Er zijn 28 resultaten gevonden
- do 27 nov 2014, 12:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Die ga ik nog maken! Maar jullie berekeningen neem ik mee zogauw ik weer een definitieve kast bouw
- wo 26 nov 2014, 21:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
- wo 26 nov 2014, 21:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Ik heb denkik niet helemaal begrepen wat toen bedoelde! Maar aangezien een TL kast me toch bevalt wil ik een kast van betere kwaliteit bouwen en dan met die berekeningen! Toch moet dat even wachten want er staan eerst een motor project en een tapijtvloertje did ik nog af moet maken! Zogauw ik er wee...
- ma 24 nov 2014, 20:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
HxBxD 48,6x48,6x120
- ma 24 nov 2014, 13:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Gelukkig nog een rol schuim gevonden in een kast. Net even de bovenplaat er op gezet, wat een power tussen 25Hz-40Hz! Alleen daarboven valt ie dan weer erg tegen :/ zou dat met de opening te maken kunnen hebben?
- zo 23 nov 2014, 11:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Heb toevallig nieuwe kussens nodig dus die zullen wel ten prooi vallen. Duidelijk is me wel geworden dat piepschuim geen goeie keuze is 
- za 22 nov 2014, 16:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Ik hou wel van wat expirimenteren, en dat zal toch met mijn huidige driver moeten. Vandaag wat bracing en demping (afval piepschuim) aan de slag gegaan. Komende week de hoek verbindingen maken en dan maar eens gaan luisteren. De lijn is 2,45m, en ik hou s4 toch wat groter,want als het niks wordt wil...
- vr 21 nov 2014, 0:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Zo dus.
Of heb ik nu een compleet verkeerde kast gemaakt?
- vr 21 nov 2014, 0:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
De opening komt voor de voorkant van de luidspreker te zitten, (inverted tapped hoorn).
Exact zoals de 3d tekening die ik gemaakt heb.
Exact zoals de 3d tekening die ik gemaakt heb.
- vr 21 nov 2014, 0:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Bij deze de afmetingen, hoogte binnenmaat is 44.
En ja die komen er morgen samen met de bracing in
En ja die komen er morgen samen met de bracing in
- do 20 nov 2014, 23:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Willen is doen hè 
Komt er zo aan! Even het gereedschap opruimen
Komt er zo aan! Even het gereedschap opruimen
- do 20 nov 2014, 23:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Bedankt! Ben dr zelf ook best trots op! Klinkt strak en gaat redelijk diep. Toch merk ik wel wat pieken in mn frequentiebereik. Bracing en hoekverbindingen ga ik morgen mee aan de slag. (Lijmklemmen op :p) Zojuist alles wat gekit kon worden gedaan en wat demping aan de binnenkant van de schuinte. Ik...
- do 20 nov 2014, 20:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Pim,
Da's een flinke woofert! Welke driver heb je hiervoor gebruikt? Zie ik nou een 6x9?
Da's een flinke woofert! Welke driver heb je hiervoor gebruikt? Zie ik nou een 6x9?
- do 20 nov 2014, 20:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
- do 20 nov 2014, 20:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Vanmiddag mijn eerste kast afgerond. Net maar even naar de bouwmarkt gereden en wat hout gehaald.
Het gaat hier om spaanplaat, ivm €.
Voor een demo kast hoeft het geen vermogen te kosten!
Bijlagen : resultaten #1 en eerste fase #2
Het gaat hier om spaanplaat, ivm €.
Voor een demo kast hoeft het geen vermogen te kosten!
Bijlagen : resultaten #1 en eerste fase #2
- do 20 nov 2014, 12:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Dan ga ik vanavond maar eens wat plankjes laten zagen! Maar dit heeft er niks mee te maken dat de woofer eigenlijk een gesloten kist nodig heeft? Omdat ik dit zie als een andere vorm van BR.
Bijlage: laatste laklaag op de huidige behuizing. Vanavond maar eens installeren
Bijlage: laatste laklaag op de huidige behuizing. Vanavond maar eens installeren
- wo 19 nov 2014, 20:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Ik zie hier twee verschillende kasten als ik het goed heb, heb ze even snel 3d gemaakt. (bijlage) heb hierbij een volume van +/- 200L aangehouden. Voor welke zal ik moeten gaan? Laat ik nogmaals zeggen dat formaat totaal geen rol speelt :!: , ik wil enkel zo laag mogelijk zonder dB verlies. In elk g...
- ma 17 nov 2014, 23:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Meer kan ik er niet over vinden
- ma 17 nov 2014, 21:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Formaat is geen probleem! The bigger the better
Ik moet toch echt toegeven dat ik totaal geen kaas gegeten heb van alle afkortingen in hornresp. Ik heb voor mijn huidige kast gewoon de parameters overgenomen van het internet.
Ik moet toch echt toegeven dat ik totaal geen kaas gegeten heb van alle afkortingen in hornresp. Ik heb voor mijn huidige kast gewoon de parameters overgenomen van het internet.
- ma 17 nov 2014, 17:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Ik word er niet wijzer van via google, maakt het heel veel uit of er bvb 2 of 3 vouwen in zitten?
- zo 16 nov 2014, 18:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Graag uitleg over een transmissielijn 
heb toevallig nog een 160L kast staan, ooit in elkaar geflanst voor een 15" DAP. Overigens is dat nooit wat geworden.
iig bedankt voor de moeite! Ik ga dr morgen gelijk mee aan de slag!
heb toevallig nog een 160L kast staan, ooit in elkaar geflanst voor een 15" DAP. Overigens is dat nooit wat geworden.
iig bedankt voor de moeite! Ik ga dr morgen gelijk mee aan de slag!
- za 15 nov 2014, 20:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Dan zal ik daar eerst een beroep op doen.
Wellicht is het toch nodig om een nieuwe te maken, maar zou een bandpass kist dan een betere oplossing zijn?
Ik ging ook vooral uit van de berichten her en der dat een reflex poort een diepere bass zou weergeven.
Wellicht is het toch nodig om een nieuwe te maken, maar zou een bandpass kist dan een betere oplossing zijn?
Ik ging ook vooral uit van de berichten her en der dat een reflex poort een diepere bass zou weergeven.
- za 15 nov 2014, 13:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Dat is gemeten in de slaapkamer dmv een toongenerator
- vr 14 nov 2014, 21:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Mijn ervaring met deze kast is dat ie 'm tot +/- 35 Hz zonder dB verlies draait, wat ie overigens zonder reflexpoort niet deed. Ik sta zeker open voor verbeteringen! Het ging me in dit geval voornamelijk om de afwerking van de behuizing. Hij is geplaatst in de hoek van mijn slaapkamer. Kamer is 4,5m...
- do 13 nov 2014, 23:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
- Reacties: 80
- Weergaves: 3003
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Low-pass staat altijd op 50, de rest pakken mijn JBL's weer op. Ik heb het geprobeerd met de gesloten behuizing, maar ben hier nu dik tevreden mee
.
Hopelijk dit weekend verder met het afbouwen.
Hopelijk dit weekend verder met het afbouwen.
