Er zijn 18 resultaten gevonden

door groggy
za 14 apr 2018, 9:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS
Reacties: 10
Weergaves: 561

Re: LBVS

Shadow schreef:
viewtopic.php?f=77&t=22676

Ik zou daar 10 paar van willen bouwen en weggeven in m’n familie zodat iedereen kan horen hoe goed ze zijn...
Ontwerp van Pappaleo / Matjans
Bedankt, ik ga dat topic rustig bekijken. Eerste indruk is al zeer prettig.
door groggy
vr 13 apr 2018, 22:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS
Reacties: 10
Weergaves: 561

Re: LBVS

Shadow schreef:
In this workshop, we measure twice and cut once
In this workshop, we measure twice and cut once
:beer:

Wat ga je bouwen?
Nog geen idee..... Als iemand een suggestie heeft budget ligt rond de 200 euro ex hout.
door groggy
do 29 mar 2018, 19:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS
Reacties: 10
Weergaves: 561

Re: LBVS

thnx, dan mag ik nieuwe gaan maken :)
door groggy
di 27 mar 2018, 20:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS
Reacties: 10
Weergaves: 561

LBVS

Inmiddels alweer jaren geleden heb ik naar volle tevredenheid een LBVS setje gemaakt. Tijden en inrichtingen veranderen, waar ik toen heel graag zuil speakers wilde hebben. Gaat nu mijn voorkeur uit naar een setje van +-40 cm. Is op enige wijze de LBVS in te korten? Met nagenoeg behoud van de geluid...
door groggy
vr 21 mar 2014, 19:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Gezocht subwoofer
Reacties: 2
Weergaves: 203

Gezocht subwoofer

Ik ben opzoek naar een goed model voor een actieve subwoofer.
Ik heb een paar lbvs en heb als center en als rear een hivi b3s

Wie heeft een goede tip?
door groggy
do 06 jun 2013, 21:03
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Filter hivi b3s
Reacties: 1
Weergaves: 206

Filter hivi b3s

Waarschijnlijk een nog vraag. Maar ik wil het filter maken voor mijn hivi b3s adv het ontwerp van zaph. Hoe moet ik de afbeelding van het filter lezen, moet ik gewoon alle items in serie zetten of jij de " groepjes" parallel? Ik snap het niet, wie kan mij helpen? http://www.zaphaudio.com/a...
door groggy
ma 20 mei 2013, 21:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
Reacties: 20
Weergaves: 1049

Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?

de contouren van de kastjes staan, en is zeer goed gelukt.. ik wacht nog op mijn bestelling van europe-audio en daarna kan ik aan de elektronica en de binnenkant vd kast afmaken. Vervolgens pak ik de kast in met 4 mm MDF, dan kan het afwerken beginnen. Echter ik heb 30 april mijn bestelling geplaats...
door groggy
ma 20 mei 2013, 21:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
Reacties: 20
Weergaves: 1049

Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?

de contouren van de kastjes staan, en is zeer goed gelukt.. ik wacht nog op mijn bestelling van europe-audio en daarna kan ik aan de elektronica en de binnenkant vd kast afmaken. Vervolgens pak ik de kast in met 4 mm MDF, dan kan het afwerken beginnen. Echter ik heb 30 april mijn bestelling geplaats...
door groggy
wo 01 mei 2013, 21:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
Reacties: 20
Weergaves: 1049

Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?

:-# , ik ga er verder niet op in Ik laat het zagen bij een goede houttoko, geen bouwmarkt. In mijn hoofd heb ik de speakers al een paar keer gebouwd, en heb zodoende ook besloten om de speaker in te pakken in 4mm mdf. Dit bracht mij wel op de vraag wat een slimme volgorde is voor het maken van de ga...
door groggy
zo 28 apr 2013, 20:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
Reacties: 20
Weergaves: 1049

Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?

Bedankt voor je zaadplan en al je tips! Ik ga proberen deze week langs de houttoko te gaan
door groggy
zo 28 apr 2013, 16:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
Reacties: 20
Weergaves: 1049

Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?

:goeie:

Kops, dat de naden zichtbaar zijn neem ik voorlief, of ik pak de boel nog in met 4mm mdf.

Ik ga 18 mm mdf gebruiken


Thanks
door groggy
zo 28 apr 2013, 15:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
Reacties: 20
Weergaves: 1049

Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?

Er is ook een goed zaagplan beschikbaar voor de LBVS om uit een stuk MDF te halen? 2440*1220
of moet ik zelf wat gaan puzzelen zodat er met zo min mogelijk wijzigen van de zaag instellingen gezaagd kan worden?
door groggy
do 19 mei 2011, 21:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS maken, met de Peerless SDS 164 THP en seas 27TFF
Reacties: 129
Weergaves: 9071

Re: LBVS maken, met de Peerless SDS 164 THP en seas 27TFF

kan iemand bevestigen dat ik de juiste onderdelen in mijn winkelmandje heb? alvast bedankt
Afbeelding
door groggy
wo 30 mar 2011, 17:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS maken, met de Peerless SDS 164 THP en seas 27TFF
Reacties: 129
Weergaves: 9071

Re: LBVS maken, met de Peerless SDS 164 THP en seas 27TFF

is er bij deze speakers nog de mogelijkheid om ze te openen? zodat je bij het filter kan oid? (sorry voor de noob vraag misschien)
door groggy
ma 20 dec 2010, 18:35
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)
Reacties: 154
Weergaves: 30128

Re: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)

b_force schreef:
Ik zou in deze speaker gewoon een 1mm kernspoel zetten.
http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=5435 deze bv?
maar ik dan dan geen 0,71 MH spoel vinden?
door groggy
ma 20 dec 2010, 18:26
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)
Reacties: 154
Weergaves: 30128

Re: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)

Henkjan schreef:
iirc was de BR pijp een 4" exemplaar. staat in het Elektor artikel in elk geval.
ik heb de elektor zo niet bij de hand, maar in de tekening van edo is 73mm opgenomen
door groggy
ma 20 dec 2010, 17:07
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)
Reacties: 154
Weergaves: 30128

Re: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)

dank, ik heb nog even een vraagje, Ik heb onderstaand in mijn mandje liggen. http://dl.dropbox.com/u/1046627/bestelling.png kan iemand mij helpen bij het maken van de keuze voor de nog benodigde artikelen de spoelen, ik weet de waarde maar welke heb ik nodig prijs/kwaliteit verhouding etc? printplaa...
door groggy
ma 29 nov 2010, 21:54
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)
Reacties: 154
Weergaves: 30128

Re: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)

welk filter heb je uiteindelijk gebruikt? exact dezelfde als EDO of heb je aanpassingen gedaan?