Er zijn 98 resultaten gevonden
- ma 24 mar 2014, 21:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: vraag ivm subwoofer die tussen amp en luidsprekers moet
- Reacties: 32
- Weergaves: 666
Re: vraag ivm subwoofer die tussen amp en luidsprekers moet
Je kan toch gewoon de links en rechts die naar de speakers gaan splitten en ook naar de amp van de subwoofer laten gaan? Of zeg ik nu iets heel doms? :hide: Dat heeft toch geen enkele invloed op de speakers die nu spelen? Nee maar wel als je een ge-high-passde (mooi nederlands) uitgang van de sub g...
- ma 24 mar 2014, 17:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: vraag ivm subwoofer die tussen amp en luidsprekers moet
- Reacties: 32
- Weergaves: 666
Re: vraag ivm subwoofer die tussen amp en luidsprekers moet
Al die dingen die op google staan zijn nogal situatie afhankelijk, das het grote probleem, meeste van die oplossingen KUNNEN werken in een GEGEVEN situatie die daar bij past. BV een 15 en een 12"dan is splitsen en ieder eigen deel laten doen MEESTAL het beste, maar er zijn ook situaties, zie de...
- ma 24 mar 2014, 15:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: vraag ivm subwoofer die tussen amp en luidsprekers moet
- Reacties: 32
- Weergaves: 666
Re: vraag ivm subwoofer die tussen amp en luidsprekers moet
Ga maar een kijken op subwoofer high level. Dit is een Neutrik aansluiting. Ik zie daar een XLR en een speakon aansluiting female chssisdeel. Geen idee of ze van Neutrik zijn, kan nl het merk niet lezen :) Een sub met 8 luidspreker terminals is zo'n ding waarin alles passief gedaan wordt, wel lijkt...
- di 11 mar 2014, 14:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Fostex fe206 aanvullen met jbl bullit 2402 als supertweeter
- Reacties: 24
- Weergaves: 964
Re: Fostex fe206 aanvullen met jbl bullit 2402 als supertwee
Had ik al eens gemeld in dit zelfde toppicHans 4354,5 schreef:Alle JBL Ring Radiators hebben de zelfde impedantie, alleen afhankelijk van wat de modegrillwas werden ze 16 of 8 ohm genoemd. Zitten rond de 12 Ohm.
- di 11 mar 2014, 14:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Fostex fe206 aanvullen met jbl bullit 2402 als supertweeter
- Reacties: 24
- Weergaves: 964
- di 11 mar 2014, 14:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Fostex fe206 aanvullen met jbl bullit 2402 als supertweeter
- Reacties: 24
- Weergaves: 964
Re: Fostex fe206 aanvullen met jbl bullit 2402 als supertwee
Als je in de JBL partslist kijkt van 2012, D8R075 voor de 2402 en de D16R2405 voor de 2405. http://www.jblproservice.com/pdf/Transducers%20Parts%20List/Transducer%20Parts%20List.pdf Dat heeft te maken met de membraam afmetingen, de spreekspoelen zijn het zelfde. Als je ze naast elkaar legt heeft de...
- di 11 mar 2014, 13:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Fostex fe206 aanvullen met jbl bullit 2402 als supertweeter
- Reacties: 24
- Weergaves: 964
Re: Fostex fe206 aanvullen met jbl bullit 2402 als supertwee
Alle JBL Ring Radiators hebben de zelfde impedantie, alleen afhankelijk van wat de modegrill :) was werden ze 16 of 8 ohm genoemd. Zitten rond de 12 Ohm. De 2402 was er ook in 8 ohm, de 2405 is alleen in 16 FOUT! :) 075/2402, 076/2403, 2404, 077/2405 All three diaphragm kits D8R075, D8R076, and D16...
- di 11 mar 2014, 12:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Fostex fe206 aanvullen met jbl bullit 2402 als supertweeter
- Reacties: 24
- Weergaves: 964
Re: Fostex fe206 aanvullen met jbl bullit 2402 als supertwee
Alle JBL Ring Radiators hebben de zelfde impedantie, alleen afhankelijk van wat de modegrill
was werden ze 16 of 8 ohm genoemd. Zitten rond de 12 Ohm.
- za 15 feb 2014, 2:24
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Lidl soldeerstation.
- Reacties: 26
- Weergaves: 9635
Re: Lidl soldeerstation.
Ik gebruik zo een nu een jaar ongeveer. Het grootste nadeel is dat hij langzaam warm wordt, en het sponsje is van magere kwaliteit. En hoewel ik zo veel mogelijk probeer hem schoon te houden vreten de soldeerpuntjes snel weg. Ik heb wel een aantal puntjes zijn wel voor een heel schappelijke prijs n...
- wo 12 feb 2014, 23:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Ik heb alleen een Soundcraft jas, was een fantastische jas, is nu helaas tot op draad versleten, heb 'm al een jaar of 20
Staat alleen heel klein logootje op aan de voorkant.
