Er zijn 156 resultaten gevonden

door Spartacus
zo 08 sep 2024, 12:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: NAD 356BEE
Reacties: 24
Weergaves: 687

Re: NAD 356BEE

Zal nog eens kijken, als ik de NAD als voorversterker voor de buizenversterker zet had ik er volgens mij geen last van. Dan zou het in het stuk richting de eindtrappen moeten zitten.

Zal eens testen.
door Spartacus
zo 08 sep 2024, 9:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: NAD 356BEE
Reacties: 24
Weergaves: 687

Re: NAD 356BEE

De NAD is inmiddels problemen gaan vertonen.
Kraken, tikken over het linker kanaal.
Heel zacht hoorbaar met je oor naast de speaker. Rechts volledig stil.
Kraken/tikken/ploppen is er ongeacht de bron en ook met volume op 0.

Waar kan dit vandaan komen?
door Spartacus
zo 14 jul 2024, 16:59
Forum: Versterkers
Onderwerp: NAD 356BEE
Reacties: 24
Weergaves: 687

Re: NAD 356BEE

Ik ben ook zeer tevreden met het geluid wat er uit komt, zeker over de monitor audio’s. Ik heb hem nu als voorversterker voor de buizenversterker hangen, nu heb ik een volumeknop met afstandsbediening :lol: Ik heb bij de NAD ook de phono versterker ingebouwd, voor een prikkie aangeschaft op Ebay. Nu...
door Spartacus
zo 14 jul 2024, 16:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: NAD 356BEE
Reacties: 24
Weergaves: 687

Re: NAD 356BEE

Alleen visueel idd.
Hij klinkt gewoon net als toen hij nieuw uit de doos kwam.
Visueel geen afwijkingen, geen problemen met aan/uit zetten, geen brom niks.
Alleen een kapotte led die overigens kapot was toen ik hem weggezet heb.

Zie niet echt een reden om hem nu helemaal door te gaan (laten) meten.
door Spartacus
za 13 jul 2024, 10:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: NAD 356BEE
Reacties: 24
Weergaves: 687

Re: NAD 356BEE

Shadow schreef: za 13 jul 2024, 9:48
NAD heeft een naam in het gebruik van slechte kwaliteit componenten in de voeding die voortijdig falen, de Bluesound apparaten hebben daar ook een handje van...
Is dat nog steeds zo?
Ik zat zelf met een schuin oog al te kijken naar een NAD C700 V2.
door Spartacus
za 13 jul 2024, 10:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: NAD 356BEE
Reacties: 24
Weergaves: 687

Re: NAD 356BEE

Volgens mij is het een witte led en zit er een blauw lensje op de frontplaat. Nu hij toch open is: kijk even naar de voeding aan de rechterkant. Onderdelen worden te heet en "bakken" de omgeving. Is bij mij ook langsgekomen ter reparatie, voeding doorgebrand en inderdaad ook ledje stuk. I...
door Spartacus
za 13 jul 2024, 10:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: NAD 356BEE
Reacties: 24
Weergaves: 687

Re: NAD 356BEE

Reden te meer dan om er een ander type in te zetten lijkt me. En om kritisch te kijken naar de waarde van de voorschakelweerstand. De pads lijken best groot, zitten daar ook gaatjes in? Zo ja zou zelfs een gewone 3mm through hole wel eens kunnen passen, als je met de hoogte weg komt. Er zitten idd ...
door Spartacus
vr 12 jul 2024, 23:12
Forum: Versterkers
Onderwerp: NAD 356BEE
Reacties: 24
Weergaves: 687

Re: NAD 356BEE

Led is eerder vervangen, schijnt een kwaal te zijn.
door Spartacus
vr 12 jul 2024, 21:41
Forum: Versterkers
Onderwerp: NAD 356BEE
Reacties: 24
Weergaves: 687

NAD 356BEE

Weet er iemand waar ik de led’s van de foto kan halen?
Deze zitten achter de knoppen van een NAD 356.
door Spartacus
za 06 jul 2024, 11:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11829

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

:hide: Oeps, ik had iemand verkeerd begrepen hier. :hide:

Met de huidige zijkanten en kleurstelling blijft hij voorlopig gewoon staan op de kast.

