Er zijn 36 resultaten gevonden

door 74Eric74
do 03 nov 2016, 22:56
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Reacties: 25
Weergaves: 2321

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?

Ja, inderdaad. Gaat helemaal goed komen! :D
door 74Eric74
do 03 nov 2016, 18:26
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Reacties: 25
Weergaves: 2321

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?

Nee, heb nog steeds geen flauw idee..
door 74Eric74
ma 29 aug 2016, 17:43
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Reacties: 25
Weergaves: 2321

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?

Dan wachten we mooi af.
door 74Eric74
di 23 aug 2016, 21:10
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Reacties: 25
Weergaves: 2321

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?

Zal kijken of ik morgen even tijd kan vinden :mrgreen: Oeps.. Sorry was iets later.. :oops: http://i.imgur.com/pFYP26b.jpg http://i.imgur.com/IotQqWC.jpg http://i.imgur.com/34M36vl.jpg http://i.imgur.com/57bG62L.jpg De tweeter is dus een Seas 25 TFF H457-6 Midrange: wordt er niet veel wijzer van :l...
door 74Eric74
ma 15 aug 2016, 0:49
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Reacties: 25
Weergaves: 2321

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?

Mits het ze idd zijn : die dingen zijn heel lang geleverd, de VW Kever onder de tweets. Dat ze in een catalogus van 35 jaar geleden staan, maakt déze exemplaren nog niet zo oud. (Net zomin als dat elke kever 75 jaar oud is :mrgreen: ). Die Xanadu kasten zien mij er ook absoluut niet uit, als een on...
door 74Eric74
do 11 aug 2016, 19:43
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Reacties: 25
Weergaves: 2321

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?

SARK schreef:
Schroef de units eens los en maak wat foto's van de achterzijde, ik ben wel nieuwschierig naar wat voor uniets in de sattelieten zijn gebruikt.
Zal ik over een paar dagen doen, ben nu aan het verhuizen #-o
door 74Eric74
ma 08 aug 2016, 20:49
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Reacties: 25
Weergaves: 2321

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?

Xanadu geeft ook geen reactie op mijn vraag. Bedankt in ieder geval allemaal! :D
door 74Eric74
di 02 aug 2016, 20:53
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Reacties: 25
Weergaves: 2321

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?

Heb even de maten opgemeten.
Sattelieten: 25x40x17 (diepte x hoogte x breedte)
Subwoofer: 38x38x38
door 74Eric74
di 02 aug 2016, 20:13
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Reacties: 25
Weergaves: 2321

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?

Ik denk dat het deze set is. 1995 DS21/DS5 Een combinatie van een passieve (zonder ingebouwde versterker) subwoofer en 2 satellieten. De wooferkast was een zg. bandpass, die hebben veel rendement, gaan niet snel kapot en klinken goed. Een sub goed laten samengaan met de satelliet was ook toen al la...
door 74Eric74
di 02 aug 2016, 7:36
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Reacties: 25
Weergaves: 2321

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?

Dit lijkt op de AW7AL maar daar zie ik zo geen sub bij. Je kunt natuurlijk ook even contact opnemen met Age. Ik verwacht dat hij nog wel weet wat hij gebouwd heeft. http://xanaduspeakers.nl/contact/ Xanadu zijn overigens erg mooie speakers. Ja ze lijken er inderdaad ook op, maar volgens mij zijn ze...
door 74Eric74
zo 31 jul 2016, 22:06
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Reacties: 25
Weergaves: 2321

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?

Ze klinken erg goed voor mijn gevoel! Sub geeft mooie strakke bas en de satellieten klinken erg helder.
door 74Eric74
zo 31 jul 2016, 22:05
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Reacties: 25
Weergaves: 2321

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?

Nu wel :D Sorry was een beetje aan het klooien :hide:
door 74Eric74
zo 31 jul 2016, 22:01
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Reacties: 25
Weergaves: 2321

XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?

