Er zijn 11 resultaten gevonden

door ssander
di 11 mei 2010, 19:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: Verwisselen weerstanden buizen versterker
Reacties: 15
Weergaves: 639

Re: Verwisselen weerstanden buizen versterker

Allen ontzettend bedankt voor jullie reactie!

Ik ben van m'n sprookjes geloof afgestapt ;-)
door ssander
do 06 mei 2010, 20:00
Forum: Versterkers
Onderwerp: Verwisselen weerstanden buizen versterker
Reacties: 15
Weergaves: 639

Verwisselen weerstanden buizen versterker

Beste ls, Ik ben bezig met het opknappen van een buizenversterker. Nu heb ik alle weerstanden los gesoldeerd en gecontroleerd op de waarde en afwijking. Vandaag liet ik me vertellen dat het van groot belang is dat de weerstanden weer op dezelfde positie worden vast gesoldeerd in het circuit. Dit omd...
door ssander
do 06 mei 2010, 19:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: Vervangen componenten oude buizen versterker
Reacties: 14
Weergaves: 964

Re: Vervangen componenten oude buizen versterker

Beste Robert,

Excuus voor de late reactie, ben een tijdje offline geweest.
Zou het toch wel fijn vinden om het monoblok van je over te kopen voor 25 eurie.
Zullen we anders via de email iets afspreken?

sanderveltman -at- gmail.com

Groeten,
Sander

mod: mail adres minder leesbaar gemaakt
door ssander
do 06 mei 2010, 19:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: Conditie buizen
Reacties: 6
Weergaves: 321

Re: Conditie buizen

Beste molekuul en sevenup, Excuus voor het late antwoord, ben een tijdje offline geweest. Onwijs bedankt voor het aanbod. Ik ben door de weeks in breda, dus kan na m'n werk zo een keer naar Tilburg rijden. Anders via de email iets afspreken? Mijn adres is: sanderveltman -at- gmail.com Groeten Sander
door ssander
zo 21 mar 2010, 21:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Reacties: 6
Weergaves: 261

Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren

Hoe kan ik zien wanneer ik (bipolaire) condensatoren moet gebruiken?

Sander
door ssander
zo 21 mar 2010, 21:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: Conditie buizen
Reacties: 6
Weergaves: 321

Conditie buizen

Beste ls,

Ik ben bezig met het opknappen van een oude buizenversterker.
Hoe kom ik er achter wat de conditie is van de oude buizen?

Sander
door ssander
zo 21 mar 2010, 21:03
Forum: Versterkers
Onderwerp: Vervangen componenten oude buizen versterker
Reacties: 14
Weergaves: 964

Re: Vervangen componenten oude buizen versterker

Wederom bedankt voor jullie reactie... Ik heb alle weerstanden na gemeten en inderdaad bleken er 2 behoorlijk te zijn verlopen. Een tijdje geleden heb ik 2 tweeters en 2 bass luidsprekers van 800 Ohm gekocht, maar wil er tevens een uitgangstrafo aanhangen om normale luidsprekers te kunnen gebruiken....
door ssander
za 20 mar 2010, 19:57
Forum: Versterkers
Onderwerp: Vervangen componenten oude buizen versterker
Reacties: 14
Weergaves: 964

Re: Vervangen componenten oude buizen versterker

Thanxx voor jullie reactie.

Een afbeelding van de versterker is te vinden op: http://www.radiodatabase.nl/toestellen/ ... /HF302.htm
door ssander
do 18 mar 2010, 21:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Reacties: 6
Weergaves: 261

Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren

Hoi ray,

Bedankt voor je reactie, daar kan ik iets mee!!

Sander
door ssander
do 18 mar 2010, 20:54
Forum: Versterkers
Onderwerp: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Reacties: 6
Weergaves: 261

Niet meer verkrijgbare condensaroren

Beste ls,

Ik ben een oude buizenversterker aan het opknappen.
Nu wil ik een aantal condensatoren vervangen, echter zijn een aantal waarden niet meer verkrijgbaar.
Zoals keramische 200pF/5%

Hoe moet ik dit aanpakken?

Sander
door ssander
do 18 mar 2010, 20:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: Vervangen componenten oude buizen versterker
Reacties: 14
Weergaves: 964

Vervangen componenten oude buizen versterker

Beste ls,

Ik ben bezig met het opknappen van een oude buizenversterker.
Nu heb ik me laten vertellen dat het erg verstandig is de condensatoren te vervangen.
Klopt dit en is het ook verstandig nog andere componenten te vervangen?

Sander