Er zijn 28 resultaten gevonden

door dirkkole
do 27 nov 2014, 12:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Die ga ik nog maken! Maar jullie berekeningen neem ik mee zogauw ik weer een definitieve kast bouw
door dirkkole
wo 26 nov 2014, 21:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Ik heb denkik niet helemaal begrepen wat toen bedoelde! Maar aangezien een TL kast me toch bevalt wil ik een kast van betere kwaliteit bouwen en dan met die berekeningen! Toch moet dat even wachten want er staan eerst een motor project en een tapijtvloertje did ik nog af moet maken! Zogauw ik er wee...
door dirkkole
ma 24 nov 2014, 20:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

HxBxD 48,6x48,6x120
door dirkkole
ma 24 nov 2014, 13:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Gelukkig nog een rol schuim gevonden in een kast. Net even de bovenplaat er op gezet, wat een power tussen 25Hz-40Hz! Alleen daarboven valt ie dan weer erg tegen :/ zou dat met de opening te maken kunnen hebben?
door dirkkole
zo 23 nov 2014, 11:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Heb toevallig nieuwe kussens nodig dus die zullen wel ten prooi vallen. Duidelijk is me wel geworden dat piepschuim geen goeie keuze is :P
door dirkkole
za 22 nov 2014, 16:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Ik hou wel van wat expirimenteren, en dat zal toch met mijn huidige driver moeten. Vandaag wat bracing en demping (afval piepschuim) aan de slag gegaan. Komende week de hoek verbindingen maken en dan maar eens gaan luisteren. De lijn is 2,45m, en ik hou s4 toch wat groter,want als het niks wordt wil...
door dirkkole
vr 21 nov 2014, 0:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Zo dus.
Untitled4.png
Of heb ik nu een compleet verkeerde kast gemaakt?
door dirkkole
vr 21 nov 2014, 0:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

De opening komt voor de voorkant van de luidspreker te zitten, (inverted tapped hoorn).
Exact zoals de 3d tekening die ik gemaakt heb.
door dirkkole
vr 21 nov 2014, 0:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Bij deze de afmetingen, hoogte binnenmaat is 44.

En ja die komen er morgen samen met de bracing in ;)
door dirkkole
do 20 nov 2014, 23:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Willen is doen hè ;)
Komt er zo aan! Even het gereedschap opruimen :p
door dirkkole
do 20 nov 2014, 23:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Bedankt! Ben dr zelf ook best trots op! Klinkt strak en gaat redelijk diep. Toch merk ik wel wat pieken in mn frequentiebereik. Bracing en hoekverbindingen ga ik morgen mee aan de slag. (Lijmklemmen op :p) Zojuist alles wat gekit kon worden gedaan en wat demping aan de binnenkant van de schuinte. Ik...
door dirkkole
do 20 nov 2014, 20:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Pim,

Da's een flinke woofert! Welke driver heb je hiervoor gebruikt? Zie ik nou een 6x9?
door dirkkole
do 20 nov 2014, 20:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

*bijlage
door dirkkole
do 20 nov 2014, 20:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Vanmiddag mijn eerste kast afgerond. Net maar even naar de bouwmarkt gereden en wat hout gehaald.
Het gaat hier om spaanplaat, ivm €.
Voor een demo kast hoeft het geen vermogen te kosten!

Bijlagen : resultaten #1 en eerste fase #2
door dirkkole
do 20 nov 2014, 12:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Dan ga ik vanavond maar eens wat plankjes laten zagen! Maar dit heeft er niks mee te maken dat de woofer eigenlijk een gesloten kist nodig heeft? Omdat ik dit zie als een andere vorm van BR.

Bijlage: laatste laklaag op de huidige behuizing. Vanavond maar eens installeren
door dirkkole
wo 19 nov 2014, 20:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Ik zie hier twee verschillende kasten als ik het goed heb, heb ze even snel 3d gemaakt. (bijlage) heb hierbij een volume van +/- 200L aangehouden. Voor welke zal ik moeten gaan? Laat ik nogmaals zeggen dat formaat totaal geen rol speelt :!: , ik wil enkel zo laag mogelijk zonder dB verlies. In elk g...
door dirkkole
ma 17 nov 2014, 23:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Meer kan ik er niet over vinden
door dirkkole
ma 17 nov 2014, 21:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Formaat is geen probleem! The bigger the better ;)
Ik moet toch echt toegeven dat ik totaal geen kaas gegeten heb van alle afkortingen in hornresp. Ik heb voor mijn huidige kast gewoon de parameters overgenomen van het internet.
door dirkkole
ma 17 nov 2014, 17:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Ik word er niet wijzer van via google, maakt het heel veel uit of er bvb 2 of 3 vouwen in zitten?
door dirkkole
zo 16 nov 2014, 18:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Graag uitleg over een transmissielijn :p
heb toevallig nog een 160L kast staan, ooit in elkaar geflanst voor een 15" DAP. Overigens is dat nooit wat geworden.
iig bedankt voor de moeite! Ik ga dr morgen gelijk mee aan de slag!
door dirkkole
za 15 nov 2014, 20:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Dan zal ik daar eerst een beroep op doen.
Wellicht is het toch nodig om een nieuwe te maken, maar zou een bandpass kist dan een betere oplossing zijn?
Ik ging ook vooral uit van de berichten her en der dat een reflex poort een diepere bass zou weergeven.
door dirkkole
za 15 nov 2014, 13:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Dat is gemeten in de slaapkamer dmv een toongenerator
door dirkkole
vr 14 nov 2014, 21:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Mijn ervaring met deze kast is dat ie 'm tot +/- 35 Hz zonder dB verlies draait, wat ie overigens zonder reflexpoort niet deed. Ik sta zeker open voor verbeteringen! Het ging me in dit geval voornamelijk om de afwerking van de behuizing. Hij is geplaatst in de hoek van mijn slaapkamer. Kamer is 4,5m...
door dirkkole
do 13 nov 2014, 23:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Reacties: 80
Weergaves: 3003

Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer

Low-pass staat altijd op 50, de rest pakken mijn JBL's weer op. Ik heb het geprobeerd met de gesloten behuizing, maar ben hier nu dik tevreden mee ;).
Hopelijk dit weekend verder met het afbouwen.