Hm, ik dacht 2x een 10uf en 1 2,2 erbij, met z'n 3en parallel, dat scheelt aanschaf, en ik dacht mocht er 1 stuk gaan dan hoor je het maar blijft het wel werken!
Anders bestel ik wel grote condensators
Dank weer, Ron
Er zijn 191 resultaten gevonden
- zo 28 sep 2025, 13:07
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: condensators parallel
- Reacties: 6
- Weergaves: 247
- za 27 sep 2025, 22:00
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: condensators parallel
- Reacties: 6
- Weergaves: 247
- za 27 sep 2025, 22:00
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: condensators parallel
- Reacties: 6
- Weergaves: 247
condensators parallel
Ik zie zelden een schema waarin meerdere condensators parallel geschakeld zijn en met verschillende waarden.
Nu heb ik ergens gelezen dat dit wel gunstiger is, of heb ik het dan niet over scheidingsfilters?
Ben nieuwsgierig, wie wilt dat toelichten?
Ron
Nu heb ik ergens gelezen dat dit wel gunstiger is, of heb ik het dan niet over scheidingsfilters?
Ben nieuwsgierig, wie wilt dat toelichten?
Ron
- za 27 sep 2025, 15:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: welke spoel?
- Reacties: 4
- Weergaves: 194
Re: welke spoel?
Top, dat is precies wat ik dacht
Mensen bedankt voor de reacties en goede raad
Ron
Mensen bedankt voor de reacties en goede raad
Ron
- za 27 sep 2025, 12:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: welke spoel?
- Reacties: 4
- Weergaves: 194
Re: welke spoel?
Nu zit ik nog met een overweging,
1 moet het een luchtspoel zijn? omdat ie in het hoog zit
2 is het een correctie spoel en mag er een kern in zitten
1 moet het een luchtspoel zijn? omdat ie in het hoog zit
2 is het een correctie spoel en mag er een kern in zitten
- vr 26 sep 2025, 18:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: welke spoel?
- Reacties: 4
- Weergaves: 194
welke spoel?
De 1.5mH 0,3ohm spoel welke soort is dat? waar vind ik die?
B.v.d. Ron
B.v.d. Ron
- wo 24 sep 2025, 17:45
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: diverse speakers
- Reacties: 5
- Weergaves: 443
Re: diverse speakers
Alleen de Visaton's zijn nog te koop
- di 23 sep 2025, 8:32
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: diverse speakers
- Reacties: 5
- Weergaves: 443
Re: diverse speakers
De prijzen zijn per paar
- ma 22 sep 2025, 19:45
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: diverse speakers
- Reacties: 5
- Weergaves: 443
Re: diverse speakers
1 tweeter heeft krasjes op het frontplaatje
- ma 22 sep 2025, 14:28
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: diverse speakers
- Reacties: 5
- Weergaves: 443
diverse speakers
Seas 27tbfc_g h1212 6ohm 2x €70
Seas mca15rcy H1362 8ohm 2x €100
Visaton W250S 8ohm 2x €80
Allen goed werkend uiteraard
mvg, Ron
Seas mca15rcy H1362 8ohm 2x €100
Visaton W250S 8ohm 2x €80
Allen goed werkend uiteraard
mvg, Ron
- di 03 okt 2023, 16:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Basreflexpijp beredenering
- Reacties: 6
- Weergaves: 278
- di 03 okt 2023, 11:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Basreflexpijp beredenering
- Reacties: 6
- Weergaves: 278
Basreflexpijp beredenering
Visaton geeft voor de W250s in een 70ltr. voor 39Hz de volgende opties
2x 66inw. en 147 lang
of
1x 80inw. en 70lang
Hoe dan?
2x 66inw. en 147 lang
of
1x 80inw. en 70lang
Hoe dan?
- ma 02 okt 2023, 18:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: formule
- Reacties: 6
- Weergaves: 185
Re: formule
Ik kom het toevallig tegen op het internet, het komt dus van hier op het forum. Henkjan schreef: de WinISD handleiding http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 1#p1508081 al gelezen? over de poortlengte: deze is afhankelijk van 3 dingen: het kastvolume: hoe groter de kast, hoe korter de poort de ...
- ma 02 okt 2023, 13:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: formule
- Reacties: 6
- Weergaves: 185
Re: formule
Heren, mijn dank!
In de link van Shadow zou deze formule voor sub-woofers gebruikt worden, of kan het met elke basreflexpijp in elke box?
Groet, Ron
In de link van Shadow zou deze formule voor sub-woofers gebruikt worden, of kan het met elke basreflexpijp in elke box?
