Bouw buizen versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Henkhifi
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 13:35
Locatie: Helmond

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door Henkhifi »

Bedankt Bert
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door Jan Geert »

Er zijn inderdaad tantaal weerstanden, Japanners zijn er kennelijk dol op (Shinkoh, Audio note).

Ik zou me er maar even helemaal geen zorgen over maken.

Ik gebruik van alles door elkaar. Als ik op zeker wil spelen neem ik de bekende inductie-arme mil-spec Dale RN-serie weerstanden. Die bekende bruine. Als je ze bij Mouser bestelt betaal je 'normale' prijzen. Als je ze bij de 'audiofiele' onderdelen boer koopt, een heel stukje meer.
Henkhifi
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 13:35
Locatie: Helmond

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door Henkhifi »

Ok jan geert ja ik heb gekeken en het zijn audio note tantalum/tantaal weerstanden mischien is het wel metaal maar waren 6 euro per stuk die krengen dus best aan hoge kant toch
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door OpaBert »

Je had het dus goed Henk
Ik ben kennelijk niet helemaal bij in deze niche audio wereld
Maar ik stop ook geen weerstand ergens in van 1€ of 5€ als er geen echt document is waaruit ik of een andere Elektro man me kan uit leggen dat het de werking verbeterd , ik ga bij twijfel wel die kant op ook al is het duurder.
Maar ik kan bijvoorbeeld niet bewijzen of meten dat een draadgewonden weerstand van 33K aan de anode van een fasedraaier minder zou zijn als een metaalfilm kool weerstand of wat voor type weerstand , dan kies ik maar voor de veilige kant
Maar baal als een 3 weg stekker dat ik het niet kan meten,
Luistertesten zijn ook zo vaag
Als je je hoofd draait verandert je geluidsbeeld al
Althans bij mij in huis .
Henkhifi
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 13:35
Locatie: Helmond

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door Henkhifi »

Ja bij mij ook Bert al zeggen ze dat een goede installie overal moet klinken waar je ook zit enz maar er is toch ook een sweetspot toch ik dacht altijd in het midden toch tenminste ik zit altijd in het midden te luisteren wat betreft die weerstanden zaten eerst beyslag in en de vorige eigenaar heeft ze laten vervangen door audio note tantaal omdat deze beter moesten zijn
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door OpaBert »

Ok Henk :goedzo:
Hier dan toch die taart
Paar uitprinten en een op de achterkant van je calculator plakken of je Tablet
Heb je hem altijd bij de hand
En als je er niet uitkomt De allerbesten hulpen zit hier op dit forum
Zoals Anne die weet meer als wikipedia over buizens chakelingen
Maar wil de andere niet tekort doen
Om een paar te noemen
Pjotr MTB Demo Willy Barry Aat Jan Geert Knuisje en vergeet er zeker nog een paar
Het zijn allen doorgewinterde Audio bouwers ontwerpers die mij al dikwijls geholpen hebben
Ik heb hier een niet betaald abonnnement op Anne zijn toverkunsten :mrgreen:
Afijn je vind je draai hier wel en je bent welkom in Oudenbosch :wink:
Bijlagen
taart van ohm (1).pdf
(253.06 KiB) 51 keer gedownload
Henkhifi
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 13:35
Locatie: Helmond

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door Henkhifi »

Dankje Bert en de andere ook ik zal zeker nog veel hulp kunnen gebruiken en nodig hebben hopelijk kom ik er uit met jullie hulp om ook een versterker te kunnen bouwen en bedankt voor de uitnodiging ga ik zeker gebruik van maken
Henkhifi
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 13:35
Locatie: Helmond

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door Henkhifi »

Sorry voor mijn lange afwezigheid maar lig al twee weken plat met morfine door mijn slechte rug kon ik niet meer lopen en uitslag mri wijst uit dat een operatie nodig waarbij de rug vast gezet word maar hier moet ik nog goed over nadenken gr Henk
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door ray5150 »

Beterschap gewenst, Henk.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door OpaBert »

Henkhifi schreef:
Sorry voor mijn lange afwezigheid maar lig al twee weken plat met morfine door mijn slechte rug kon ik niet meer lopen en uitslag mri wijst uit dat een operatie nodig waarbij de rug vast gezet word maar hier moet ik nog goed over nadenken gr Henk
Weet precies wat je hebt ik slik nu al 4 -5 jaar 90 -100 mg oxycodon per dag
Morfine Pleisters hebben bijwerkingen waar net IK last van heb (Zenuwpijn van een operatie ) en dus van mn bovenarm gerukt heb na een paar dagen
Dus sterkte man :goedzo:
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door gervenja »

Shit man, sterkte.
Gelukkig zijn buizenversterkers niet zo zwaar....
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door OpaBert »

Henkhifi schreef: wo 30 mei 2018, 12:36
Sorry voor mijn lange afwezigheid maar lig al twee weken plat met morfine door mijn slechte rug kon ik niet meer lopen en uitslag mri wijst uit dat een operatie nodig waarbij de rug vast gezet word maar hier moet ik nog goed over nadenken gr Henk
Is toch wel positief nieuws dat er een oplossing is voor jouw rug Niet fijn zo,n ingreep
Maar als het helpt Gelijkdoen met die morfine wordt je zo suf en moeilijk bij een onderwerp te concentreren Ik weet zeker dat je met morfine niet kan schaken
Verhip dat was in mei zie ik :| maar niks van HenkHiFi
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door pappaleo »

OpaBert schreef: do 09 dec 2021, 15:18
Verhip dat was in mei zie ik :| maar niks van HenkHiFi
Mei 2018 dan wel.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door OpaBert »

pappaleo schreef: do 09 dec 2021, 17:13
OpaBert schreef: do 09 dec 2021, 15:18
Verhip dat was in mei zie ik :| maar niks van HenkHiFi
Mei 2018 dan wel.
Ik heb op mn ipad de nieuwe 15.2 Operating system Leo
Maar ik heb er voor gekozen Maar geen flauw idee waarom voor Widgets, Bladwijzers een stuk of 10-15 onder in mn Safari scherm
Dus ik klik er vanmiddag de meest linkse aan en die kon ik naar rechts schuiven en kwam er weer een bij Net een ketting elke schakel een bladzijde :shock: O:) leuk
Dus ik dacht dat de berichten waren die ik deze week geopend had
Maar het gaat om jaaaaren
dus zie dat bericht van HenkHifi :idea: Verdorie beetje het zelfde waar ik mee rondloop
Dacht zal hem een hart onder de riem steken , hij is waarschijnlijk vergeten dat hij ooit een buizen voorversterker wilde maken :lol:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door peterl »

Gebeurt mij ook wel eens dat ik reageer op een oud bericht. :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw buizen versterker

Bericht door OpaBert »

peterl schreef: vr 10 dec 2021, 19:19
Gebeurt mij ook wel eens dat ik reageer op een oud bericht. :rofl: :rofl:
Ze zullen wel denken die boeren op het forum [-( :D
Plaats reactie