Er zijn 23 resultaten gevonden

door wupsie
zo 14 okt 2012, 13:40
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Reacties: 209
Weergaves: 22723

Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??

Mijn opties op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/598519304 Deze is complet met mes beschermkap en andere toebehoren, staan helaas niet op de foto. Assen is bij mij om de hoek, dus kijken/proberen moet kunnen. Het is een 2704, mooi formaat , met uitschuifbare tafels. http://link.marktplaats.nl/...
door wupsie
zo 14 okt 2012, 12:32
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Reacties: 209
Weergaves: 22723

Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??

Dan: klopt als een bus jongen. Uiteindelijk zijn er een aantal zaken belangrijk in de basis: *Gleuven zaagtafel parallel tov elkaar en zaagblad. *Zaagblad/zaagas slingert NIET. *Zaagtafel moet een voor de klusjes die je er mee gaat doen een fatsoenlijk formaat hebben. Ik zal zo even wat linkjes plaa...
door wupsie
zo 14 okt 2012, 11:52
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Reacties: 209
Weergaves: 22723

Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??

Precies: in dit geval gaat het gezegde klein is fijn niet op. Wel mooi om te zien dat je creatief in de weer bent geweest met de beschikbare ruimte trouwens :rock: :D Ziet er netjes uit maar persoonlijk zou ik zelf nooit weer zo'n klein tafeltje nemen. Mijn ervaring is dat het goed gaat met kleine d...
door wupsie
zo 14 okt 2012, 11:47
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Reacties: 209
Weergaves: 22723

Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??

Leuk ding, maar net even te klein :) Vraag mij af of de prijs wel klopt :shock: De vlakvandikte is eigenlijk onbruikbaar; de meeste planken zijn toch rond de 20 cm breed. Het nadeel van combimachines is dat je goed moet nadenken over de plaatsing in je werkplaats. Deze is welliswaar mooi compact, ma...
door wupsie
zo 14 okt 2012, 11:31
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Reacties: 209
Weergaves: 22723

Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??

Alleen 220 volt hier, maar deze tafels vragen wat knutselwerk, en reperteerbare resultaten zijn in deze basis lastig. Bij dit soort zagen is de tafel vaak ook niet vlak. In dat daglicht is de DIY oplossing van pjotr aantrekkelijker, je kunt het zo mooi en precies maken als je zelf wilt Heb even wat ...
door wupsie
za 13 okt 2012, 16:42
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Reacties: 209
Weergaves: 22723

Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??

Zweitse schreef:
wupsie schreef:
Nu is weinig een relatief begrip, want voor mij is 500 euro ook een klap met geld
Ik heb de mijne met 25 % Korting gekocht bij de Praxis. :mrgreen:
Kijk, die massel moet je natuurlijk af en toe hebben.
Mag ik vragen in welk topic fotos staan van jou creaties??
door wupsie
za 13 okt 2012, 16:14
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Reacties: 209
Weergaves: 22723

Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??

Verhip; het DIY schaamrood staat mij op de kaken :) Zo kan het natuurlijk ook. Heb nog geen werkplaats, dus nu eerst mn meisje zover krijgen dat zo'n plaat in de werkkamer er wel raar uit ziet, maar dat je er heule mooie dingen mee kunt maken. Ik ga je topic eens op mn gemak doorlezen :) Als ik je e...
door wupsie
za 13 okt 2012, 16:11
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Reacties: 209
Weergaves: 22723

Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??

Zal er de nodige reviews eens op na lezen. Zo op het oog krijg je veel veur weinig :) Nu is weinig een relatief begrip, want voor mij is 500 euro ook een klap met geld :) Kan mij totaal niet vinden in je verhaal Wupsie. Mijn ervaring is juist dat het een zeer degelijke zaagtafel is. Maar gewoon even...
door wupsie
za 13 okt 2012, 16:08
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Reacties: 209
Weergaves: 22723

Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??

Het verbaasd mij wel dat de pecisio niet nauwkeurig zaagt voor het geld, denk dat daar met een middagje afstellen nog wel wat winst is te behalen :) Zie de precisio ook wel eens op mp voorbij komen, mooi compact en modulair systeem, jammer dat het zo kostbaar is. Voor een formaatzaag heb ik geen rui...
door wupsie
za 13 okt 2012, 14:13
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Reacties: 209
Weergaves: 22723

Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??

Ik gebruik een Bosch PTS 10 Bij de lokale bouwmarkt bekeken, er was een bosch man aanwezig. Nu ben ik nogal een neuroot, met dien verstande dat zich in mijn rugsak een haarlineaal, een meetklok en statief bevonden :) Over de hele breedte van het blad heb ik een afwijking tussen zaagblad en gleuven ...
door wupsie
za 13 okt 2012, 13:57
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: IKEA aanbieding van werkbladen. Geschikt voor open baffle...
Reacties: 9
Weergaves: 1494

Re: IKEA aanbieding van werkbladen. Geschikt voor open baffl

Inderdaad, de berken panelen zijn beter om mee te werken, heb ooit van een berken ikea tafelblad een subwoofer gebouwd, ziet er nog eens goed uit ook, mooi in de lemon oil en gaan met die banaan.
door wupsie
za 13 okt 2012, 13:50
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Reacties: 209
Weergaves: 22723

Re: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??

