Er zijn 191 resultaten gevonden

door garring
zo 28 sep 2025, 13:07
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: condensators parallel
Reacties: 6
Weergaves: 247

Re: condensators parallel

Hm, ik dacht 2x een 10uf en 1 2,2 erbij, met z'n 3en parallel, dat scheelt aanschaf, en ik dacht mocht er 1 stuk gaan dan hoor je het maar blijft het wel werken!
Anders bestel ik wel grote condensators
Dank weer, Ron
door garring
za 27 sep 2025, 22:00
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: condensators parallel
Reacties: 6
Weergaves: 247

Re: condensators parallel

viewtopic.php?t=1819

Het staat hier denk ik al?
door garring
za 27 sep 2025, 22:00
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: condensators parallel
Reacties: 6
Weergaves: 247

condensators parallel

Ik zie zelden een schema waarin meerdere condensators parallel geschakeld zijn en met verschillende waarden.
Nu heb ik ergens gelezen dat dit wel gunstiger is, of heb ik het dan niet over scheidingsfilters?
Ben nieuwsgierig, wie wilt dat toelichten?
Ron
door garring
za 27 sep 2025, 15:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: welke spoel?
Reacties: 4
Weergaves: 194

Re: welke spoel?

Top, dat is precies wat ik dacht
Mensen bedankt voor de reacties en goede raad
Ron
door garring
za 27 sep 2025, 12:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: welke spoel?
Reacties: 4
Weergaves: 194

Re: welke spoel?

Nu zit ik nog met een overweging,
1 moet het een luchtspoel zijn? omdat ie in het hoog zit
2 is het een correctie spoel en mag er een kern in zitten
door garring
vr 26 sep 2025, 18:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: welke spoel?
Reacties: 4
Weergaves: 194

welke spoel?

De 1.5mH 0,3ohm spoel welke soort is dat? waar vind ik die?
B.v.d. Ron
door garring
wo 24 sep 2025, 17:45
Forum: Aangeboden
Onderwerp: diverse speakers
Reacties: 5
Weergaves: 443

Re: diverse speakers

Alleen de Visaton's zijn nog te koop
door garring
di 23 sep 2025, 8:32
Forum: Aangeboden
Onderwerp: diverse speakers
Reacties: 5
Weergaves: 443

Re: diverse speakers

De prijzen zijn per paar
20230417_182839.jpg
20230418_171301.jpg
door garring
ma 22 sep 2025, 19:45
Forum: Aangeboden
Onderwerp: diverse speakers
Reacties: 5
Weergaves: 443

Re: diverse speakers

1 tweeter heeft krasjes op het frontplaatje
door garring
ma 22 sep 2025, 14:28
Forum: Aangeboden
Onderwerp: diverse speakers
Reacties: 5
Weergaves: 443

diverse speakers

Seas 27tbfc_g h1212 6ohm 2x €70

Seas mca15rcy H1362 8ohm 2x €100

Visaton W250S 8ohm 2x €80

Allen goed werkend uiteraard
mvg, Ron
door garring
di 03 okt 2023, 16:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Basreflexpijp beredenering
Reacties: 6
Weergaves: 278

Re: Basreflexpijp beredenering

Henkjan schreef: di 03 okt 2023, 14:13
wat is nou je vraag?
Mijn vraag is, kan iemand uitleggen waarom de twee opties op het zelfde neerkomt
door garring
di 03 okt 2023, 11:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Basreflexpijp beredenering
Reacties: 6
Weergaves: 278

Basreflexpijp beredenering

Visaton geeft voor de W250s in een 70ltr. voor 39Hz de volgende opties

2x 66inw. en 147 lang
of
1x 80inw. en 70lang

Hoe dan?
door garring
ma 02 okt 2023, 18:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: formule
Reacties: 6
Weergaves: 185

Re: formule

Ik kom het toevallig tegen op het internet, het komt dus van hier op het forum. Henkjan schreef: de WinISD handleiding http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 1#p1508081 al gelezen? over de poortlengte: deze is afhankelijk van 3 dingen: het kastvolume: hoe groter de kast, hoe korter de poort de ...
door garring
ma 02 okt 2023, 13:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: formule
Reacties: 6
Weergaves: 185

