Er zijn 113 resultaten gevonden

door dopiereit
vr 28 nov 2014, 22:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tony Gee's Plutone
Reacties: 126
Weergaves: 8598

Re: Tony Gee's Plutone

Ik zie ook alleen maar wat onderdelen? Ben benieuwd waar iedereen het over heeft
door dopiereit
wo 26 nov 2014, 22:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

Nou, gisteren pakketje ontvangen, de tweeters. Ik heb ze er zojuist in gezet en even een cd-tje van dire straits op gezet. Het klinkt op het eerste gehoor beslist niet raar. Ik hoor geen blikkig of schel geluid o.i.d. Dus in principe geen bijzonderheden omtrent het hoog. Heb ze misschien een 10 minu...
door dopiereit
ma 24 nov 2014, 20:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

De spreekspoel vande tweeter die er in zat is inderdaad 25 mm. Dus wat dat betreft enig verschil, als het geluid straks na de ingreep niet erg storend klinkt wil ik er verder weinig aandacht aan besteden. Het zijn zoals gezegd inderdaad geen super high end dingen. Maar vond het leuk om ze nog een 2e...
door dopiereit
zo 23 nov 2014, 18:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: visaton w130s + scn10 in concertino
Reacties: 58
Weergaves: 2163

Re: visaton w130s + scn10 in concertino

Ik volg je project ook! erg leuk idee ben heel benieuwd naar het resultaat! :)
door dopiereit
zo 23 nov 2014, 17:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

De ITT'svan hierboven. Ze lijken het meeste op wat er in zat en ik denk dat ze misschien wel zonder extra boren en zagen in de kast passen.
door dopiereit
zo 23 nov 2014, 16:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

ik heb de tweeters nu uitelkaar gehaald en de spreekspoel was volledig aan gort, dit verklaart natuurlijk een hoop. ik heb geen idee of er ferrofluid in hoort te zitten maar dat kon ik ook niet bespeuren. ik heb nu gereageerd op een advertentie op marktplaats, ik ga ze vervangen door iets wat er op ...
door dopiereit
za 22 nov 2014, 22:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

Thanks voor de tips, ik zal eens kijken of ik er een paar oude tweeters in kan doen. Ben benieuwd of dat werkt!
door dopiereit
zo 16 nov 2014, 10:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

Ja ik heb alle schroefjes los gehad, het probleem is echter dat alles vast gelijmd zit dus zal ik moeten breken om de tweeter uit elkaar te halen...
door dopiereit
za 15 nov 2014, 22:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

Ik heb zojuist de tweeter losgesoldeerd van het filter en daarna aangesloten op mijn versterker. Ik heb wat nummers afgespeeld via de laptop en hoor enkel een heel erg zacht signaaltje met krakend en krassend geluid bij pieken. Heb daarna de tweeter ontkoppelt en de litzedraadjes die voorop zitten e...
door dopiereit
wo 12 nov 2014, 14:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

Ferrofluid kwam pas in de jaren '80 op in speakers, in elk geval in mainstreamspul. Deze ITT's stammen volgens het radiomuseum uit 1975. Zijn de tweeters niet gewoon overleden? dat vermoeden heb ik ook.. na de testjes gedaan te hebben denk ik dat ik bijna met 99,99% zekerheid kan zeggen dat het de ...
door dopiereit
wo 12 nov 2014, 13:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

ik heb nu de speaker uitgang van mijn versterker op de + en - van het filter aangesloten, dan krijg ik een signaal van de woofer alleen, + en - op het filter wat naar de woofer gaat, dan eveneens signaal van de woofer (logisch natuurlijk) en de + en - op de punten wat naar de tweeter gaat dan meen i...
door dopiereit
wo 12 nov 2014, 13:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

Zit er eigenlijk wel ferrofluid in die tweeters? Korte google actie zegt van niet...... zou je me eens die link willen geven? ik kan niet zo veel vinden over deze speakers... :oops: Ik ben trouwens achter een nieuw feitje gekomen: de beide speakers hebben verschillende elco's voor het hoog. beide w...
door dopiereit
di 11 nov 2014, 20:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

Aha, dan doe ik dat eerst. Weet iemand ook waar ik eventueel ferrofluid kan bestellen / kopen?
door dopiereit
di 11 nov 2014, 10:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

dan ga ik die zwarte eerst eens vervangen, die zijn redelijk eenvoudig te verkrijgen zie ik.
door dopiereit
zo 09 nov 2014, 22:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

hannesie schreef:
Ik vermoed de gele van ITT, maar inderdaad de ferrofluid kan ook uitgedroogd zijn.
Zoek maar eens even op dat woord en je vind vanzelf wat info.
die 4,7 die er op staat zou dat 4,7 uF betekenen? je zou haast zeggen van wel natuurlijk. is dit te meten ?
door dopiereit
zo 09 nov 2014, 21:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

Re: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

dus het kan 1 van die twee dingen zijn? dat gele en iets kleinere zwarte elko'tje beide vervangen dus?

edit: ferrofluid vervangen? klinkt als een lastig klusje, of valt het mee?
door dopiereit
zo 09 nov 2014, 21:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ITT Hyperion H2-60 Opknappen?
Reacties: 43
Weergaves: 2111

ITT Hyperion H2-60 Opknappen?

