Er zijn 20 resultaten gevonden
- zo 07 dec 2014, 21:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Reacties: 414
- Weergaves: 44449
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ik heb een vraagje over dit project: Wat is de totale impedantie van de speakerset?
- za 06 dec 2014, 18:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Impedantie vraagje
- Reacties: 2
- Weergaves: 134
Re: Impedantie vraagje
Ah kijk!
Dan is het mij zo duidelijk!
Thank you!
Dan is het mij zo duidelijk!
Thank you!
- vr 05 dec 2014, 15:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Impedantie vraagje
- Reacties: 2
- Weergaves: 134
Impedantie vraagje
Hallo,
Hoe zat dat nog maar? Moet de uitgangsimpedantie groter of kleiner zijn dan de impedantie van de speaker?
Bij voorbaat dank!
Hoe zat dat nog maar? Moet de uitgangsimpedantie groter of kleiner zijn dan de impedantie van de speaker?
Bij voorbaat dank!
- do 04 dec 2014, 20:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Kantelpunt
- Reacties: 4
- Weergaves: 414
Re: Kantelpunt
Dank u zeer! Het mis mij duidelijk. 
- di 02 dec 2014, 19:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Kantelpunt
- Reacties: 4
- Weergaves: 414
Kantelpunt
Hallo!
Misschien een erg domme vraag, maar wat is de definitie van 'kantelpunt' eigenlijk? Het is voor m'n profielwerkstuk maar ik kan er nergens iets over vinden.
Bij voorbaat dank!
Misschien een erg domme vraag, maar wat is de definitie van 'kantelpunt' eigenlijk? Het is voor m'n profielwerkstuk maar ik kan er nergens iets over vinden.
Bij voorbaat dank!
- di 25 nov 2014, 10:50
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Hoe werkt het kortsluit effect?
- Reacties: 10
- Weergaves: 982
Hoe werkt het kortsluit effect?
Hallo,
Ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee zit: Hoe werkt het kortsluit effect nou eigenlijk?
Als je een kale luidspreker hebt, treedt dat effect op.
Bij voorbaat dank.
Ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee zit: Hoe werkt het kortsluit effect nou eigenlijk?
Als je een kale luidspreker hebt, treedt dat effect op.
Bij voorbaat dank.
- ma 24 nov 2014, 19:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project nabouwen
- Reacties: 28
- Weergaves: 1183
Re: Project nabouwen
Is dit product een goede vergelijking met het project wat ik wil nabouwen?
http://www.bol.com/nl/p/trust-tytan-2-1 ... duct_title
http://www.bol.com/nl/p/trust-tytan-2-1 ... duct_title
- do 20 nov 2014, 20:59
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Wat is er mis met full range?
- Reacties: 24
- Weergaves: 2718
Re: Wat is er mis met full range?
Het heeft dus eigenlijk met de grootte van de conus te maken als ik het goed begrijp?
- do 20 nov 2014, 19:41
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Wat is er mis met full range?
- Reacties: 24
- Weergaves: 2718
Wat is er mis met full range?
Hallo!
Misschien een domme vraag, maar wat is er eigenlijk mis met een full range? Ik weet dat het bereik erg groot is, en misschien wel te groot.
Maar waarom maken full range speakers minder lage tonen aan?
Bij voorbaat dank.
Misschien een domme vraag, maar wat is er eigenlijk mis met een full range? Ik weet dat het bereik erg groot is, en misschien wel te groot.
Maar waarom maken full range speakers minder lage tonen aan?
Bij voorbaat dank.
- di 18 nov 2014, 18:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Reacties: 414
- Weergaves: 44449
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Oh zo! Is me nu duidelijk.
Bedankt!
Mvg,
Robbert
Bedankt!
Mvg,
Robbert
- di 18 nov 2014, 17:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Reacties: 414
- Weergaves: 44449
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Wat voor soort kast is dit eigenlijk? Er staat dat het een hoornreflex kast is, maar ik kan daar nergens iets over vinden op internet.
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.
