technics SL 1500 opknappen

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: technics SL 1500 opknappen

Bericht door Ah!buis »

Wel nee,het gaat over de max toelaatbare spanning van zo'n C :o
Stel er komt iets van een 8V op de C te staan,dan neem je geen 10V max maar de volgende beschikbare waarde ,hier 16V;
Het zijn vaak wat "rare" waardes voor de spanningen 10,25,35,63,100,150,250,400,450,550V en er zullen er nog wel andere zijn :shock: .
Anne
jochgem
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 17:07

Re: technics SL 1500 opknappen

Bericht door jochgem »

Dus ik kan makkelijk die 22uf /63 nemen?
Die doet hetzelfde ?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: technics SL 1500 opknappen

Bericht door ray5150 »

Yep!
jochgem
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 17:07

Re: technics SL 1500 opknappen

Bericht door jochgem »

Ik ga eens wat dingetjes bestellen
jochgem
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 17:07

Re: technics SL 1500 opknappen

Bericht door jochgem »

beste,

pitch controls vervangen door een paar met iets mindere waardes, maar werken weer strak.
Elco's weet ik nog niet of ik ga doen. misschien verkoop ik ze wel (heb er twee, en nog een in de huiskamer)

kan ik faders van een mixer trouwens smeren met wd40, of is dat sterk af te raden?

alvast bedankt.
jochgem
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: technics SL 1500 opknappen

Bericht door ray5150 »

Dat lijkt me niet verstandig.
Het beste is nog altijd openmaken, en uitwassen met wasbenzine of alcohol.
jochgem
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 17:07

Re: technics SL 1500 opknappen

Bericht door jochgem »

Maar dan worden de schuiven een beetje stroef.
Kan ik die niet smeren?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: technics SL 1500 opknappen

Bericht door ray5150 »

Ja, bij het in-elkaar bouwen van de potmeter moet je het mechanische gedeelte (dus niet de koolbanen.) met een beetje kogellagervet smeren.
Plaats reactie