Ik heb een paar oude ITT Hyperion H2-60 luidsprekers staan, waarschijnlijk uit de jaren '70. Ik vind ze erg mooi in wil ze op mij bureau als computer speakers gebruiken i.c.m. een Pioneer SA-5300. Lekker vintage dus! Maar nu is me opgevallen dat de speakers iet-wat dofjes of ''niet heel helder'' kli...
door dopiereit
do 15 mei 2014, 23:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Monacor Mindstorm in OSB?
Reacties: 24
Weergaves: 1510

Re: Monacor Mindstorm in OSB?

Ik heb ze alleen heel kort getest, maar wat me gelijk opviel was het diepe laag. En dat is ook de reactie van de eigenaar, echt een diepe sound. Verder kan ik weinig zinnigs zeggen omdat ze nog niet volledig ingespeeld waren toen ik ze hoorde. Maar toen klonk het al geweldig, heb zelf nog nooit zulk...
door dopiereit
wo 14 mei 2014, 22:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Monacor Mindstorm in OSB?
Reacties: 24
Weergaves: 1510

Re: Monacor Mindstorm in OSB?

en zo staan ze nu bij de eigenaar van deze speakers:
door dopiereit
zo 11 mei 2014, 20:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Monacor Mindstorm in OSB?
Reacties: 24
Weergaves: 1510

Re: Monacor Mindstorm in OSB?

ik zie dat het eindresultaat nog niet is gepost.. beter laat dan nooit dus bij deze:
door dopiereit
zo 11 mei 2014, 19:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Cyburgs Needle met Tangband W3-871B
Reacties: 17
Weergaves: 2933

Re: Bouw Cyburgs Needle met Tangband W3-871B

Vandaag heb ik de bouwpakketjes gezaagd uit het V313 MDF. Ik ben van plan over de boven en voorkant een laagje dun mdf te lijmen om zo alle kopse kanten weg te werken en dit vervolgens netjes af te ronden met de bovenfrees. Dit dunne materiaal moet ik nog halen dus nog even geduld voor het pas in el...
door dopiereit
zo 11 mei 2014, 19:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Cyburgs Needle met Tangband W3-871B
Reacties: 17
Weergaves: 2933

Re: Bouw Cyburgs Needle met Tangband W3-871B

Hieruit kan ik makkelijk 2 setjes zagen en ben ook van plan dit te doen. De 2e wil ik met de vifa tg9-fd10/04 breedbander maken. Weet iemand of het noodzakelijk is hier een filtertje voor te zetten? Nee, niet noodzakelijk om er geluid uit te krijgen. Wel noodzakelijk als je ook wil genieten van het...
door dopiereit
vr 09 mei 2014, 23:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Cyburgs Needle met Tangband W3-871B
Reacties: 17
Weergaves: 2933

Re: Bouw Cyburgs Needle met Tangband W3-871B

Bedankt voor je reactie Henkjan! Erg handig zo'n lijstje en je nuttige tips! Heb inmiddels een plaat v313 mdf van 3050 mm lang bij 1220. Genoeg materiaal eerst weer! Hieruit kan ik makkelijk 2 setjes zagen en ben ook van plan dit te doen. De 2e wil ik met de vifa tg9-fd10/04 breedbander maken. Weet ...
door dopiereit
di 06 mei 2014, 20:08
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Cyburgs Needle met Tangband W3-871B
Reacties: 17
Weergaves: 2933

Re: Bouw Cyburgs Needle

is dit trouwens die witte vifa die jullie bedoelen? :

http://www.rumoh.eu/nl/vifa/1355-vifa-tg9-fd1004.html
door dopiereit
di 06 mei 2014, 19:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Cyburgs Needle met Tangband W3-871B
Reacties: 17
Weergaves: 2933

Re: Bouw Cyburgs Needle

@henkjan

Ik zie dat je de tangband ook geprobeerd hebt, op de hoeveelste plek komt ie als je een top zoveel moest maken van de geprobeerde drivers? Of laat ik het anders vragen; zou je een top ''zoveel'' lijstje kunnen maken met de drivers die in jouw optiek het beste klinken in de ''Needle''?. :)