Er zijn 46 resultaten gevonden
- wo 19 jun 2019, 15:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
- Reacties: 21
- Weergaves: 752
Re: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
Er zit een raar geluid in, om de paar seconden komt er een soort zachte ruis. Ik heb echt geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. Ook is het voorversterker gedeelte niet helemaal goed meer aangezien er toch nog hoge tonen door komen.
- di 18 jun 2019, 16:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
- Reacties: 21
- Weergaves: 752
Re: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
Ik heb vorige week toch nog even de tijd genomen op de sub af te krijgen en ik ben er echt super blij mee!! Ik heb inderdaad de gesuggereerde 1700uf genomen (bedankt voor het simuleren Tom!:) De sub klinkt erg strak, nu alleen nog een goede subwoofer versterker, ik heb nu een oude plaatversterker va...
- do 16 mei 2019, 17:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
- Reacties: 21
- Weergaves: 752
Re: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
Ohh oke zo, ik zal dan inderdaad even ook wat kleinere elkos bestellen om wat te experimenteren.
- wo 15 mei 2019, 22:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
- Reacties: 21
- Weergaves: 752
Re: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
Dan zal ik die binnenkort even bestellen, zou ik ze dan nog moeten bypassen met een goede MKP?
- wo 15 mei 2019, 17:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
- Reacties: 21
- Weergaves: 752
Re: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
Vandaag eindelijk ook weer de tijd gehad om wat te simuleren en die 1700uf werkt ook erg goed. Ik ga denk ik niet zelf de driver meten aangezien ik daar niet de juiste middelen voor heb, ik vertrouw maar gewoon op SB-Acoustics. Wat voor condensatoren zou ik dan moeten gebruiken? Ik zat zelf te denke...
- za 11 mei 2019, 15:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
- Reacties: 21
- Weergaves: 752
Re: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
Thanks voor het simuleren! Ik ben nu een weekendje weg dus ik kan nu zelf even niet simuleren. Heb je de parameters van sb-acoustics gebruikt? Of heb je eigen metingen? Ik ben van plan om volgende komende week metingen te maken en ook even wat te gaan simuleren.
- za 11 mei 2019, 12:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
- Reacties: 21
- Weergaves: 752
Re: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
Ohja dat is ook wel een goed idee. Zal ik binnenkort ook even proberen. Ik gebruik nu equalizerAPO, weten jullie een betere? Ik vind hem tot nu toe goed werken en gebruik hem als een hoogdoorlaatfilter voor mijn speakers.
- za 11 mei 2019, 7:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
- Reacties: 21
- Weergaves: 752
Re: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
Ik zou het opzich wel actief kunnen doen door mijn pc als equalizer te gebruiken maar dan moet ik ook weer een hoogdoorlaatfilter op mijn monitors zetten anders maken die zich kapot denk ik. Mijn PC heeft geen aparte subwoofer uitgang dus dan komt de bassboost ook op mijn speakers. En dat GHP lijkt ...
- vr 10 mei 2019, 22:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
- Reacties: 21
- Weergaves: 752
Re: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
Ik heb een meetset, dan zal ik even kijken of ik komende week kan gaan meten.
Weet iemand wat voor condensator ik moet gebruiken?
Weet iemand wat voor condensator ik moet gebruiken?
- vr 10 mei 2019, 22:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
- Reacties: 21
- Weergaves: 752
SB23MFCL45-4 subwoofer GHP?
Hoi allen, Ik heb afgelopen week stage gelopen bij een scheepswerf voor school en wanneer ik daar klaar was met het "werken" mocht ik aan een eigen project werken. Nou had ik al een lange tijd de SB-Acoustics SB23MFCL45-4 liggen na een gefaalde subwoofer. Ik had hem eerst in een veels te g...
- za 08 dec 2018, 22:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
- za 08 dec 2018, 12:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Nu ben ik toch wel benieuwd, kan je nog wat fotos sturen?Rick76 schreef:
PS. Ik kan evt. nog wel een foto posten vanuit een andere hoek genomen.(is glans beter zichtbaar)
- di 04 dec 2018, 8:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
@Pascal, dat is inderdaad een leuke set denk ik. Ik zal even wat info opzoeken over het meten, zal wel een heel leertraject worden:) @Rick, zien er heel mooi uit! Die afwerking is inderdaad ook prachtig. Ik was al blij met de afwerking op mijn speakers maar nu ik die van jou zo zie ben ik toch wel j...
