Er zijn 66 resultaten gevonden
- wo 30 mei 2018, 12:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Sorry voor mijn lange afwezigheid maar lig al twee weken plat met morfine door mijn slechte rug kon ik niet meer lopen en uitslag mri wijst uit dat een operatie nodig waarbij de rug vast gezet word maar hier moet ik nog goed over nadenken gr Henk
- zo 13 mei 2018, 19:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Kleine Ceasar
- Reacties: 108
- Weergaves: 3306
Re: Kleine Ceasar
Mooi
- zo 13 mei 2018, 12:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Weer een Versterker met EL34/KT 88 hulp gezocht
- Reacties: 480
- Weergaves: 13030
Re: Weer een Versterker met EL34/KT 88
Mooi Bert wat is het toch een mooie hobby en zeker als je al zo ver bent als jullie wat een prachtige bouwwerken komen er toch voor de dag complimenten
- zo 13 mei 2018, 0:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Dankje Bert en de andere ook ik zal zeker nog veel hulp kunnen gebruiken en nodig hebben hopelijk kom ik er uit met jullie hulp om ook een versterker te kunnen bouwen en bedankt voor de uitnodiging ga ik zeker gebruik van maken
- za 12 mei 2018, 21:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ja bij mij ook Bert al zeggen ze dat een goede installie overal moet klinken waar je ook zit enz maar er is toch ook een sweetspot toch ik dacht altijd in het midden toch tenminste ik zit altijd in het midden te luisteren wat betreft die weerstanden zaten eerst beyslag in en de vorige eigenaar heeft...
- za 12 mei 2018, 20:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ok jan geert ja ik heb gekeken en het zijn audio note tantalum/tantaal weerstanden mischien is het wel metaal maar waren 6 euro per stuk die krengen dus best aan hoge kant toch
- za 12 mei 2018, 17:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Bedankt Bert
- za 12 mei 2018, 13:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ok bedankt zag dat in mijn versterker 1watt tantaal weerstanden in zaten dus 1 watt is goed toch maar las dat er ook 2 watt zijn zijn die dan voor voeding of is daar 1 watt ook voldoende voor. Bert ik heb nog hoop vragen als ik langs kom Haha hoop dat ik binnenkort keer richting jou kan bvd
- do 10 mei 2018, 20:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ok bedankt voor de tip
- do 10 mei 2018, 19:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Dankje Aat
- do 10 mei 2018, 19:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
O dus toch behoorlijk verschil tussen weerstanden klopt voor mij nog allemaal te ingewikkeld maar was benieuwd of er klank verschil is tussen dezelfde weerstanden maar van ander merk
- do 10 mei 2018, 19:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Kleine Ceasar
- Reacties: 108
- Weergaves: 3306
Re: Kleine Ceasar
Heel mooi project hoop ooit ook een keer zoiets te kunnen bouwen complimenten
- do 10 mei 2018, 18:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ok bedankt Bert dus een weerstand van 100k van jantje pietje of klaasje klinken allemaal hetzelfde. Ik bedoel een weerstand van 1euro klinkt hetzelfde als een van 6 euro
- do 10 mei 2018, 15:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ok zal er rekening mee houden .
- do 10 mei 2018, 14:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ok bedankt ik neem wel aan dat verschillende condensatoren ook iets met de klank doen toch is het met weerstanden ook zo dat deze de klank beïnvloeden
- do 10 mei 2018, 13:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ok bedankt dan maar gewoon wachten heb nog genoeg te lezen/leren wat betreft de waf factor heb ik niks mee van doen heb eigen luister ruimte op zolder dus ze mogen gerust groot uitvallen Haha zal eens op you tube kijken Bert Heb nog een vraagje is het zo dat nieuwe componenten zoals nieuwe condensat...
- wo 09 mei 2018, 23:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Als ik van Bert de Hf10 overneem en wil daar monoblokken van maken kan ik de maat van de kast pas berekenen als ik alles heb of is er een standaard maat voor die monoblokken want dat had ik alvast de plinten kunnen maken
- wo 09 mei 2018, 23:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Bedankt ray ja zag er al een voor 50 euro staan op Mp
- wo 09 mei 2018, 23:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ja plek genoeg een grote schuur die bijna leeg staat zal eens op Mp kijken en de gaten voor de trafos worden die met de figuur zaag gemaakt en de platen zelf laten jullie die ergens op maat knippen/kopen
- wo 09 mei 2018, 22:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ok bedankt voor jullie tips mischien in begin dan een platenboor kopen als die ponsen zo duur zijn maar ik heb geen kolomboor
- wo 09 mei 2018, 17:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ik ben wat gereedschap aan verzamelen als ik een plaatpons moet aanschaffen welke maat /maten moet ik dan hebben voor de buisvoeten
- di 08 mei 2018, 16:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ok bedankt Bert we hebben het er wel over wat ik beste kan doen als ik langs kom
- di 08 mei 2018, 15:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Gisteren mijn 300b versterker laten maken klonk niet goed twee condensators in kapot hopelijk kom ik ooit zover dat ik dat zelf kan wel nog wat op het net gezocht kwam daar ook tegen ombouw van de Hf 309 en dan naar schema van p van willenswaard iemand bekent hiermee Zou het met de twee Hf10 van Ber...
- ma 07 mei 2018, 12:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ok bedankt voor de tip
- zo 06 mei 2018, 23:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw buizen versterker
- Reacties: 140
- Weergaves: 5055
Re: Bouw buizen versterker
Ok Bert ja klopt er op is ook wel mooi
