Er zijn 52 resultaten gevonden

door HiFi Beestje
zo 10 sep 2023, 19:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Ja ja, niet te voorkomen omdat het om veel vermogen gaat.
Ik geloof dat een chip van een PC zelfs nog warmer wordt trouwens vooral als je hem volledig belast.
Halfgeleiders kunnen er wel tegen in elk geval.
door HiFi Beestje
za 09 sep 2023, 20:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Het is gewoon geen gunstige bedrijfs temperatuur voor electronica, vooral voor elco's niet. Dat wil je op zich niet hebben, daarvoor is er gewoon koelmateriaal bedacht. Ze testen trouwens ook de levensduur van apparaten ed door ze aan hogere temperaturen bloot te stellen, de verwering of oxidatie do...
door HiFi Beestje
za 09 sep 2023, 12:58
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Ja, er werd op forums ook al over gepraat.
Zeker wel 50 graden.
door HiFi Beestje
vr 08 sep 2023, 23:40
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Tot slot wou ik nog even zeggen dat ik een onderzettertje heb gemaakt die luchtdicht aansluit op de onderkant van de PA5 II PLUS met een klein PC ventilatortje van 1.1 watt er in zodat zodat er goede koeling is. Heb er nu een 100 ohm weerstand tussen zodat hij nog langzamer draait en dus stiller is....
door HiFi Beestje
do 07 sep 2023, 13:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Ik denk dat heel veel mensen 'wennen aan nieuwe apparatuur' benoemen als 'inspelen O, ja, zeker Shadow. Maar ik denk dat nog meer mensen niet weten wanneer hun eigen verbeelding een loopje met hun neemt. Maar daar ontkomt niemand aan, uiteindelijk wordt het toch de verbeelding, al is het pas in de ...
door HiFi Beestje
do 07 sep 2023, 13:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Inspelen is de grootste kul die bestaat. Elektronica behoort een seconde na inschakeling stabiel te zijn, zo niet, dan is het ruk ontworpen. Mijn miniDSP was na het inschakelen destijds een echte ramp, het heeft zeker een paar dagen geduurd voordat die soepel begon te klinken en de vervorming verdw...
door HiFi Beestje
do 07 sep 2023, 12:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Nou, de PA5 II PLUS hangt aan mijn luisterset, dat wat ik verwachte wordt werkelijkheid, de Topping klinkt beter dan de Cyrus set van 3000 euro. Wat er aan doffigheid (om het zo maar te noemen) in klank zat is allemaal weg, een kraakhelder geluid. In cijfers 9/10 aan vervorming weg, van 0.003 naar 0...
door HiFi Beestje
za 02 sep 2023, 17:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Shadow schreef: za 02 sep 2023, 16:16
Minidsp al eens geprobeerd?
Die heb ik hier al staan, maar als ik dit digitaal doe dan ben ik een tweede DAC nodig, en die was wel duur. En wellicht ook 2 nieuwe minidsp's.
door HiFi Beestje
za 02 sep 2023, 14:16
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

en hoe doetie t qua dynamiek? Netzo als mijn cyrus versterker, een breed diep stereo beeld. Maar dat zal nog duidelijker worden als ik hem op mijn grote speakers aansluit. Ongelooflijk voor 300 euro, voor die prijs wordt het ook interessant om er 2 te gebruiken om zo een scheidingsfilter voor de ve...
door HiFi Beestje
do 31 aug 2023, 16:56
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Nou hij komt los, maar voor mij staat nu al wel vast dat vergeleken met mijn bestaande Cyrus versterker de Cyrus zijn geld zeker niet meer waard is. Volgens mij kan ik duidelijk horen dat de topping meer detail weergeeft, en dat met een mindere dac dan die in mijn bestaande keten zit. Nog even wacht...
door HiFi Beestje
wo 30 aug 2023, 12:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