Bedankt voor je reactie :)
Hoe nauwkeurig is hiermee te zagen??is de parallel geleider stabiel?
Kun je hiermee ook mooi sluitende verstekken zagen??
ik ga de goegel masjien effe aanslingeren.
door wupsie
za 13 okt 2012, 13:36
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??
Reacties: 209
Weergaves: 22723

Welke zaagtafel gebruiken de zelfbouwers??

Hallo; aangezien ik het gedoe met zaaglineaal en losse circelzaag een beetje zat ben de volgende vraag : Met welke zaagtafel realiseren jullie allle geweldige projecten die ik hier tegen kom?? Begrijp mij niet verkeerd: Met mijn zaag, plus lineaal en mft3 tafel zijn zeer nauwkeurige resultaten te ha...
door wupsie
ma 17 sep 2012, 13:54
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: IKEA aanbieding van werkbladen. Geschikt voor open baffle...
Reacties: 9
Weergaves: 1494

Re: IKEA aanbieding van werkbladen. Geschikt voor open baffl

Heb van een aantal van deze panelen een meubel gemaakt, ze zijn immers lekker goedkoop, en hebben een mooie maat. Zou ik in de toekomst weer voor dergelijke panelen kiezen?? NEEN De ikea panelen hebben een aantal nadelen: Het gebruikte hout is geforceerd gedroogd waardoor de structuur van de vezels ...
door wupsie
di 29 mei 2012, 16:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subwoofer op basis van de Eminence LAB12
Reacties: 10
Weergaves: 415

Re: Subwoofer op basis van de Eminence LAB12

Bedankt voor de tip, ik ga BK even mailen :)
door wupsie
di 29 mei 2012, 7:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subwoofer op basis van de Eminence LAB12
Reacties: 10
Weergaves: 415

Re: Subwoofer op basis van de Eminence LAB12

http://i866.photobucket.com/albums/ab228/wupsie1/zelfbouw%20audio%20nl/coneexc100liter20Hz.jpg Deze sim is gemaakt met een kist van 100 liter met BR afgestemd op 20 Hz. De ingevoerde filters zijn 17Hz subsonic, en highpas van mijn HT reciever. Onder de 20Hz zie ik enorme ongecontroleerde uitslag :)...
door wupsie
di 29 mei 2012, 7:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subwoofer op basis van de Eminence LAB12
Reacties: 10
Weergaves: 415

Re: Subwoofer op basis van de Eminence LAB12

Lowpass is gekozen aan de hand van de spes van HT versterker De rest zijn gegevens van de BK plate amp. Op deze manier overstijgd de speaker de xmax niet onder de afstem_frequentie. Zal later vandaag de gegevens van de versterker er even bij zoeken :) Bij deze een link naar de plate amp. http://www....
door wupsie
ma 28 mei 2012, 22:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subwoofer op basis van de Eminence LAB12
Reacties: 10
Weergaves: 415

Re: Subwoofer op basis van de Eminence LAB12

:mrgreen: Als ik een grot zou hebben, of alleen zou wonen zou ik inderdaad zoiets willen proberen, kijken of dat combineerd met de dayton audio :rock:

Maarrrrrr, de waarheid is anders, dus mok keuzes maken.

Mn meubel staat al in de kamer trouwens, met het zebrano blad :rock: :sure: :D
door wupsie
ma 28 mei 2012, 21:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subwoofer op basis van de Eminence LAB12
Reacties: 10
Weergaves: 415

Re: Subwoofer op basis van de Eminence LAB12

:shock: :shock: Ik zeg: echtscheiding :mrgreen: :D
door wupsie
ma 28 mei 2012, 13:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subwoofer op basis van de Eminence LAB12
Reacties: 10
Weergaves: 415

Re: Subwoofer op basis van de Eminence LAB12

De beloofde grafieken: Mijn versterker_vermogen heb ik als volgt bepaald: net zo lang de spanning verhogen, tot de max excursie bereikt is, en vervolgens in de grafiek amp apparent load het vermogen aflezen. Hebben jullie suggestie's opmerkingen of andere ideen?? Ik hoor ze graag, hopenlijk behoeden...
door wupsie
ma 28 mei 2012, 13:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subwoofer op basis van de Eminence LAB12
Reacties: 10
Weergaves: 415

Subwoofer op basis van de Eminence LAB12

Hallo: heb hier het plan opgevat om op termijn een subwoofer te bouwen , met als basis de eminence LAB12 subwoofer, en een BK 500 plate amp met boost opties. Specs subwoofer: Resonant Frequency (fs) DC Resistance (Re) Coil Inductance (Le) Mechanical Q (Qms) Electromagnetic Q (Qes) Total Q (Qts) Comp...
door wupsie
do 10 mei 2012, 22:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mark Audio Till-2 70
Reacties: 84
Weergaves: 2881

Re: Mark Audio Till-2 70

Mooie zaagtafel trouwens: welke is het?
Zaag zelf met handcircelzaak en lineaal van festool, maar overweeg ook een GOEDE zaagtafel
Deze moet dus te calibreren zijn :)