Maar dan worden de schuiven een beetje stroef.
Kan ik die niet smeren?
Er zijn 17 resultaten gevonden
- wo 29 feb 2012, 19:37
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
- wo 29 feb 2012, 18:37
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
beste, pitch controls vervangen door een paar met iets mindere waardes, maar werken weer strak. Elco's weet ik nog niet of ik ga doen. misschien verkoop ik ze wel (heb er twee, en nog een in de huiskamer) kan ik faders van een mixer trouwens smeren met wd40, of is dat sterk af te raden? alvast bedan...
- zo 19 feb 2012, 18:21
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
Ik ga eens wat dingetjes bestellen
- za 18 feb 2012, 18:33
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
Dus ik kan makkelijk die 22uf /63 nemen?
Die doet hetzelfde ?
Die doet hetzelfde ?
- za 18 feb 2012, 17:37
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
Ik begrijp iets niet je geeft aan dat ik 10 % onder de waarde moet blijven.
Dan moet ik dus bij de 22uf tot 14,4 gaan. Die kan ik dan weer niet vinden in de winkel.
Het begint daar bij 63.
Dan moet ik dus bij de 22uf tot 14,4 gaan. Die kan ik dan weer niet vinden in de winkel.
Het begint daar bij 63.
- vr 17 feb 2012, 15:54
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
Ik kon de volgende dus niet vinden op de website C4 (1u) C13 (22u/16) C14 (10 u/16) C20 (4,7 u/25) begrijp ik goed dat het eerste getal relevant is het 2de niet echt? En bij C4 staat er alleen 1u geen waarde erachter. Wat betekent die 16 en 25. Of is dat niet erg relevant, en gaat het om de eerste w...
- vr 17 feb 2012, 9:10
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
zijn dit allemaal radiale elco's?
Nou ja jullie merken ik ben hier nieuw in. Maar vind het wel interessant ze te vervangen
Nou ja jullie merken ik ben hier nieuw in. Maar vind het wel interessant ze te vervangen
- vr 17 feb 2012, 9:09
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
ik heb de elco's gevonden in het schema geloof ik. Ook heb ik de meeste gevonden bij de gegeven link. Alleen de volgende niet: C4 (1u) C13 (22u/16) C14 (10 u/16) C20 (4,7 u/25) weet iemand of dit afwijkende waardes zijn? Moet ik nog even verder zoeken of kan ik andere vervangende waardes gebruiken? ...
- do 16 feb 2012, 22:12
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
oke, bedankt.
ik weet niet of ik ze ga vervangen, omdat ik niet zeker weet welke, of alle waardes er zijn.
gewoon weinig ervaring, wel interesse, maar heb geen idee wat die waardes betekenen.
ik weet niet of ik ze ga vervangen, omdat ik niet zeker weet welke, of alle waardes er zijn.
gewoon weinig ervaring, wel interesse, maar heb geen idee wat die waardes betekenen.
- do 16 feb 2012, 21:49
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
bedankt voor de tips..
de elco's hoe zien die eruit op de foto?
de elco's hoe zien die eruit op de foto?
- do 16 feb 2012, 11:58
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
in de kelder? zonde, zonde:) ik heb de pitch regelaars inmiddels vervangen door 500 ohm potjes en werken naar behoren, weer lekker strak! Alleen ben ik nog opzoek naar de andere 2 potjes. Die zien eruit als op de foto's. Weet iemand van jullie of potjes met een plastic draai stif nog te krijgen zijn...
- zo 05 feb 2012, 10:24
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
Dat heb ik zeker gedaan. Maar ik wil ze graag vervangen.
- zo 05 feb 2012, 0:11
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
De Pickup doet het naar behoren. Maar ik heb nog een vraag over de potmeters. Achterop de meter staat 600ohm b j517. Nou ben ik online aan het zoeken. Maar vind eigenlijk alleen meters die 5kohm hebben.
Kan ik die als vervanger gebruiken? Of weet iemand hier een goed adres?
Alvast bedankt jochgem
Kan ik die als vervanger gebruiken? Of weet iemand hier een goed adres?
Alvast bedankt jochgem
- za 31 dec 2011, 15:20
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
Bedankt voor deze uitleg. Ik ga er in het nieuwe jaar weer verder naar kijken.
Dan zal ik ook de potmeters eruithalen. Misschien hebben ze deze wel bij de electrozaak.
Ze zijn inderdaad gekarteld.
Ik zal ook de juiste condensatoren eruit halen.
Nogmaals bedankt!
Jochgem.
Dan zal ik ook de potmeters eruithalen. Misschien hebben ze deze wel bij de electrozaak.
Ze zijn inderdaad gekarteld.
Ik zal ook de juiste condensatoren eruit halen.
Nogmaals bedankt!
Jochgem.
- vr 30 dec 2011, 23:49
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
Re: technics SL 1500 opknappen
Super bedankt voor de tip! Weet jij ook iets over de pitch- pot meters?
Alvast bedankt
Jochgem
Alvast bedankt
Jochgem
- vr 30 dec 2011, 17:51
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: technics SL 1500 opknappen
- Reacties: 32
- Weergaves: 1704
technics SL 1500 opknappen
Beste, ik ben nieuw op het forum, maar heb me reeds voorgesteld. Ik heb een oude SL 1500 gekregen die niet lekker loopt. ik wil dan ook het een en ander eraan veranderen, beginnende bij de potmeters. Nou is mijn vraag of iemand hier weet waar ik deze kan krijgen en of deze standaard zijn. Ik heb eni...
- vr 30 dec 2011, 17:12
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: voorstellen jochgem
- Reacties: 2
- Weergaves: 207
voorstellen jochgem
beste, ik ben nieuw op dit forum. ik ben best wel technisch als het gaat om (oude) brommers (heb 2 puchs '79 en '67) helemaal gerestaureerd. En doe veel aan mijn oude BMW E30. Op electra gebied kan ik nog een hoop leren. Ik heb zelf 2 technics 1200's die ik onderhoud en mee draai. Ik heb net een oud...