:think: Zal wel een verschrijving zijn : 7MilliVolt uitgang... Hahahaha, nou weet ik het zelf ook niet meer, ben ook niet altijd zo heel gezet in der letteren of altijd zo snugger. 2 Volt was standaard ? 2 tot 4 voor normale dacs, topping was dus 7 na ik meen (de voorversterker). In ieder geval met...
door HiFi Beestje
wo 30 aug 2023, 12:32
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

de vuilnisman schreef: wo 30 aug 2023, 10:58
Betrouwbare bron, ik lees regelmatig zijn bevindingen.
door HiFi Beestje
di 29 aug 2023, 21:45
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Ik heb het toch graag in de peiling van hoe en wat.
door HiFi Beestje
di 29 aug 2023, 21:24
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Ja, het zal ook door die gain komen want die is bij gebalanceerd 19db en ongebalanceerd 24db. De output van die voorversterker van topping (ze willen dat je die gebruikt) heeft een 7MilliVolt uitgang en niet 2 of 4 zoals van deze dac. Dus dat wordt al een stuk harder met elkaar. Toch snap ik het nie...
door HiFi Beestje
di 29 aug 2023, 19:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Ja, leuk dit.
Volumeknop staat op zo een 55 60 % maar dit kan niet kloppen als die amp 140watt max moet wezen. Wat zal dat wel zijn als het een logaritmische pot-meter is ?
Ik meen ook al dingen te horen die ik anders niet hoor, vervorming is ook duidelijker.
Leuk dit.
door HiFi Beestje
di 29 aug 2023, 19:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Hij draait nu een dik uur maar hij staat zijn mannetje zeker tegenover de Cyrus, dit valt beslist niet tegen, zeker voor dat geld niet. Ik weet niet hoe lang de boel moet indraaien maar eerst eens kijken met de kleine tangband speakers en de oude Metrum Dac wat het allemaal gaat doen na een aantal d...
door HiFi Beestje
di 29 aug 2023, 12:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

1/10 of 1/100 minder vervorming ja, maar dat is dus al veel 1/10. Meet technisch moet het beter zijn, en zo niet dan gaan we het meemaken. Maar dat kun je zelf niet meten geef je aan? Het is gewoon allemaal bla-bla-bla voor aan de bar, als het goed meet maar nergens naar klinkt, ben jij nog steeds ...
door HiFi Beestje
di 29 aug 2023, 12:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

morgen komt hij, de PA5 2 pro versie. Waarschijnlijk bedoel je de PA5 II Plus? Je wending verrast ons wel, maar hopelijk brengt het apparaat je het luisterplezier waarop je hoopt. En ook wat betrouwbaarheid, waarover bij Topping kennelijk het nodige te zeggen valt. Speelde dat mee bij je keuze voor...
door HiFi Beestje
di 29 aug 2023, 12:24
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Wat toevallig, morgen komt hij, de PA5 2 pro versie Dat is toch geen vergelijk met de LA90 Discrete? Precies Peter, hele discussie over waarom er een LA90 moet komen en dan koopt ie een PA5 klasse D :rofl: Zou liever de LA90 kopen ja, maar ga jij het betalen dan ? 600 euro's meer. Ik PM mijn banknu...
door HiFi Beestje
ma 28 aug 2023, 20:36
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

1/10 of 1/100 minder vervorming ja, maar dat is dus al veel 1/10. Meet technisch moet het beter zijn, en zo niet dan gaan we het meemaken.
door HiFi Beestje
ma 28 aug 2023, 19:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Reacties: 139
Weergaves: 2606

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Ik kan niks meten, maar dit apparaat is volledig al aan een goede meting onderworpen en kwam als heel goed uit de bus.
Beter dan wat ik hier al heb staan dus laat die meting het dan maar waar maken dus.
Als hij beter klinkt dan mijn bestaande amp gaat mijn gezworen trouw aan Cyrus de deur uit dus.