Er zijn 8 resultaten gevonden

door Ernst Jan
wo 13 sep 2006, 16:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: formaat middentoner behuizing
Reacties: 10
Weergaves: 2668

Ik denk dat pjotr en ik elkaar niet goed begrepen. Nu ik het opnieuw lees denk ik dat we beiden in feite zeggen dat je de inhoudt niet te klein moet maken. Sorrie. :wink:
door Ernst Jan
di 12 sep 2006, 20:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: formaat middentoner behuizing
Reacties: 10
Weergaves: 2668

Nope en zeker niet als je ver boven de fb gaat filteren. Een lage Q is juist een voordeel ivb met de impuls respons al moet het niet te erg worden ivb met de slappe roll-off die al vroeg inzet. Maar meestal is dat geen probleem. Ben ik toch niet met je eens. Met een klein kastje gaat je fs een eind...
door Ernst Jan
ma 11 sep 2006, 22:05
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Dustcap/Stofkap ingedeukt
Reacties: 3
Weergaves: 1326

Is de stofkap luchtdicht, dan een tipje lijm erop. Zo niet, gewoon laten zitten. Wel even materiaalsoort en lijmtype matchen.
door Ernst Jan
ma 11 sep 2006, 22:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: formaat middentoner behuizing
Reacties: 10
Weergaves: 2668

Net zoals een gesloten baskast moet je uitgaan van de Q factor die je wilt hebben imho. Stel dat je voor een Q van 0.7 gaat, dan rolt daar toch een bepaald volume uit.

Ben benieuwd wat er op stapel staat. :)
door Ernst Jan
za 09 sep 2006, 20:50
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Filter Scanspeak Reference Monitor
Reacties: 6
Weergaves: 1760

Nee ik ga het ook zo laten, ik kon e.e.a. alleen niet rijmen. :o
door Ernst Jan
za 09 sep 2006, 13:15
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Filter Scanspeak Reference Monitor
Reacties: 6
Weergaves: 1760

Nee dat heb ik niet, het is puur uit elektrisch standpunt bekeken. Dit kan inderdaad wel de reden zijn. Ik zit me nu ook te bedenken dat áls je de tweeter om zou polen, de fase anders zou verlopen nl. dat de karacteristiek weer positef zou gaan afbuigen, als een parabool zeg maar.
door Ernst Jan
za 09 sep 2006, 13:04
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Onderdelen filter DM6 vervangen
Reacties: 11
Weergaves: 2985

Ik zou zeker de achterwand verstevigen door er bijvoorbeeld een plaat op te plakken aan de buitenkant, die wand is erg dun.

Leuk project, ik heb ze ook gehad 15 jaar of zo geleden. Trafo in het laag verwijderd en de achterwand verstevigd.
door Ernst Jan
za 09 sep 2006, 13:01
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Filter Scanspeak Reference Monitor
Reacties: 6
Weergaves: 1760

Filter Scanspeak Reference Monitor

Beste mensen goeiemorgen, Ik heb eens wat berekeningen aan het filter van deze monitor geplaatst. Ik vraag me toch echt af of de tweeter niet omgepoold zou moeten worden als ik naar het faseverloop kijk. Het faseverloop in het artikel uit de Elektuur lijkt mij alleen haalbaar met een ompoling. Zijn ...