- di 18 nov 2014, 17:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project nabouwen
- Reacties: 28
- Weergaves: 1183
Re: Project nabouwen
Ik denk dat inderdaad de Visaton FRS 8 wel de beste optie is. Ik kan ze dan het beste via internet bestellen, want ik woon in de buurt van Groningen \:D/ @Wouter Hoe verleidelijk het ook is, ik denk dat ik toch wel voor de Visaton FRS 8 ga. Het is denk ik wel een driver met een erg goede prijs/kwali...
- ma 17 nov 2014, 19:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project nabouwen
- Reacties: 28
- Weergaves: 1183
Re: Project nabouwen
Hoi Robbert , Ik zag dit (waarschijnlijk) te laat. Maar ik begeleid al diverse jaren profielwerkstukken op dit gebied. Doe dit op een vaste school ; jullie komen dus niet in aanmerking. Maar miss. kan ik op een andere manier helpen (zie fotoos). kheb nog 3 setjes 4ohm op de plank liggen ; allemaal ...
- ma 17 nov 2014, 17:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project nabouwen
- Reacties: 28
- Weergaves: 1183
Re: Project nabouwen
Als je een speakerset maakt, heb je altijd twee speakers. Dus om een speakerset te bouwen, heb je van alles 2 nodig.
Nu is mijn vraag dus eigenlijk: Kun je niet ipv 2 speakers (dus ook 2 kasten), gewoon 1 speaker (en dus 1 kast) bouwen?
Nu is mijn vraag dus eigenlijk: Kun je niet ipv 2 speakers (dus ook 2 kasten), gewoon 1 speaker (en dus 1 kast) bouwen?
- ma 17 nov 2014, 14:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project nabouwen
- Reacties: 28
- Weergaves: 1183
Re: Project nabouwen
Misschien een rare vraag, maar als wij de speaker af hebben, willen wij hem vergelijken met een commerciële speaker uit hetzelfde prijssegment. Kunnen wij dan ook 1 speaker ipv 2 speakers maken? Of werkt dat niet zo?
- ma 17 nov 2014, 13:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project nabouwen
- Reacties: 28
- Weergaves: 1183
Re: Project nabouwen
Goeie tip. Bedankt!
- zo 16 nov 2014, 22:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project nabouwen
- Reacties: 28
- Weergaves: 1183
Re: Project nabouwen
Ik weet genoeg. Bedankt!
8 december moet het af zijn. Dan laat ik wel even horen of het wat is geworden!
8 december moet het af zijn. Dan laat ik wel even horen of het wat is geworden!
- zo 16 nov 2014, 15:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project nabouwen
- Reacties: 28
- Weergaves: 1183
Re: Project nabouwen
Dat Bouwtopic had ik eerlijk gezegd compleet over het hoofd gezien
Maar in ieder geval bedankt voor je antwoorden! Hier schiet ik zeker wel wat mee op!
Nog wel even twee vragen:
Welk isolatiemateriaal kan ik het beste gebruiken?
En blijft dit binnen het budget van 65 euro?
Maar in ieder geval bedankt voor je antwoorden! Hier schiet ik zeker wel wat mee op!
Nog wel even twee vragen:
Welk isolatiemateriaal kan ik het beste gebruiken?
En blijft dit binnen het budget van 65 euro?
- zo 16 nov 2014, 14:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project nabouwen
- Reacties: 28
- Weergaves: 1183
Re: Project nabouwen
Leuk!
Welke connectors heb jij daar voor gebruikt (of ga je gebruiken)?
En hoeveel ben je ongeveer kwijt aan tijd/geld?
Welke connectors heb jij daar voor gebruikt (of ga je gebruiken)?
En hoeveel ben je ongeveer kwijt aan tijd/geld?
- zo 16 nov 2014, 13:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project nabouwen
- Reacties: 28
- Weergaves: 1183
Project nabouwen
Hallo, Ik wil voor een profielwerkstuk van school een speaker bouwen. Ik had hierbij dit project in gedachten: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=59&t=15735 Nou heb ik hier een paar vragen over: 1. De TS heeft het over "connectors om de speakers met elkaar en de bron te verbinden...
