CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

FloR
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 14:09

CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door FloR »

Hallo iedereen,

Bij zoektocht naar geschikte driver, tot de CSS SDX15 gekomen.
Kan het zijn dat dit model niet meer geleverd wordt? Ik lees toch iets dergelijks op de (nogal warrige) website van CSS.

" SDX15 no longer available, Mk II is in development"

Weet er iemand van de MKII-versie & wanneer deze zou in productie gaan?
Soms een idee wat er tov de MKI zou veranderd zijn?

Bij speaker&co is wel nog een CSS beschikbaar, maar daar staat bij "CLONE",
wat moeten we hier ons bij voorstellen?
linkje naar webshop: http://shop.speakerenco.nl/product_info ... ts_id=1070

alvast dank,
flor
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door Forza »

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 29&t=11527 :wink:

Verder heb ik geen antwoorden voor je 8-[
FloR
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 14:09

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door FloR »

bedankt voor de link!
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door Juoigâ »

Op dit moment wordt de pre-productie serie van de Mk2 getest in de fabriek door de ontwerper. Als deze is goedgekeurd zal de gewone productie beginnen; als daar een planning van bekend is, dan zal ik daar zeker over berichten, mara ik kan nu niet met zekerheid een datum noemen helaas.
Gebruikersavatar
Candisa
Berichten: 740
Lid geworden op: za 04 apr 2009, 8:36
Locatie: Ieper, België

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door Candisa »

Kun je al iets verklappen over de eventuele aanpassingen tegenover de "oude" versie?
Een nog indrukwekkendere x-max? Hogere efficiëntie (in het bereik waarin deze effectief bruikbaar is)? Andere impedantie(s)?

Isabelle
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door Juoigâ »

De aanpassingen zullen subtiel zijn, in grote lijnen blijft het de zelfde luidspreker. De mk2 is geïnitieerd om een aantal veranderingen in het productieproces te kunnen doen, en CSS heeft toen dat aangegrepen om nog wat andere verbeteringen te kunnen doen. Denk daarbij aan zaken als geoptimaliseerde koperen kortsluitringen om zo een wat lagere vervorming te krijgen.
FloR
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 14:09

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door FloR »

nog geen nieuws over de css?
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door Juoigâ »

niets met een harde datum er aan in elk geval.
FloR
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 14:09

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door FloR »

Juoigâ schreef:
niets met een harde datum er aan in elk geval.
hou ons zeker op de hoogte hé,
ik heb serieuze interesse!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door b_force »

Anders neem je deze:
http://www.speakerworld.nl/index.php?pa ... Itemid=109

(hoewel de SDX15 wat makkelijker in een kleine kist past zonder correcties)
FloR
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 14:09

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door FloR »

leuk alternatief,

maar omdat ik al zoveel goede dingen over die CSS heb gelezen,
zou ik echt graag met die driver gaan werken. Het is voor mij net wat ik zoek & wil daarom nog wel effe wachten...
FloR
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 14:09

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door FloR »

weer een maandje verder,
nog steeds geen nieuws over de MKII? :?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door Henkjan »

Rome is niet in een dag gebouwd hè... alles is op groen, Bob Reimer is erg in z'n nopjes met de nieuwe, nu ff geduld tot de productie op gang is en de boot ze gebracht heeft (maar ook dat zal wel ff duren helaas)
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door bertor »

Henkjan schreef:
en de boot ze gebracht heeft (maar ook dat zal wel ff duren helaas)
5 december dus :)
FloR
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 14:09

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door FloR »

Henkjan schreef:
Rome is niet in een dag gebouwd hè... alles is op groen, Bob Reimer is erg in z'n nopjes met de nieuwe, nu ff geduld tot de productie op gang is en de boot ze gebracht heeft (maar ook dat zal wel ff duren helaas)
Sorry dat ik effe hierop blijf aandringen, maar kan je daar een datum op plakken? Ruwe schatting?
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door bas focal m180 »

Na 5 dec :D
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door Juoigâ »

een harde datum durf ik nog niet te geven, sorry. wel al vast een tipje wat er nieuw is:
CSS schreef:
While we have full target specifications and parameters we will not share these until the sample is Klippel tested. There are, however, a couple of points I will release.

1. We are going to a 4" voice coil.

2. We are shooting for 34mm+ Xmax.

3. We are aiming for 1500 watts power handling.

4. The "at times difficult to work with trim ring" has been abandoned and will be replaced by a functional as well as cosmetically distinctive rubber gasket.

5. Both mounting bolts and threaded inserts will be included with each driver.
Bijlagen
sdx15mkII.JPG
sdx15mkII.JPG (6.49 KiB) 1125 keer bekeken
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door DragoSz »

Ligt het aan mij of is 34mm+ Xmax nou heeel veel? :shock:

Edit: na ff kijken na de oude is het maar 4 mm meer. Wat nog steeds veel is.
Laatst gewijzigd door DragoSz op zo 17 okt 2010, 1:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door bas focal m180 »

Ja, en zeker genoeg om op 20hz genoeg druk te krijgen (DB).
Maar daar heb je wel een zeer zware eindversterker voor nodig om 34mm xmax te kunnen halen.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door DragoSz »

Dat kan ook met een slechte. Kijk maar naar de auto tuners :lol:
Klinkt alleen voor geen meter =;
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door hannesie »

DragoSz schreef:
Ligt het aan mij of is 34mm+ Xmax nou heeel veel? :shock:

Edit: na ff kijken na de oude is het slechts 4 m meer. Wat nog steeds veel is.
:mrgreen: :oops:
Vind ik ook wel :lol: :lol:
Sorry, kon het even niet laten.
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door DragoSz »

Dat mag tochwel na twaalven :hide:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door hannesie »

DragoSz schreef:
Dat mag tochwel na twaalven :hide:
Ik las het ook na twaalven :lol:
FloR
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 14:09

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door FloR »

nog geen nieuws?
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?

Bericht door bas focal m180 »

HenkJan er wordt iemand heeeel ongeduldig, ik snap het wel , wachten op iets duurt altijd lang.
Het belangrijkste is dat het wachten wordt beloond.
En eigenlijk wordt ik nu ook wel nieuwgierig.
Maar ben bang dat CSS Sinterklaas pas met pakjes ons hier in Nederland blij maakt.
Plaats reactie