Groet, Ron
- ma 02 okt 2023, 10:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: formule
- Reacties: 6
- Weergaves: 185
Re: formule
Dat is snel! er stond ergens dat Rp een korrectie was
- ma 02 okt 2023, 10:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: formule
- Reacties: 6
- Weergaves: 185
formule
Beste mensen, ik weet niet meer hoe ik er aan kom, maar wellicht weet iemand het?
Misschien heeft iemand wel ervaring ermee, in die zin ,klopt het wat er staat!
b.v.d. Ron
Misschien heeft iemand wel ervaring ermee, in die zin ,klopt het wat er staat!
b.v.d. Ron
- vr 27 nov 2015, 23:27
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl
- Reacties: 33
- Weergaves: 2177
Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl
Een schroef zet je in de kop vast
Een bout zet je om de kop vast
Dit is altijd en ongeacht wat voor draad er op mag zitten.
Een bout zet je om de kop vast
Dit is altijd en ongeacht wat voor draad er op mag zitten.
- vr 27 nov 2015, 19:24
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl
- Reacties: 33
- Weergaves: 2177
Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl
jouw tenen zijn te langFR_Aad schreef:En jij hebt tijd te veelgarring schreef:Voor een ieder die het niet weet! "inbusbouten" bestaan niet!![]()
het zijn schroeven![]()
Ron
- vr 27 nov 2015, 19:02
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl
- Reacties: 33
- Weergaves: 2177
Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl
Voor een ieder die het niet weet! "inbusbouten" bestaan niet!
het zijn schroeven
Ron
het zijn schroeven
Ron
- vr 27 nov 2015, 11:14
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: welke tweeter
- Reacties: 5
- Weergaves: 587
Re: welke tweeter
Nu kun je daarover vrijwel niets met stelligheid en waarheid zeggen maar ik zou zeggen dat de scan-speak mij meer zou bevallen. De H1212 is gewoon heel netjes, maar niets fout doen is wat anders dan heel mooie dingen goed doen. Ik denk dat zelfs de Scan-Speak D2608 het de H1212 ongelovelijk lastig ...
- do 26 nov 2015, 16:17
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: welke tweeter
- Reacties: 5
- Weergaves: 587
welke tweeter
Heren,
Even afgezien van filtering etc. maar puur op gehoor/ervaring
Welke tweeter is mooier/beter de SEAS 27TBFC/GH1212 of de SCANSPEAK D2905/950000
Beiden worden wel eens genoemd en geroemd, hopelijk wilt iemand zijn ervaring delen.
Ron
Even afgezien van filtering etc. maar puur op gehoor/ervaring
Welke tweeter is mooier/beter de SEAS 27TBFC/GH1212 of de SCANSPEAK D2905/950000
Beiden worden wel eens genoemd en geroemd, hopelijk wilt iemand zijn ervaring delen.
Ron
- zo 11 mei 2014, 16:52
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Meten van een spoel
- Reacties: 19
- Weergaves: 3468
Re: Meten van een spoel
Het gaat perfect, je ziet op de foto de spoelen die ik op de juiste waarde heb gebracht.
3 draden van 0.9 mm in elkaar gedraaid voor het lage.
en aangesloten een 1mh voor de mid.
3 draden van 0.9 mm in elkaar gedraaid voor het lage.
en aangesloten een 1mh voor de mid.
- za 03 mei 2014, 19:51
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: bipolaire elko
- Reacties: 20
- Weergaves: 874
Re: bipolaire elko
Het gaat niet om de 10 of 20 euro, het g aat om het principe of het wat uitmaakt.
als iedereen er maar mkt ingooit omdat "men" dat zegt.
maakt het parallel geschakeld iets uit of niet.
als iedereen er maar mkt ingooit omdat "men" dat zegt.
maakt het parallel geschakeld iets uit of niet.
- za 03 mei 2014, 17:48
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: bipolaire elko
- Reacties: 20
- Weergaves: 874
Re: bipolaire elko
Drambuie is dan wel het lekkerst
maar weer even over de bipolaire elko's, als het ding parallel geschakeld is zal het net als een spoel in die positie geen reet uitmaken?
in serie lijkt het me wel van belang.
maar weer even over de bipolaire elko's, als het ding parallel geschakeld is zal het net als een spoel in die positie geen reet uitmaken?
in serie lijkt het me wel van belang.
- za 03 mei 2014, 8:54
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: welke drivers zijn dit?
- Reacties: 19
- Weergaves: 778
Re: welke drivers zijn dit?
Zou zomaar kunnen, hier staat ook niets op de magneetkern en het was een Duitse ontwerper.
Knap werk
Knap werk