- wo 12 feb 2014, 16:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Langzaam maar zeker kruipen er steeds meer pro jongens overal onder en achter vandaan. Ga ik me mischien nog eens echt thuis voelenDan schreef:
Ik heb trouwens jaren geweekt met SA, dat was ook allemaal JBL
- di 11 feb 2014, 23:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Mischien leuk om hier eens door heen te bladeren, http://www.audiovoice-acoustics.com/forum/showthread.php?t=168&page=106 Wat een amusante projecten daar zeg :rofl: Ik zeg compensatiegedrag, als je zulke lange hoorns gaat plaatsen... Zal lekker integreren qua fase. Nou ja, ik heb op de High End...
- di 11 feb 2014, 15:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
M2, het cumuleren van alle knowledge in een Super 4430 :) En even over compressie drivers, waarom zou je daar als zelfbouwer nix mee kunnen? Geen conus/dome unit die MITS uiteraard goed toegepast de combi dynamiek/detail/geluidsdruk haalt. Mischien leuk om hier eens door heen te bladeren, http://www...
- di 11 feb 2014, 12:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Nee, da's niet te wijten aan FaitalPro, da's de schuld van de leverancier. Ik zou FaitalPro trouwens geen B-merk willen noemen, in tegendeel, die associaties heb ik meer bij JBL, dat was ooit een goede fabrikant, maar vandaag de dag absoluut niet meer. Ik weet het , dit soort troep is niet om aan t...
- di 11 feb 2014, 11:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
En zojuist exact dezelfde, beschadigde, driver ontvangen, iemand zit niet op te letten bij de leverancier denk ik? Tja, dat heb je met B merken :) Nee, da's niet te wijten aan FaitalPro, da's de schuld van de leverancier. Ik zou FaitalPro trouwens geen B-merk willen noemen, in tegendeel, die associ...
- di 11 feb 2014, 11:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Tja, dat heb je met B merkenAudiolicious schreef:En zojuist exact dezelfde, beschadigde, driver ontvangen, iemand zit niet op te letten bij de leverancier denk ik?
- ma 10 feb 2014, 15:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
:lol: Heeft meerdere voordelen. OT, ik werd gewoon een beetje moe van het potje tegen elkaar opbieden. Bij 20Hz is de discussie over één 18" of twee 12" in dezelfde kast futiel. Je krijgt het laag in een huiskamer gewoon niet goed met één bron. Ook niet als je m harder kunt zetten. Daarom...
- ma 10 feb 2014, 13:30
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 2014
- Reacties: 408
- Weergaves: 10940
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Ik vrees dat ik me ook maar aanmeld (als bezoeker), de afdeling JBL moet toch wat support krijgen in zo'n levensgevaarlijke omgeving 
- ma 10 feb 2014, 13:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
:lol: Heeft meerdere voordelen. OT, ik werd gewoon een beetje moe van het potje tegen elkaar opbieden. Bij 20Hz is de discussie over één 18" of twee 12" in dezelfde kast futiel. Je krijgt het laag in een huiskamer gewoon niet goed met één bron. Ook niet als je m harder kunt zetten. Daarom...
- ma 03 feb 2014, 20:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Simpel antwoord :) W15Gti in een 42 Liter gesloten kastje heeft een F3 van iets van 45HZ. Elke liter die je 'm meer geeft gaat ie je voor belonen. 42 Leek mij aan de vraag voldoen kwa kast formaat. De unit zelf heb ik al wat over geschreven. http://www.jbl.com/resources/Brands/jbl/Products/ProductRe...
- ma 03 feb 2014, 8:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Fostex fe206 aanvullen met jbl bullit 2402 als supertweeter
- Reacties: 24
- Weergaves: 964
Re: Fostex fe206 aanvullen met jbl bullit 2402 als supertwee
Heb plaatje van frequentie response van beestje opgezocht, denk dat je 'm het beste rond de 8K kunt filteren. Om dat goed te doen, zal er iets van een meting plaats moeten vinden van beide units en een filtertje bedacht moeten worden, das niet zo vreselijk moeilijk gezien de beschikbare software teg...
- zo 02 feb 2014, 22:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Ik begon dat ook al te vrezen, al heb jij wel een VEEL mooier plaatje dan dat plaatje wat eerst gelinked was 
Yuichy raad dat trouwens ook af om op de A290 series hoorns zo laag te gaan.
Yuichy raad dat trouwens ook af om op de A290 series hoorns zo laag te gaan.
- zo 02 feb 2014, 20:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
600Hz?
Sta je op een luisterdag daar in Hengel O? Ben wel benieuwd wat je gemaakt hebt met die 2235's.
Sta je op een luisterdag daar in Hengel O? Ben wel benieuwd wat je gemaakt hebt met die 2235's.
- zo 02 feb 2014, 20:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Is weer eens wat anders als Focalbas focal m180 schreef:JBL JBL nu weten we het wel
- zo 02 feb 2014, 20:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6048
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Trouwens zijn de conussen van de TAD woofers ongegeneerd van JBL gekopieerd! JBL ontwerper over gelopen, alle techniek mee genomen :) Was ik idd even vergeten, ziet wel meer copieen van die woofers zo links en rechts, geloof dat 18 sound ook copieer apparaat gebruikt heeft bv :) 515 in een A7 heeft...
