden alhier van wie ik (en ik vermoed ook de andere mods) meer in de gaten houd dan anderen. Ook Sander Sassen is er hier een van. Paarslicht en nog anderen horen er ook bij. Op het moment dat Sander, Paarslicht of iemand anders iets zegt of doet wat mijns inziens niet echt kan zal ik dat aangeven, en onmiddelijk bespreken met de andere mods. En dat geld voor IEDEREEN. Voor een newbie, voor een senior, voor een praatjesmaker, voor een schreeuwerd, voor een popi-jopie, zelfs voor een andere mod. En dat laatste mag je gerust verifieren bij ze.

Sander weet dit. Hij heeft genoeg Pm's van ons gehad om dit te weten. Paarslicht idem dito. Niet de afgelopen weken, maar in de afgelopen maanden is er contact geweest met hem. Verschil met Sander is dat Sander ook hoort wat wij zeggen en desnoods terugkeert op zijn schreden of toegeeft dat ie het verkeerd had. Ook geeft hij dit aan bij de desbetreffende persoon. Lijkt me een behoorlijk positieve instelling. Zeker voor iemand die niet bang is zijn mening erg hard van de daken te schreeuwen. Mocht je nu de indruk hebben dat ie het niet bij het juiste eind heeft, ga in discussie. met name inhoudelijk, want dat lijkt soms het enige te zijn waarmee je met hem kunt communiceren :D . Heb je moeite met de manier waarop of wil je liever de discussie niet aangaan: PM de moderator en wij kijken wat we er mee doen.

Paarslicht daarentegen heeft voortdurend uitgevaren tegen een ander forumlid, in dit geval Sander Sassen, op een manier die NIET positief of opbouwend is, maar ronduit negatief en afkrakend. Nou kan dat op zich nog wel (binnen redelijke grenzen), maar dan wel graag op inhoud, en niet direct op de persoon. Na 1 keer gaan we gewoon de discussie aan, de 2e keer doe ik dat ook nog wel. Maar als je voor de 3e keer weer aan het Bashen bent ga je me echt te ver. Dit is uitgebreid besproken met de andere mods, om te voorkomen dat er, ik zeg maar wat populaire anti-mod kreten, kliekvorming/dictatuur/persoonlijke vete/tiran/gekleurde waarneming etc etc etc plaatsvind. In dit geval heb ik erg veel moeite gedaan om het in een eerder stadium in goede banen te leiden, en schoot de willekeur van sander treiteren me in het verkeerd keelgat. Toevallig nét op het moment dat Sander op het HT-forum een Ban krijgt omdat ie te lang in een sponsortopic aan de gang blijft. Toevallig hé??

Het blijft een lastige materie, en ik zeg niet dat ik de perfecte mod ben, maar ik probeer het zo goed mogelijk te doen. Dat hoef ik gelukkig niet alleen te doen, daar we zijn we met een groepje voor.

Om op rob's zijn mededeling terug te komen. Je hebt alle recht om dat te zeggen, wellicht heb je wel gelijk (ik heb de wijsheid niet in pacht). Toch denk ik dat, mits je de gehele voorgeschiedenis kent, daar misschien toch wat anders over zou denken. Daar mag je best met me over pm-en. :)

[mod uit]

Jan / Wowly
Jan Deckers
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 27 okt 2004, 18:59
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Jan Deckers »

Beste Sander,

zou je mij (met of zonder grote mond) buiten deze discussie willen houden. Die discussie sloeg m.i. ook nergens op maar belangrijker, de reden waarom ik de Tumos te koop zet is een geheel andere.
Jij baseert in dit geval nu inderdaad je mening op een mening en niet op een feit. Gelieve ook voortaan niet negatief te posten in verkoop advertenties.

Beste moderator, dit is geloof ik al de 2e keer dat Sander zich m.i. negatief over uitlaat. Gelieve hier iets aan te doen.

met vriendelijke groet,

Jan
SSassen schreef:
Rob,

Nou, nee, de manier waarop hij hier dingen ter zake stelt is toch wel wat erg kort door de bocht. Ik ben zelf ook erg direct soms, maar mij zal je niet betrappen op het uiten van een mening of het poneren van een stelling die niet onderbouwd is.

Ik kan me jouw reacties mbt. het Tumos versterker topic nog herinneren, en wat blijkt nu, het forumlid met de grootste mond heeft deze versterker al enige tijd te koop staan, om exact de tekortkomingen die ik toendertijd aangaf. Maar nee, daar hoor je dan niemand meer over.

Dus ja, wellicht wordt er met twee maten gemeten, maar da's puur omdat men van mij weet dat ik wellicht direct ben, maar niet zomaar iets roep, Paarslicht daarintegen maakt wilde beweringen zonder enige onderbouwing en daar zit nu net 't cruciale verschil.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Jan Deckers schreef:
Beste moderator, dit is geloof ik al de 2e keer dat Sander zich m.i. negatief over uitlaat. Gelieve hier iets aan te doen.
je had al netjes inhoudelijk gereageerd op de opmerking van Sander over de Tumos, en zoals je hebt kunnen zien is je verkoop topic ook opgeschoond van niet met de verkoop te maken hebbende posts. probeer (en dat geldt voor iedereen, niet alleen voor jou) dat soort opmerkingen in te slikken of in PM (aan de persoon of aan de mods) te doen
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”