Re: formule

Heren, mijn dank!
In de link van Shadow zou deze formule voor sub-woofers gebruikt worden, of kan het met elke basreflexpijp in elke box?
Groet, Ron
door garring
ma 02 okt 2023, 10:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: formule
Reacties: 6
Weergaves: 185

Re: formule

Dat is snel! er stond ergens dat Rp een korrectie was
door garring
ma 02 okt 2023, 10:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: formule
Reacties: 6
Weergaves: 185

formule

Beste mensen, ik weet niet meer hoe ik er aan kom, maar wellicht weet iemand het?
Misschien heeft iemand wel ervaring ermee, in die zin ,klopt het wat er staat!
b.v.d. Ron
1.jpg
door garring
vr 27 nov 2015, 23:27
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl
Reacties: 33
Weergaves: 2177

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Een schroef zet je in de kop vast
Een bout zet je om de kop vast
Dit is altijd en ongeacht wat voor draad er op mag zitten.
door garring
vr 27 nov 2015, 19:24
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl
Reacties: 33
Weergaves: 2177

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

FR_Aad schreef:
garring schreef:
Voor een ieder die het niet weet! "inbusbouten" bestaan niet! [-X
het zijn schroeven :D
Ron
En jij hebt tijd te veel
jouw tenen zijn te lang
door garring
vr 27 nov 2015, 19:02
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl
Reacties: 33
Weergaves: 2177

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Voor een ieder die het niet weet! "inbusbouten" bestaan niet! [-X
het zijn schroeven :D
Ron
door garring
vr 27 nov 2015, 11:14
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: welke tweeter
Reacties: 5
Weergaves: 587

Re: welke tweeter

Nu kun je daarover vrijwel niets met stelligheid en waarheid zeggen maar ik zou zeggen dat de scan-speak mij meer zou bevallen. De H1212 is gewoon heel netjes, maar niets fout doen is wat anders dan heel mooie dingen goed doen. Ik denk dat zelfs de Scan-Speak D2608 het de H1212 ongelovelijk lastig ...
door garring
do 26 nov 2015, 16:17
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: welke tweeter
Reacties: 5
Weergaves: 587

welke tweeter

Heren,

Even afgezien van filtering etc. maar puur op gehoor/ervaring
Welke tweeter is mooier/beter de SEAS 27TBFC/GH1212 of de SCANSPEAK D2905/950000
Beiden worden wel eens genoemd en geroemd, hopelijk wilt iemand zijn ervaring delen.
Ron
door garring
zo 11 mei 2014, 16:52
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Meten van een spoel
Reacties: 19
Weergaves: 3468

Re: Meten van een spoel

Het gaat perfect, je ziet op de foto de spoelen die ik op de juiste waarde heb gebracht.
3 draden van 0.9 mm in elkaar gedraaid voor het lage.
en aangesloten een 1mh voor de mid.
door garring
za 03 mei 2014, 19:51
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: bipolaire elko
Reacties: 20
Weergaves: 874

Re: bipolaire elko

Het gaat niet om de 10 of 20 euro, het g aat om het principe of het wat uitmaakt.
als iedereen er maar mkt ingooit omdat "men" dat zegt.
maakt het parallel geschakeld iets uit of niet.
door garring
za 03 mei 2014, 17:48
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: bipolaire elko
Reacties: 20
Weergaves: 874

Re: bipolaire elko

Drambuie is dan wel het lekkerst

maar weer even over de bipolaire elko's, als het ding parallel geschakeld is zal het net als een spoel in die positie geen reet uitmaken?
in serie lijkt het me wel van belang.
door garring
za 03 mei 2014, 8:54
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: welke drivers zijn dit?
Reacties: 19
Weergaves: 778

Re: welke drivers zijn dit?

Zou zomaar kunnen, hier staat ook niets op de magneetkern en het was een Duitse ontwerper.
Knap werk