Er zijn 14 resultaten gevonden
- do 28 mei 2020, 7:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
- Reacties: 33
- Weergaves: 1557
Re: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
Je bent van harte welkom! Gevulde koeken altijd op voorraad....
- za 23 mei 2020, 10:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
- Reacties: 33
- Weergaves: 1557
Re: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
Olaf, Jammer dat ik zo ver weg woon, ik ben gek op een goed gesprek en zeker op een gevulde koek!
Hg Tom
Hg Tom
- wo 20 mei 2020, 21:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
- Reacties: 33
- Weergaves: 1557
Re: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
Kleine correctie, ontwerp TL heet ‘real darling’ en is uit 2014
- wo 20 mei 2020, 21:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
- Reacties: 33
- Weergaves: 1557
Re: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
Sodeju wat een interessante technische discussie, waarbij ik helaas moet afhaken (gaat ver boven mijn pet) Ik realiseer mij wat een amateur ik nog ben, maar toch nog steeds enthousiast. Voor pappaleo, ik kwam het ontwerp tegen op pinterest, volgens mij onder de naam little darling. In het oorspronke...
- ma 18 mei 2020, 11:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
- Reacties: 33
- Weergaves: 1557
Re: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
Ik heb net je topic van 100 jaar terug gelezen, leerzaam!!
- ma 18 mei 2020, 11:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
- Reacties: 33
- Weergaves: 1557
Re: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
Dank voor je supersnelle antwoord. Ik zie dat ik best nog veel moet leren, maar de logica kan ik prima volgen. Ik houd ze in eerste instantie origineel want ze zijn voor een van mijn dochters en wie weet is die meteen tevreden...... De kef drivers zijn voor mij echt een stukje nostalgie. Ik was rece...
- ma 18 mei 2020, 7:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
- Reacties: 33
- Weergaves: 1557
Re: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
Olaf, jouw tip om de T27 te vervangen voor de Audax, is daar nog aan te komen? en kan ik die 1op 1 zo vervangen?
graag je advies, want aan mijn electronica-kennis moet nog geschaafd worden (geen idee dus)
met dank en groet
Tom
graag je advies, want aan mijn electronica-kennis moet nog geschaafd worden (geen idee dus)
met dank en groet
Tom
- ma 18 mei 2020, 7:11
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: niet kundig wel enthousiast
- Reacties: 6
- Weergaves: 466
Re: niet kundig wel enthousiast
dank voor jullie reacties! Olaf, jouw tip om de T27 te vervangen voor de Audax, is daar nog aan te komen? en kan ik die 1op 1 zo vervangen?
graag je advies.
met dank en groet
Tom
graag je advies.
met dank en groet
Tom
- ma 18 mei 2020, 7:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
- Reacties: 33
- Weergaves: 1557
Re: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
dank je voor de reactie en je goede tip. Ik vond deze speaker al indrukwekkend laag gaan....
- za 16 mei 2020, 18:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
- Reacties: 33
- Weergaves: 1557
Project 2: TL aangepast ontwerp met kef B200 en T27 origineel
Op de kop getikt bij de Rattaplan, 2x Kef Corelli met de drivers (B200 en T27) in perfecte staat voor heel weinig geld. Kast behoorlijk gehavend, maar die gaat de open haard in. Even wat vorderingen van de TL bouw. Heerlijke tijdvulling tijdens de Lockdown........ is er trouwens nog een enthousiaste...
- za 16 mei 2020, 17:32
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: niet kundig wel enthousiast
- Reacties: 6
- Weergaves: 466
niet kundig wel enthousiast
Ik ben Tom en luister graag naar muziek en kijk graag naar films in de surround-bioscoop-beleving. in 2018 kwam ik een nostalgisch setje Kef Cresta speakers tegen met de legendarische T27 en B110 uit 1972, maar in uitstekende staat. Nu heb ik ooit eens geleerd dat uit een klein 'doosje' ook meestal ...
- vr 28 dec 2018, 11:05
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Hallo, ik ben Tom
- Reacties: 11
- Weergaves: 649
Re: Hallo, ik ben Tom
Bestaand ontwerp, tikje aangepast. Drivers heb ik gehaald uit een setje Kef Cresta van 47 jaar oud. Klinken nog super goed, maar miste het laag. Met de transmissielijn voeg je dat heel mooi toe. Drivers zijn de T27 voor het hoog en de B110 voor het laag. Ik hoorde dat deze legendarische drivers inmi...
- vr 28 dec 2018, 9:25
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Hallo, ik ben Tom
- Reacties: 11
- Weergaves: 649
Re: Hallo, ik ben Tom
Hoi motoindo,
Het laag is onwaarschijnlijk uit een kastje van nog net geen meter hoog en slechts 17 cm breed (omvang valt dus mee). En dat uit een speakertje van pakweg 10 cm doorsnee. Ik ben in ieder geval super tevreden!
Het laag is onwaarschijnlijk uit een kastje van nog net geen meter hoog en slechts 17 cm breed (omvang valt dus mee). En dat uit een speakertje van pakweg 10 cm doorsnee. Ik ben in ieder geval super tevreden!
- vr 28 dec 2018, 8:42
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Hallo, ik ben Tom
- Reacties: 11
- Weergaves: 649
Hallo, ik ben Tom
Audioapparatuur doet mijn hart sneller kloppen. Recent heb ik mij gewaagd aan de bouw van een transmissionline en het resultaat was zo veel beter dan ik verwacht had dat ik overweeg om opnieuw aan de slag te gaan. Gezien mijn zeer beperkte technische kennis is het vooral goed kopiëren van de verschi...
