Er zijn 10 resultaten gevonden
- zo 19 jun 2022, 18:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
- Reacties: 29
- Weergaves: 937
Re: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
heren, UPDATE Deze namiddag snel een test-opstelling gemaakt . VOEDING (voorstel Anne - 1ste versie) --> gebruikte weerstand = 2,4ohm --> 2,1v gloei (dus ok cfr. datablad 2.00v --> 2,60v) --> echter véél te weinig capaciteit voorhanden (8800uF & 2x 2200uF) --> nogal wat brom dus nog aan te passe...
- zo 19 jun 2022, 10:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
- Reacties: 29
- Weergaves: 937
Re: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
dag heren, Wat fijn dat er zoveel wordt meegedacht. Toch nog een aantal bemerkingen : 1. de laatste redenering kan ik niet helemaal volgen : massa van de signaalbron vs massa van voeding kan ik nog begrijpen / Rk wordt Rs en hangt aan negatief van de hoogspanning .. dit snap ik niet. 2. Is het voorl...
- vr 17 jun 2022, 19:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
- Reacties: 29
- Weergaves: 937
Re: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
dag Piet & Douwe, Zover ben ik nog niet, ik heb nog geen schema getekend omdat ik nog onduidelijkheid heb over de filament-voeding Maar al m'n versterkers zien er zowat hetzelfde uit : voorversterking met step-up trafo eindversterking met zo weinig mogelijk componenten (vaak triode geschakeld (d...
- vr 17 jun 2022, 16:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
- Reacties: 29
- Weergaves: 937
Re: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
dag Piet,
Dit lijkt met het meest bruikbare voorstel tot nu toe.
Begrijp ik het goed dat de gezamenlijke kathodeweerstand aan de middenaftakking wordt gehangen?
Dit lijkt met het meest bruikbare voorstel tot nu toe.
Begrijp ik het goed dat de gezamenlijke kathodeweerstand aan de middenaftakking wordt gehangen?
- vr 17 jun 2022, 8:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
- Reacties: 29
- Weergaves: 937
Re: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
Dank aan allen om mee te denken, blijkt toch heel wat lastiger dan gedacht ! De middenaftakking kan ik spijtig genoeg niet ontdubbelen gezien dit 'in' de behuizing van de transfo verborgen zit. Ik probeer eerstdaags wel even het schema van Douwe op de 6,3v aftakking. Het doorgeven stukje literatuur ...
- do 16 jun 2022, 8:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
- Reacties: 29
- Weergaves: 937
Re: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
dag Douwe, Die gloei voor DHT-buizen is toch net iets lastiger ... Op m'n trafo heb ik wel een 6,3 volt wikkeling met een middenaftakking, dus in principe 2x 3,15 volt. Kan ik ongestraft de beide helften afzonderlijk gelijkrichten en afvlakken tot m'n gewenste 2,3 volt (of zit die gemeenschappelijke...
- wo 15 jun 2022, 22:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
- Reacties: 29
- Weergaves: 937
Re: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
1. Kan ik ze eventueel serieel schakelen op 5volt (maar dan kan ik vermoedelijk niet werken met een kathodeweerstand en moet ik naar NRS) ?
2. Chinese converters : dit is inderdaad ook een mogelijkheid maar spijtig dat ze niet verkrijgbaar zijn met 2-volt uitgang.
2. Chinese converters : dit is inderdaad ook een mogelijkheid maar spijtig dat ze niet verkrijgbaar zijn met 2-volt uitgang.
- wo 15 jun 2022, 18:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
- Reacties: 29
- Weergaves: 937
gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
Bouwen van een SE versterker met 2 ATP4-buizen, voor elk kanaal 1 buis met een gloeispanning van 2,3volt (0.350A). 1. Kan iemand me op weg helpen hoe ik een gloeispanning van 6,3 volt AC makkelijk kan omzetten naar een gloeispanning van 2,3 volt DC (min. 2x 0.35A) ? 2. Kunnen beide buizen op dezelfd...
- di 21 jun 2016, 8:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: E80L buis als vervanger van EL84
- Reacties: 8
- Weergaves: 984
Re: E80L buis als vervanger van EL84
Dank voor de vlugge respons. Wat bedoel je met : Denk dat je 't verschil niet eens merkt. Nog even betreffende m'n 2de vraag : voedingsspanning huidige opstelling EL84 --> 250 volt of 300 volt, wat is het verschil voor de EL84 ? (één monoblock voedt zelfs 325volt (= oude cartran trafo, moeilijker ex...
- ma 20 jun 2016, 22:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: E80L buis als vervanger van EL84
- Reacties: 8
- Weergaves: 984
E80L buis als vervanger van EL84
Ik heb een aantal E80L buizen (versie special quality) gevonden op zolder van een kennis. Kan ik deze buizen gebruiken als vervanger van de EL84 ? Wat mag ik verwachten van deze buis ? Huidige opstelling : 2x monoblock EL84 PP, in triode geschakeld en zonder tegenkoppeling (basis = schema van HF309,...
