denk echt dat ik een stalen behuizing ga maken, de platen wordt gebrandt, dus is allemaal heel precies (tot op de mm), uitsparing voor de woofer is ook een koud kunstje
Er zijn 46 resultaten gevonden
- vr 22 jul 2011, 18:15
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: metalen behuizing voor een sub?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1129
Re: metalen behuizing voor een sub?
de sokkel die ik aan het maken ben weeg ongeveer 400kg, dus we zijn wel wat gewicht gewoon
denk echt dat ik een stalen behuizing ga maken, de platen wordt gebrandt, dus is allemaal heel precies (tot op de mm), uitsparing voor de woofer is ook een koud kunstje
denk echt dat ik een stalen behuizing ga maken, de platen wordt gebrandt, dus is allemaal heel precies (tot op de mm), uitsparing voor de woofer is ook een koud kunstje
- vr 22 jul 2011, 18:12
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: metalen behuizing voor een sub?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1129
Re: metalen behuizing voor een sub?
@ b-force: dus de grote stijfheid is duidelijk een voordeel!
Is het nodig om staal dat 50x stijver is dan MDF nog te gaan bracen?
En roesten is zeker geen probleem, wordt eerst gezandstraald & daarna geverfd.
Is het nodig om staal dat 50x stijver is dan MDF nog te gaan bracen?
En roesten is zeker geen probleem, wordt eerst gezandstraald & daarna geverfd.
- vr 22 jul 2011, 18:03
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: metalen behuizing voor een sub?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1129
Re: metalen behuizing voor een sub?
Jongens, bedankt voor de reacties! Mijn idee is om het te doen met staal van 10mm dik. Ik ben daar bij terecht gekomen omdat ik momenteel bezig ben om een sokkel te maken voor onze houtkachel. Daarom dacht ik: waarom geen subwooferkist maken met hetzelfde materiaal? @ b-force: dus de stijfheid van s...
- vr 22 jul 2011, 16:14
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: metalen behuizing voor een sub?
- Reacties: 25
- Weergaves: 1129
metalen behuizing voor een sub?
Hallo iedereen, Ik vroeg mij af of er iemand ervaring of voorbeelden kent van subwoofers die ingebouwd zijn in een metalen behuizing? Speel namelijk met het idee om een subwoofer in te bouwen in een op maat gelaste metalen behuizing. Zou metaal nemen van 10mm dik. Is dat aan te raden? Is metaal een ...
- vr 22 jul 2011, 14:57
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
- Reacties: 66
- Weergaves: 3442
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Soms meer technische gegevens die beschikbaar zijn?
nog geen zicht op datum beschikbaarheid?
nog geen zicht op datum beschikbaarheid?
- di 04 jan 2011, 20:14
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
- Reacties: 66
- Weergaves: 3442
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Het is wel zo dat FLoR al heeeeeeeeeeeeeel lang wacht ,, sitaat Geplaatst: wo 11 aug 2010 12:13 Berichttitel: CSS SDX15: nog te verkrijgen?' Maar ik denk dat het lange wachten wel beloond gaat worden. toch nog iemand die het voor mij opneemt, dank bas focal m180! Het is idd toch al lang wachten nu,...
- zo 02 jan 2011, 14:23
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
- Reacties: 66
- Weergaves: 3442
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
ondertussen 2011, al nieuws ivm de css sdx?
- vr 19 nov 2010, 23:10
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
- Reacties: 66
- Weergaves: 3442
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
nog geen nieuws?
- wo 13 okt 2010, 11:55
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
- Reacties: 66
- Weergaves: 3442
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Rome is niet in een dag gebouwd hè... alles is op groen, Bob Reimer is erg in z'n nopjes met de nieuwe, nu ff geduld tot de productie op gang is en de boot ze gebracht heeft (maar ook dat zal wel ff duren helaas) Sorry dat ik effe hierop blijf aandringen, maar kan je daar een datum op plakken? Ruwe...
- zo 10 okt 2010, 11:09
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
- Reacties: 66
- Weergaves: 3442
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
weer een maandje verder,
nog steeds geen nieuws over de MKII?
nog steeds geen nieuws over de MKII?
- za 11 sep 2010, 13:14
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
- Reacties: 66
- Weergaves: 3442
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
leuk alternatief,
maar omdat ik al zoveel goede dingen over die CSS heb gelezen,
zou ik echt graag met die driver gaan werken. Het is voor mij net wat ik zoek & wil daarom nog wel effe wachten...
maar omdat ik al zoveel goede dingen over die CSS heb gelezen,
zou ik echt graag met die driver gaan werken. Het is voor mij net wat ik zoek & wil daarom nog wel effe wachten...
- za 11 sep 2010, 12:18
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
- Reacties: 66
- Weergaves: 3442
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
hou ons zeker op de hoogte hé,Juoigâ schreef:niets met een harde datum er aan in elk geval.
ik heb serieuze interesse!
- za 11 sep 2010, 12:06
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
- Reacties: 66
- Weergaves: 3442
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
nog geen nieuws over de css?
