SB-Acoustics Bureauspeakers

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Jirster
Berichten: 63
Lid geworden op: do 26 jul 2018, 10:52

Re: SB-Acoustics Bureauspeakers

Bericht door Jirster »

Rick76 schreef:

PS. Ik kan evt. nog wel een foto posten vanuit een andere hoek genomen.(is glans beter zichtbaar)
Nu ben ik toch wel benieuwd, kan je nog wat fotos sturen?
Rick76
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 22:13

Re: SB-Acoustics Bureauspeakers

Bericht door Rick76 »

@Pascal, Ik las dat je misschien en bouwplan wou gaan maken voor de beginnende speakerbouwer met de SB. drivers. Hoe ik het kan beoordelen moet het wel met jouw kennis,ervaring en toewijding (om het onderste uit de kan te halen sowieso qua filtering) een erg prettig klinkende speaker-kit worden. Succes
Rick76
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 22:13

Re: SB-Acoustics Bureauspeakers

Bericht door Rick76 »

@Jim, Is goed. Zal er ook wat foto's bij doen van bouw/afwerking.
Bijlagen
WP_20180717_18_43_51_Pro.jpg
WP_20180719_19_24_05_Pro.jpg
Screenshot_20181208-213059.png
IMG_20181117_161953.jpg
Rick76
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 22:13

Re: SB-Acoustics Bureauspeakers

Bericht door Rick76 »

@Jim, Ik wou er nog 1 foto van eindresultaat bij doen, maar volgens mij is 4 stuks de max. om te kunnen bijvoegen.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: SB-Acoustics Bureauspeakers

Bericht door FR_Aad »

:goeie: :goeie: :goeie:
Jirster
Berichten: 63
Lid geworden op: do 26 jul 2018, 10:52

Re: SB-Acoustics Bureauspeakers

Bericht door Jirster »

:rock: :rock: :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: SB-Acoustics Bureauspeakers

Bericht door Barry2001 »

Neem je ook beunklusjes aan :mrgreen: prachtig :proost:
Gebruikersavatar
PA5cAL1
Berichten: 216
Lid geworden op: di 31 dec 2013, 12:00
Contacteer:

Re: SB-Acoustics Bureauspeakers

Bericht door PA5cAL1 »

Wow Rick, die kastje zijn echt heel goed gelukt. Mijn eigen houtbewerking kan nog wel een stukjes beter, ik kan nog niet zagen in verstek. Qua ontwerp vind ik ze ook mooier dan de originele SB18 die zo'n lompe gleuf aan de voorkant heeft. Ze zijn volgens mij wel een stuk groter dan de Eka's. Prima om op een standaard te zetten in de huiskamer. De Eka's zijn met hun geringe breedte en hoogte wat bruikbaarder op een bureau.
Rick76
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 22:13

Re: SB-Acoustics Bureauspeakers

Bericht door Rick76 »

Hallo mensen, bedankt voor de complimenten. "Knutselen" lukt nog wel als je er de tijd voor neemt. Als het op de interne/meet techniek aankomt komt wordt het een ander verhaal. Wat dat betreft ben ik als "beginner" op dit forum, gelijk in de hoofdklasse terecht gekomen. Maar dat is geen probleem. Ik vind de materie, de verschillende visies en werkwijzen erg interessant om te lezen, en op den duur pak je er toch wel dingen van mee. En wie weet heb ik over een tijdje de basis onder de knie om zelf een eenvoudig kast/filter ontwerp te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”