- vr 30 nov 2018, 19:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Het zijn inderdaad erg mooie drivers, en ik ben er super blij mee. Voor mijn verjaardag vraag ik een meet setup dus dan kan ik ook echt de speakers meten. Heeft iemand hier nog tips voor? Welke microfoon ik moet halen enzo?
- wo 28 nov 2018, 9:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Hoi Barry, ik denk niet dat ik dat ga doen, ben nog beginnend in de hobby dus ik wil eigenlijk niet een tijdslimiet aan een project nu. Misschien over een paar jaar dat ik mee zal doen.
- di 27 nov 2018, 19:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Hoi allemaal, dan toch nog even een update. Ze zijn nu lekker ingespeeld en zijn alleen maar beter gaan klinken! Ik heb er wat foam onder gedaan: https://www.bax-shop.nl/studio-monitor-isolatie/devine-mon-pad-01-monitorisolatie Werkt perfect! De speakers klinken nu minder door in het bureau. Ik vond...
- di 13 nov 2018, 19:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Dank jullie voor al jullie leuke reacties!! Spikes werken dus niet? Dan zal ik idd moeten kijken naar foam, weet iemand waar je dat kan krijgen en zou bijvoorbeeld gewoon goedkoop foam van de bouwmarkt werken? Die stand ziet er ook wel mooi uit, ik zit er misschien ook nog aan te denken om wat stand...
- ma 12 nov 2018, 16:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Ja inderdaad, ik was gewoon zo nieuwsgierig om ze te horen dat ik geen zin meer had om naar de bouwmarkt te gaan voor zwarte schroefjes :lol: Ik ga er binnenkort misschien wel even zwarte schroefjes in zetten. Nu wil ik er gewoon even naar luisteren en mijn schuur moet toch weer opgeruimd worden, is...
- ma 12 nov 2018, 14:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Na een week hard werken zijn ze nu af!! Ze zien er goed uit, het spuiten is best goed gelukt! Ze klinken echt geweldig, ik ben er super blij mee, ik heb uiteindelijk het filter van Pascal gebruikt en het lijkt allemaal perfect te werken. Soms zijn ze wat bass-heavy maar dat is allemaal makkelijk in ...
- za 03 nov 2018, 9:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Ik ben ook van plan om luchtspoelen te gebruiken. Voor de RLC kringen kan ik toch ook de minder dure spoelen gebruiken? Dus dan wel luchtspoelen maar dan iets van 0,50mm, dan moet ik alleen de weerstand iets veranderen die voor de spoel zit. Voor de andere spoelen gebruik dan denk ik 1mm luchtspoele...
- do 01 nov 2018, 21:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Oh daar heb ik over heen gekeken :hide: , ik heb de scaling wat aangepast en het ziet er nu inderdaad zo uit als bij jou. Ik zie het nut wel van het RLC circuit bij de tweeter, maar het heeft wel erg weinig effect volgens mij. Denk je dat het verschil te horen valt? Ook vraag ik me eigenlijk af wat ...
- do 01 nov 2018, 10:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Als ik dezelfde crossover invoer als jij krijg ik een ander resultaat 
- ma 29 okt 2018, 21:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Oh oke. Misschien een beetje een domme vraag maar wat is de power response eigenlijk? Gewoon de hoeveelheid energie op een bepaalde frequentie, of iets anders?
- zo 28 okt 2018, 18:08
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Ik kreeg zo de meest vlakke frequentie response. Ik heb idd al gehoord dat je dat eigenlijk niet wil, dus die zal weg moeten.
De dip in de frequentie response is ook helaas iets groter als ik de power response vlak trek, de dip is dan bijna 5db, is dat niet erg veel?
De dip in de frequentie response is ook helaas iets groter als ik de power response vlak trek, de dip is dan bijna 5db, is dat niet erg veel?
- zo 28 okt 2018, 16:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: SB-Acoustics Bureauspeakers
- Reacties: 58
- Weergaves: 3770
Re: SB-Acoustics Bureauspeakers
Als ik de blauwe grafiek vlak trek krijg ik idd een grote dip bij 3khz, is dit dan niet heel erg te horen? Ik zal ook even de meetdata van de drivers appart hierbij meedelen.