Ik heb vandaag een paar satellieten met een subwoofer gekregen en ik vroeg me af of iemand hier wat meer van af weet. Het lijkt mij een best duur setje. Heb even geen rolmaat bij de hand (verhuizing..), maar volgens mij zijn de twee-weg satellieten ongeveer 40-45cm hoog, 10-15cm breed en 25-30cm die...
door 74Eric74
wo 21 jan 2015, 23:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2292

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

Ik heb ze natuurlijk niet altijd zo hard, meestal op gespreksniveau qua luidheid :)
door 74Eric74
wo 21 jan 2015, 23:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2292

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

Haha inderdaad, en een stuk beter dan die Logitech Z-906 die ik hiervoor had :rofl:
door 74Eric74
wo 21 jan 2015, 19:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2292

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier op het forum zat. Ik kwam dit forum weer tegen en ik wilde even het eindresultaat posten voor de geinteresseerde. Ik ben erg tevreden met de speakers en hoe ze klinken. De afwerking is wat slordig (verf..) maar ik wilde ze gewoon zo snel mogelijk luistere...
door 74Eric74
di 18 feb 2014, 22:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2292

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

Dat zou dan 3400Hz zijn.. Dat gaat m'n woofertje niet leuk vinden want dan heb ik zo'n hobbel op 1500-2000 Hz :/ En hoe ik die weg krijg is een raadsel.. Ik ga wel eventjes kijken online. In de tussentijd ben ik eindelijk bezig met mijn tweede speaker. Heb net hout laten zagen bij de praxis en ben n...
door 74Eric74
di 18 feb 2014, 22:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2292

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

Bij je tweede oplossing liggen de fase iets meer uit elkaar. Maar ze liggen op geen van beide gelijk in ieder geval, zal niet heel veel uitmaken denk ik? Op we website van Visaton staat dat de tweeter ingezet kan worden vanaf 1000Hz, met een resonantie op 1700Hz waar je eigenlijk niet veel last van ...
door 74Eric74
di 18 feb 2014, 21:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2292

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

Oh oke, mooi zo :p
Ik heb het even veranderd en het hobbeltje is inderdaad weg :D
Nog wat aan te merken? :p
door 74Eric74
di 18 feb 2014, 20:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2292

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

Bedankt voor het kijken. Ik heb hetgeen gesimuleerd wat jij zei en het ziet er goed uit moet ik zeggen! Dank je :)
Maar, die impedantiepiek van 32ohm maakt niet veel uit dus rond de 1500Hz?
door 74Eric74
di 18 feb 2014, 18:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2292

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

Walt schreef:
Je woofer wordt nu niet netjes gefilterd aan de bovenkant, hij heeft teveel output en dat maakt de totaal curve minder fraai, waarom heb je die weerstand in serie met de 10uF staan?
Groetjes Walter
Omdat het de bedoeling was om te dempen :P Sorry ben een rookie
door 74Eric74
di 18 feb 2014, 15:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2292

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

Heeft iemand nog op- en aanmerkingen? Zo niet dan ben ik van plan binnenkort te bestellen :p

Welke soorten condensatoren (MKT?), weerstanden (MOX, draad, keramisch) en spoelen (lucht, ijzeren kern) kan ik het best gebruiken?
door 74Eric74
za 15 feb 2014, 16:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2292

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

Wat is trouwens het idee achter die 22 ohm parallel op die positie voor de 2.2mH seriespoel? die zou ik weghalen, hoogstens iets van 10 ohm parallel aan de midbass maar dan achter die spoel. Dit: Ik heb wel een parallelweerstand toegevoegd aan de w130s want anders had ik eerst een impedantiepiek va...
door 74Eric74
vr 14 feb 2014, 17:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2292

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

vervang de w130s. Lees mijn project wat onder mijn bericht staat. Sorry dat ik niet na dit berichtje terug kwam, maar daar was reden voor. Kan ik je verder helpen, of is dat niet meer nodig. ... Mwa, ligt er natuurlijk aan. Als je nog op en aanmerkingen hebt dan mag dat altijd :) Ben ook nog maar e...
door 74Eric74
zo 09 feb 2014, 0:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2292

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

Voor die twee Mivocs zou ik ook een aparte kast kunnen maken met een fan voor de koeling dus dat maakt op zich niet zo veel uit voor mij. Wat is een 2,5-weg filter eigenlijk precies? Is dat dat de woofers dan op verschillende frequenties worden gefilterd? En ik denk dat het misschien wel goed is als...