Ik ben van m'n sprookjes geloof afgestapt
Er zijn 11 resultaten gevonden
- di 11 mei 2010, 19:19
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Verwisselen weerstanden buizen versterker
- Reacties: 15
- Weergaves: 639
Re: Verwisselen weerstanden buizen versterker
Allen ontzettend bedankt voor jullie reactie!
Ik ben van m'n sprookjes geloof afgestapt
Ik ben van m'n sprookjes geloof afgestapt
- do 06 mei 2010, 20:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Verwisselen weerstanden buizen versterker
- Reacties: 15
- Weergaves: 639
Verwisselen weerstanden buizen versterker
Beste ls, Ik ben bezig met het opknappen van een buizenversterker. Nu heb ik alle weerstanden los gesoldeerd en gecontroleerd op de waarde en afwijking. Vandaag liet ik me vertellen dat het van groot belang is dat de weerstanden weer op dezelfde positie worden vast gesoldeerd in het circuit. Dit omd...
- do 06 mei 2010, 19:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Vervangen componenten oude buizen versterker
- Reacties: 14
- Weergaves: 964
Re: Vervangen componenten oude buizen versterker
Beste Robert,
Excuus voor de late reactie, ben een tijdje offline geweest.
Zou het toch wel fijn vinden om het monoblok van je over te kopen voor 25 eurie.
Zullen we anders via de email iets afspreken?
sanderveltman -at- gmail.com
Groeten,
Sander
mod: mail adres minder leesbaar gemaakt
Excuus voor de late reactie, ben een tijdje offline geweest.
Zou het toch wel fijn vinden om het monoblok van je over te kopen voor 25 eurie.
Zullen we anders via de email iets afspreken?
sanderveltman -at- gmail.com
Groeten,
Sander
mod: mail adres minder leesbaar gemaakt
- do 06 mei 2010, 19:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Conditie buizen
- Reacties: 6
- Weergaves: 321
Re: Conditie buizen
Beste molekuul en sevenup, Excuus voor het late antwoord, ben een tijdje offline geweest. Onwijs bedankt voor het aanbod. Ik ben door de weeks in breda, dus kan na m'n werk zo een keer naar Tilburg rijden. Anders via de email iets afspreken? Mijn adres is: sanderveltman -at- gmail.com Groeten Sander
- zo 21 mar 2010, 21:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Niet meer verkrijgbare condensaroren
- Reacties: 6
- Weergaves: 261
Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Hoe kan ik zien wanneer ik (bipolaire) condensatoren moet gebruiken?
Sander
Sander
- zo 21 mar 2010, 21:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Conditie buizen
- Reacties: 6
- Weergaves: 321
Conditie buizen
Beste ls,
Ik ben bezig met het opknappen van een oude buizenversterker.
Hoe kom ik er achter wat de conditie is van de oude buizen?
Sander
Ik ben bezig met het opknappen van een oude buizenversterker.
Hoe kom ik er achter wat de conditie is van de oude buizen?
Sander
- zo 21 mar 2010, 21:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Vervangen componenten oude buizen versterker
- Reacties: 14
- Weergaves: 964
Re: Vervangen componenten oude buizen versterker
Wederom bedankt voor jullie reactie... Ik heb alle weerstanden na gemeten en inderdaad bleken er 2 behoorlijk te zijn verlopen. Een tijdje geleden heb ik 2 tweeters en 2 bass luidsprekers van 800 Ohm gekocht, maar wil er tevens een uitgangstrafo aanhangen om normale luidsprekers te kunnen gebruiken....
- za 20 mar 2010, 19:57
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Vervangen componenten oude buizen versterker
- Reacties: 14
- Weergaves: 964
Re: Vervangen componenten oude buizen versterker
Thanxx voor jullie reactie.
Een afbeelding van de versterker is te vinden op: http://www.radiodatabase.nl/toestellen/ ... /HF302.htm
Een afbeelding van de versterker is te vinden op: http://www.radiodatabase.nl/toestellen/ ... /HF302.htm
- do 18 mar 2010, 21:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Niet meer verkrijgbare condensaroren
- Reacties: 6
- Weergaves: 261
Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Hoi ray,
Bedankt voor je reactie, daar kan ik iets mee!!
Sander
Bedankt voor je reactie, daar kan ik iets mee!!
Sander
- do 18 mar 2010, 20:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Niet meer verkrijgbare condensaroren
- Reacties: 6
- Weergaves: 261
Niet meer verkrijgbare condensaroren
Beste ls,
Ik ben een oude buizenversterker aan het opknappen.
Nu wil ik een aantal condensatoren vervangen, echter zijn een aantal waarden niet meer verkrijgbaar.
Zoals keramische 200pF/5%
Hoe moet ik dit aanpakken?
Sander
Ik ben een oude buizenversterker aan het opknappen.
Nu wil ik een aantal condensatoren vervangen, echter zijn een aantal waarden niet meer verkrijgbaar.
Zoals keramische 200pF/5%
Hoe moet ik dit aanpakken?
Sander
- do 18 mar 2010, 20:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Vervangen componenten oude buizen versterker
- Reacties: 14
- Weergaves: 964
Vervangen componenten oude buizen versterker
Beste ls,
Ik ben bezig met het opknappen van een oude buizenversterker.
Nu heb ik me laten vertellen dat het erg verstandig is de condensatoren te vervangen.
Klopt dit en is het ook verstandig nog andere componenten te vervangen?
Sander
Ik ben bezig met het opknappen van een oude buizenversterker.
Nu heb ik me laten vertellen dat het erg verstandig is de condensatoren te vervangen.
Klopt dit en is het ook verstandig nog andere componenten te vervangen?
Sander
