Zal nog eens kijken, als ik de NAD als voorversterker voor de buizenversterker zet had ik er volgens mij geen last van. Dan zou het in het stuk richting de eindtrappen moeten zitten.
Zal eens testen.
Er zijn 156 resultaten gevonden
- zo 08 sep 2024, 12:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: NAD 356BEE
- Reacties: 24
- Weergaves: 680
- zo 08 sep 2024, 9:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: NAD 356BEE
- Reacties: 24
- Weergaves: 680
Re: NAD 356BEE
De NAD is inmiddels problemen gaan vertonen.
Kraken, tikken over het linker kanaal.
Heel zacht hoorbaar met je oor naast de speaker. Rechts volledig stil.
Kraken/tikken/ploppen is er ongeacht de bron en ook met volume op 0.
Waar kan dit vandaan komen?
Kraken, tikken over het linker kanaal.
Heel zacht hoorbaar met je oor naast de speaker. Rechts volledig stil.
Kraken/tikken/ploppen is er ongeacht de bron en ook met volume op 0.
Waar kan dit vandaan komen?
- zo 14 jul 2024, 16:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: NAD 356BEE
- Reacties: 24
- Weergaves: 680
Re: NAD 356BEE
Ik ben ook zeer tevreden met het geluid wat er uit komt, zeker over de monitor audio’s. Ik heb hem nu als voorversterker voor de buizenversterker hangen, nu heb ik een volumeknop met afstandsbediening :lol: Ik heb bij de NAD ook de phono versterker ingebouwd, voor een prikkie aangeschaft op Ebay. Nu...
- zo 14 jul 2024, 16:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: NAD 356BEE
- Reacties: 24
- Weergaves: 680
Re: NAD 356BEE
Alleen visueel idd.
Hij klinkt gewoon net als toen hij nieuw uit de doos kwam.
Visueel geen afwijkingen, geen problemen met aan/uit zetten, geen brom niks.
Alleen een kapotte led die overigens kapot was toen ik hem weggezet heb.
Zie niet echt een reden om hem nu helemaal door te gaan (laten) meten.
Hij klinkt gewoon net als toen hij nieuw uit de doos kwam.
Visueel geen afwijkingen, geen problemen met aan/uit zetten, geen brom niks.
Alleen een kapotte led die overigens kapot was toen ik hem weggezet heb.
Zie niet echt een reden om hem nu helemaal door te gaan (laten) meten.
- za 13 jul 2024, 10:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: NAD 356BEE
- Reacties: 24
- Weergaves: 680
- za 13 jul 2024, 10:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: NAD 356BEE
- Reacties: 24
- Weergaves: 680
Re: NAD 356BEE
Volgens mij is het een witte led en zit er een blauw lensje op de frontplaat. Nu hij toch open is: kijk even naar de voeding aan de rechterkant. Onderdelen worden te heet en "bakken" de omgeving. Is bij mij ook langsgekomen ter reparatie, voeding doorgebrand en inderdaad ook ledje stuk. I...
- za 13 jul 2024, 10:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: NAD 356BEE
- Reacties: 24
- Weergaves: 680
Re: NAD 356BEE
Reden te meer dan om er een ander type in te zetten lijkt me. En om kritisch te kijken naar de waarde van de voorschakelweerstand. De pads lijken best groot, zitten daar ook gaatjes in? Zo ja zou zelfs een gewone 3mm through hole wel eens kunnen passen, als je met de hoogte weg komt. Er zitten idd ...
- vr 12 jul 2024, 23:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: NAD 356BEE
- Reacties: 24
- Weergaves: 680
Re: NAD 356BEE
Led is eerder vervangen, schijnt een kwaal te zijn.
- vr 12 jul 2024, 21:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: NAD 356BEE
- Reacties: 24
- Weergaves: 680
NAD 356BEE
Weet er iemand waar ik de led’s van de foto kan halen?
Deze zitten achter de knoppen van een NAD 356.
Deze zitten achter de knoppen van een NAD 356.
- za 06 jul 2024, 11:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Met de huidige zijkanten en kleurstelling blijft hij voorlopig gewoon staan op de kast.
De RIAA versterker die ik wil gebruiken is een elekit.
Die past in de behuizing en kan ik aansluiten op de 12v voeding.