De RIAA versterker die ik wil gebruiken is een elekit.
Die past in de behuizing en kan ik aansluiten op de 12v voeding.
door Spartacus
vr 05 jul 2024, 22:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11829

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook liever de kast leeg heb bovenop. Kan misschien beter zeggen dat ik hem zelf niet op de kast wil laten staan :oops: en niet iemand anders de schuld geven :lol: Het was een geweldig ding om te bouwen. Ook geweldig om dingen te posten op het forum. Tijd voor een v...
door Spartacus
vr 05 jul 2024, 21:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11829

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Geweldig dit.
Het vrolijkt me wel weer een beetje op zo.
door Spartacus
vr 05 jul 2024, 20:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11829

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Kan aan mij liggen, we hebben zo’n lang laag tv meubel met aan 2 kanten deurtjes.
De tv hangt er dan net boven.
De kasten tegenwoordig lijken steeds ondieper te worden. Er past in de diepte nog maar amper iets in.
door Spartacus
vr 05 jul 2024, 20:48
Forum: Ter overname gevraagd
Onderwerp: NAD PP375 voorversterker module
Reacties: 0
Weergaves: 167

NAD PP375 voorversterker module

Ik ben op zoek naar een voorversterker module voor in mijn NAD 356BEE.
Wie heeft er een?
door Spartacus
vr 05 jul 2024, 20:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11829

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

douwebakker schreef: vr 05 jul 2024, 19:30
@Spartacus: Laat me raden…Te diep zeker.
Ik zit nu eens te kijken, hij is idd ook te diep.
door Spartacus
vr 05 jul 2024, 20:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11829

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Geeft niks, prognose is goed ondanks dat het een triple negatieve kanker is(slechte variant). Ik wist ook idd dat het niet ging passen in de kast. Het is puur het bouwen wat ik leuk vind, vandaar ook de zoektocht naar een nieuw project. Misschien veranderd het nog hoor en blijft hij gewoon. Heb bove...
door Spartacus
vr 05 jul 2024, 20:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11829

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Wat een reacties allemaal. Had beter niks kunnen zeggen. Zowiezo is het meeste plezier voor mij het bouwen. Hij wordt niet verkocht om er winst op te maken, meer om ook wat geld vrij te maken voor een vervolg project. We luisteren zelf liever naar een SE versterker, toch ander geluid. Bouwplezier is...
door Spartacus
vr 05 jul 2024, 20:04
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11829

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

OpaBert schreef: vr 05 jul 2024, 19:38
Vind het een drie letter woord smoes, beginnende met een K en eindigt op een T
Om te weten Dat hij niet ! in je kast past had je hem niet voor hoeven bouwen .
Nu heb ik spijt dat ik op je verzoek ben in gegaan om mijn 2de set printen aan je te verkopen .
Ik heb de printen van Willy overgenomen.
door Spartacus
vr 05 jul 2024, 19:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11829

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Te breed, er staat een platenspeler naast in de kast.
Mijn elekit past net, deze helaas niet.
Op de kast laten staan is helaas geen optie.
door Spartacus
vr 05 jul 2024, 19:22
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11829

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Ik denk dat mijn versterker binnenkort op MP komt.
Ik vond het geweldig om hem te bouwen, maar helaas past hij niet in mijn kast.

@Willy_61: Bedankt voor het ontwikkelen van de versterker en het beschikbaar stellen van de printen.
Het was een geweldig leuk project om te bouwen.
door Spartacus
wo 03 jul 2024, 12:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: Welk nieuw project?
Reacties: 12
Weergaves: 401

Re: Welk nieuw project?

Kwam deze week dit nog tegen op Facebook.
Iemand deze al eerder gezien?
Wat zijn de voors en tegens om A2 te draaien?
door Spartacus
wo 26 jun 2024, 10:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11829

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Ik zou de bestaande print aanpassen. Het is 5 min werk en niemand die het ziet.
door Spartacus
di 25 jun 2024, 22:40
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11829

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

Wat ga je zelf doen?
Ringkern of niet?
door Spartacus
di 25 jun 2024, 22:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Reacties: 713
Weergaves: 11829

Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat

@douwebakker:

Weerstanden zijn aangekomen en gesoldeerd. Bedankt daarvoor.

Zijkanten zijn wit geschilderd.

Ik heb ook de aanpassing gedaan tegen de brom, hij is perfect stil nu.
Echt heel knap gevonden Douwe.