Bedankt, ik ga dat topic rustig bekijken. Eerste indruk is al zeer prettig.Shadow schreef:viewtopic.php?f=77&t=22676
Ik zou daar 10 paar van willen bouwen en weggeven in m’n familie zodat iedereen kan horen hoe goed ze zijn...
Ontwerp van Pappaleo / Matjans
Er zijn 18 resultaten gevonden
- za 14 apr 2018, 9:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS
- Reacties: 10
- Weergaves: 561
Re: LBVS
- vr 13 apr 2018, 22:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS
- Reacties: 10
- Weergaves: 561
Re: LBVS
Nog geen idee..... Als iemand een suggestie heeft budget ligt rond de 200 euro ex hout.Shadow schreef:In this workshop, we measure twice and cut once
In this workshop, we measure twice and cut once
![]()
Wat ga je bouwen?
- do 29 mar 2018, 19:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS
- Reacties: 10
- Weergaves: 561
Re: LBVS
thnx, dan mag ik nieuwe gaan maken 
- di 27 mar 2018, 20:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS
- Reacties: 10
- Weergaves: 561
LBVS
Inmiddels alweer jaren geleden heb ik naar volle tevredenheid een LBVS setje gemaakt. Tijden en inrichtingen veranderen, waar ik toen heel graag zuil speakers wilde hebben. Gaat nu mijn voorkeur uit naar een setje van +-40 cm. Is op enige wijze de LBVS in te korten? Met nagenoeg behoud van de geluid...
- vr 21 mar 2014, 19:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gezocht subwoofer
- Reacties: 2
- Weergaves: 203
Gezocht subwoofer
Ik ben opzoek naar een goed model voor een actieve subwoofer.
Ik heb een paar lbvs en heb als center en als rear een hivi b3s
Wie heeft een goede tip?
Ik heb een paar lbvs en heb als center en als rear een hivi b3s
Wie heeft een goede tip?
- do 06 jun 2013, 21:03
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Filter hivi b3s
- Reacties: 1
- Weergaves: 206
Filter hivi b3s
Waarschijnlijk een nog vraag. Maar ik wil het filter maken voor mijn hivi b3s adv het ontwerp van zaph. Hoe moet ik de afbeelding van het filter lezen, moet ik gewoon alle items in serie zetten of jij de " groepjes" parallel? Ik snap het niet, wie kan mij helpen? http://www.zaphaudio.com/a...
- ma 20 mei 2013, 21:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
- Reacties: 20
- Weergaves: 1049
Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
de contouren van de kastjes staan, en is zeer goed gelukt.. ik wacht nog op mijn bestelling van europe-audio en daarna kan ik aan de elektronica en de binnenkant vd kast afmaken. Vervolgens pak ik de kast in met 4 mm MDF, dan kan het afwerken beginnen. Echter ik heb 30 april mijn bestelling geplaats...
- ma 20 mei 2013, 21:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
- Reacties: 20
- Weergaves: 1049
Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
de contouren van de kastjes staan, en is zeer goed gelukt.. ik wacht nog op mijn bestelling van europe-audio en daarna kan ik aan de elektronica en de binnenkant vd kast afmaken. Vervolgens pak ik de kast in met 4 mm MDF, dan kan het afwerken beginnen. Echter ik heb 30 april mijn bestelling geplaats...
- wo 01 mei 2013, 21:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
- Reacties: 20
- Weergaves: 1049
Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
:-# , ik ga er verder niet op in Ik laat het zagen bij een goede houttoko, geen bouwmarkt. In mijn hoofd heb ik de speakers al een paar keer gebouwd, en heb zodoende ook besloten om de speaker in te pakken in 4mm mdf. Dit bracht mij wel op de vraag wat een slimme volgorde is voor het maken van de ga...
- zo 28 apr 2013, 20:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
- Reacties: 20
- Weergaves: 1049
Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
Bedankt voor je zaadplan en al je tips! Ik ga proberen deze week langs de houttoko te gaan
- zo 28 apr 2013, 16:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
- Reacties: 20
- Weergaves: 1049
Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
Kops, dat de naden zichtbaar zijn neem ik voorlief, of ik pak de boel nog in met 4mm mdf.
Ik ga 18 mm mdf gebruiken
Thanks
- zo 28 apr 2013, 15:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
- Reacties: 20
- Weergaves: 1049
Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
Er is ook een goed zaagplan beschikbaar voor de LBVS om uit een stuk MDF te halen? 2440*1220
of moet ik zelf wat gaan puzzelen zodat er met zo min mogelijk wijzigen van de zaag instellingen gezaagd kan worden?
of moet ik zelf wat gaan puzzelen zodat er met zo min mogelijk wijzigen van de zaag instellingen gezaagd kan worden?
- do 19 mei 2011, 21:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS maken, met de Peerless SDS 164 THP en seas 27TFF
- Reacties: 129
- Weergaves: 9071
Re: LBVS maken, met de Peerless SDS 164 THP en seas 27TFF
kan iemand bevestigen dat ik de juiste onderdelen in mijn winkelmandje heb? alvast bedankt


- wo 30 mar 2011, 17:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS maken, met de Peerless SDS 164 THP en seas 27TFF
- Reacties: 129
- Weergaves: 9071
Re: LBVS maken, met de Peerless SDS 164 THP en seas 27TFF
is er bij deze speakers nog de mogelijkheid om ze te openen? zodat je bij het filter kan oid? (sorry voor de noob vraag misschien)
- ma 20 dec 2010, 18:35
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)
- Reacties: 154
- Weergaves: 30128
Re: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)
http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=5435 deze bv?b_force schreef:Ik zou in deze speaker gewoon een 1mm kernspoel zetten.
maar ik dan dan geen 0,71 MH spoel vinden?
- ma 20 dec 2010, 18:26
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)
- Reacties: 154
- Weergaves: 30128
Re: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)
ik heb de elektor zo niet bij de hand, maar in de tekening van edo is 73mm opgenomenHenkjan schreef:iirc was de BR pijp een 4" exemplaar. staat in het Elektor artikel in elk geval.
- ma 20 dec 2010, 17:07
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)
- Reacties: 154
- Weergaves: 30128
Re: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)
dank, ik heb nog even een vraagje, Ik heb onderstaand in mijn mandje liggen. http://dl.dropbox.com/u/1046627/bestelling.png kan iemand mij helpen bij het maken van de keuze voor de nog benodigde artikelen de spoelen, ik weet de waarde maar welke heb ik nodig prijs/kwaliteit verhouding etc? printplaa...
- ma 29 nov 2010, 21:54
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)
- Reacties: 154
- Weergaves: 30128
Re: Low budget vloerstaander III (hij is eindelijk af!!)
welk filter heb je uiteindelijk gebruikt? exact dezelfde als EDO of heb je aanpassingen gedaan?