- za 04 sep 2010, 19:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer 15" 1000 Watt bouw
- Reacties: 54
- Weergaves: 3617
Re: Subwoofer 15" 1000 Watt bouw
prachtig werk stanman!!!
welke verf heb je gebruikt? En is dat gewoon met het rolletje gedaan?
welke verf heb je gebruikt? En is dat gewoon met het rolletje gedaan?
- wo 11 aug 2010, 15:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
- Reacties: 67
- Weergaves: 2551
Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Gesloten kist met de CSS SDX15 lijkt mij de beste oplossing. Gesloten kist maken is relatief eenvoudig, kan ik mooi op maat maken voor in de schouw te schuiven. Deze woofer zal idd veel watts lusten, maar eerst eens testen met een HK kost niet. Ik kan altijd eens een PA-versterker van een maat lene...
- wo 11 aug 2010, 13:45
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
- Reacties: 66
- Weergaves: 3442
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
bedankt voor de link!
- wo 11 aug 2010, 13:13
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
- Reacties: 66
- Weergaves: 3442
CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Hallo iedereen, Bij zoektocht naar geschikte driver, tot de CSS SDX15 gekomen. Kan het zijn dat dit model niet meer geleverd wordt? Ik lees toch iets dergelijks op de (nogal warrige) website van CSS. " SDX15 no longer available, Mk II is in development" Weet er iemand van de MKII-versie &a...
- wo 11 aug 2010, 9:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
- Reacties: 67
- Weergaves: 2551
Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Gesloten kist met de CSS SDX15 lijkt mij de beste oplossing. Gesloten kist maken is relatief eenvoudig, kan ik mooi op maat maken voor in de schouw te schuiven. Deze woofer zal idd veel watts lusten, maar eerst eens testen met een HK kost niet. Ik kan altijd eens een PA-versterker van een maat lenen...
- di 10 aug 2010, 23:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
- Reacties: 67
- Weergaves: 2551
Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Ik ben benieuwd wild ding die CSS :shock: . Vind het wel raar flor dat je zo op zoek bent naar subbas gezien je muziek smaak. Kan het niet zijn dat je er naast zit, ik bedoel dat het geen dat jij mist zich in een ander gebied afspeelt? Ik heb de infinty kappa bekeken (omdat ik niet zo bekent ben me...
- di 10 aug 2010, 22:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
- Reacties: 67
- Weergaves: 2551
Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Ik denk dat ik voor een gesloten sub zal gaan met de CSS SDX15. In eerste instantie zal ik proberen wat het geeft met de HK 2400; dat kost tenslotte niets. Bovendien is het niet de bedoeling dat de ramen er hier uitgetrild worden. Later kan ik dan nog altijd voor een zwaardere amp indien zou blijken...
- di 10 aug 2010, 22:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: welke hypex voor de subwoofer?
- Reacties: 15
- Weergaves: 703
Re: welke hypex voor de subwoofer?
Ik vind die specs er niet echt goed uit zien. 170 watt bij 8ohm en dan 340 watt bij 8ohm gebrugd is logisch (de versterker ziet dan eigenlijk een 4ohm impedantie). Logisch zou zijn dat het vermogen in stereo bij 4ohm dan 340 watt is en gebrugd 780. Dat is wat een ideale versterker zou doen. Nu is g...
- di 10 aug 2010, 19:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
- Reacties: 67
- Weergaves: 2551
Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Ik bekijk het ook puur naar mijn ervaringen. Ik heb zelf de Kappa,s 100 gehad ook in vergelijkbare compacte opstelling te dicht tegen de achterwand (dan is het laag waardeloos bij die Kappa,s). Ik heb er toen 2 losse subwoofers (Vifa Ma26 Hypex Ds4.0) waren kleine slecht 35 liter subwoofers de best...
- di 10 aug 2010, 13:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
- Reacties: 67
- Weergaves: 2551
Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Heb zonet even de test gedaan met de subwoofer van mijn M3-220 set van Syrincs. Dat is maar een kleine 8" woofer die in een dubbele bandpass kast zit, en toch hoor je het verschil heel duidelijk. Je hoort dat je nog wat meer laag krijgt, maar de toegevoegde bas is wel duidelijk trager (dat zal ...
- di 10 aug 2010, 11:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
- Reacties: 67
- Weergaves: 2551
Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
De CSS is een beest van een woofer, maar in een gesloten behuizing zal hij het niveau van het laag gek genoeg niet zo enorm doen toenemen - je hebt immers al vier 12" woofers! In een gesloten box heeft de CSS trouwens ontzettend veel vermogen nodig om 'm een beetje te laten wapperen. Heeft die...
- di 10 aug 2010, 10:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
- Reacties: 67
- Weergaves: 2551
Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
ideaal is het nergens. Ik zou er een mooie grote woofer in een gesloten behuizing of zeer laag afgestemde BR (onder 20 hz) neer zetten. De fronts zou ik laten doorlopen en ik zou een EQ toepassen op zowel fronts als sub. Zo kun je de boel instellen op maximale SPL en een zo vlak mogelijke freq. cur...