- vr 05 jul 2024, 22:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook liever de kast leeg heb bovenop. Kan misschien beter zeggen dat ik hem zelf niet op de kast wil laten staan :oops: en niet iemand anders de schuld geven :lol: Het was een geweldig ding om te bouwen. Ook geweldig om dingen te posten op het forum. Tijd voor een v...
- vr 05 jul 2024, 21:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Geweldig dit.
Het vrolijkt me wel weer een beetje op zo.
Het vrolijkt me wel weer een beetje op zo.
- vr 05 jul 2024, 20:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Kan aan mij liggen, we hebben zo’n lang laag tv meubel met aan 2 kanten deurtjes.
De tv hangt er dan net boven.
De kasten tegenwoordig lijken steeds ondieper te worden. Er past in de diepte nog maar amper iets in.
De tv hangt er dan net boven.
De kasten tegenwoordig lijken steeds ondieper te worden. Er past in de diepte nog maar amper iets in.
- vr 05 jul 2024, 20:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
- vr 05 jul 2024, 20:48
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: NAD PP375 voorversterker module
- Reacties: 0
- Weergaves: 167
NAD PP375 voorversterker module
Ik ben op zoek naar een voorversterker module voor in mijn NAD 356BEE.
Wie heeft er een?
Wie heeft er een?
- vr 05 jul 2024, 20:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik zit nu eens te kijken, hij is idd ook te diep.
- vr 05 jul 2024, 20:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Geeft niks, prognose is goed ondanks dat het een triple negatieve kanker is(slechte variant). Ik wist ook idd dat het niet ging passen in de kast. Het is puur het bouwen wat ik leuk vind, vandaar ook de zoektocht naar een nieuw project. Misschien veranderd het nog hoor en blijft hij gewoon. Heb bove...
- vr 05 jul 2024, 20:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Wat een reacties allemaal. Had beter niks kunnen zeggen. Zowiezo is het meeste plezier voor mij het bouwen. Hij wordt niet verkocht om er winst op te maken, meer om ook wat geld vrij te maken voor een vervolg project. We luisteren zelf liever naar een SE versterker, toch ander geluid. Bouwplezier is...
- vr 05 jul 2024, 20:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik heb de printen van Willy overgenomen.
- vr 05 jul 2024, 19:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Te breed, er staat een platenspeler naast in de kast.
Mijn elekit past net, deze helaas niet.
Op de kast laten staan is helaas geen optie.
Mijn elekit past net, deze helaas niet.
Op de kast laten staan is helaas geen optie.
- vr 05 jul 2024, 19:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik denk dat mijn versterker binnenkort op MP komt.
Ik vond het geweldig om hem te bouwen, maar helaas past hij niet in mijn kast.
@Willy_61: Bedankt voor het ontwikkelen van de versterker en het beschikbaar stellen van de printen.
Het was een geweldig leuk project om te bouwen.
Ik vond het geweldig om hem te bouwen, maar helaas past hij niet in mijn kast.
@Willy_61: Bedankt voor het ontwikkelen van de versterker en het beschikbaar stellen van de printen.
Het was een geweldig leuk project om te bouwen.
- wo 03 jul 2024, 12:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welk nieuw project?
- Reacties: 12
- Weergaves: 394
Re: Welk nieuw project?
Kwam deze week dit nog tegen op Facebook.
Iemand deze al eerder gezien?
Wat zijn de voors en tegens om A2 te draaien?
Iemand deze al eerder gezien?
Wat zijn de voors en tegens om A2 te draaien?
- wo 26 jun 2024, 10:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik zou de bestaande print aanpassen. Het is 5 min werk en niemand die het ziet.
- di 25 jun 2024, 22:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Wat ga je zelf doen?
Ringkern of niet?
Ringkern of niet?
- di 25 jun 2024, 22:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
- Reacties: 713
- Weergaves: 11762
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
@douwebakker:
Weerstanden zijn aangekomen en gesoldeerd. Bedankt daarvoor.
Zijkanten zijn wit geschilderd.
Ik heb ook de aanpassing gedaan tegen de brom, hij is perfect stil nu.
Echt heel knap gevonden Douwe.
Weerstanden zijn aangekomen en gesoldeerd. Bedankt daarvoor.
Zijkanten zijn wit geschilderd.
Ik heb ook de aanpassing gedaan tegen de brom, hij is perfect stil nu.
Echt heel knap gevonden Douwe.
