Er zijn 13 resultaten gevonden

door kradav
wo 01 dec 2010, 0:00
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: tips voor versterkers / receivers gevraagd
Reacties: 14
Weergaves: 711

Re: tips voor versterkers / receivers gevraagd

Harman Kardon HK 980
heb hem zelf ook!

Uitgangsvermogen (per luidspreker) 80 watt
Analoog in
6
Analoog uit
2
Pre-out
Platenspeler-aansluiting
Meerkanaals input
Luidspreker selector A+B
Multi-Zone mogelijkheid
Source Direct
Afstandsbediening
Gewicht
12,7 kg
door kradav
vr 17 sep 2010, 20:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ga Voor Goud - Desktop TL Speaker - Elektor Audio 2008
Reacties: 93
Weergaves: 10215

Re: Ga Voor Goud - Desktop TL Speaker - Elektor Audio 2008

Ik ben ze inmiddels ook aan het maken, hout is gezaagd :)
Er staat nergens een filter vermeld ... is er geen filter nodig ?
door kradav
di 26 jan 2010, 13:52
Forum: Bronnen
Onderwerp: DAC beneden 1000 euro
Reacties: 15
Weergaves: 1761

Re: DAC beneden 1000 euro

Je zou ook een Emu 0404 kunnen gebruiken als dac, deze gebruikt de akm 4396 chip en staat zeer goed bekend! Gebruik hem zelf ook en kan zeggen dat hij duidelijk veel beter klinkt dan de dac in mijn Harman Kardon HD 970. Om er toch nog een zelfbouwtintje aan toe te voegen zou je er een voeding bij ku...
door kradav
zo 29 nov 2009, 11:52
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: HELP... toch een filter nodig?
Reacties: 18
Weergaves: 670

Re: HELP... toch een filter nodig?

Zo! de boxen zitten in elkaar en de eerste lagen grondverf hebben ze ook gehad Heb ze heel simpel gehouden omdat ik het voor computer speakers al lastig genoeg vond ;) http://farm3.static.flickr.com/2581/4143502980_5824bced43_o.jpg Vond ze zelfs zo goed dat ze even met versterker (t-amp) die ik ervo...
door kradav
vr 27 nov 2009, 15:30
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: HELP... toch een filter nodig?
Reacties: 18
Weergaves: 670

Re: HELP... toch een filter nodig?

Bedankt Henk Jan & Arjan!!!
De soldeerbout is inmiddels aan het opwarmen :)
Het eindresultaat zal ik nog even posten
door kradav
vr 27 nov 2009, 14:56
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: HELP... toch een filter nodig?
Reacties: 18
Weergaves: 670

Re: HELP... toch een filter nodig?

ahh oke zelfs dat is nog niet helemaal duidelijk :oops:
bedoel je zo? :
Afbeelding
door kradav
vr 27 nov 2009, 13:43
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: HELP... toch een filter nodig?
Reacties: 18
Weergaves: 670

Re: HELP... toch een filter nodig?

Bouw tot nu toe:
Afbeelding
Filter onderdelen:
Afbeelding
door kradav
vr 27 nov 2009, 13:02
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: HELP... toch een filter nodig?
Reacties: 18
Weergaves: 670

Re: HELP... toch een filter nodig?

Van de filter onderdelen staat hier beneden een fototje

* had ik het allemaal even wat te makkelijk ingeschat *
door kradav
vr 27 nov 2009, 13:01
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: HELP... toch een filter nodig?
Reacties: 18
Weergaves: 670

Re: HELP... toch een filter nodig?

nou mijn filter onderdelen zijn binnen! maar om te voorkomen dat ik de boel helemaal verkeerd ga solderen .... zou iemand me kunnen vertellen hoe het precies op elkaar en de speaker aangesloten moet worden?
door kradav
do 26 nov 2009, 8:56
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: HELP... toch een filter nodig?
Reacties: 18
Weergaves: 670

Re: HELP... toch een filter nodig?

Wouter bedankt voor je reactie! ik heb het ct-222 ontwerp aangepast aan de breedte van de picolino
en de benodigde filter onderdelen besteld bij caps 'n coils

nu hopen dat het beter klinkt als het in elkaar zit O:)
door kradav
wo 25 nov 2009, 12:55
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: HELP... toch een filter nodig?
Reacties: 18
Weergaves: 670

Re: HELP... toch een filter nodig?

Nee lijkt me niet is heel simpel aangesloten:
Versterker -> poolklem -> speaker
door kradav
wo 25 nov 2009, 11:03
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: HELP... toch een filter nodig?
Reacties: 18
Weergaves: 670

Re: HELP... toch een filter nodig?

Alle hulp is welkom dus als het voor me wil simuleren in boxsim graag! De ct-222 is idd smal misschien wel te smal maar kon zo
geen ander ontwerp vinden voor op m'n bureau.
Breeder zou wel mogen dieper & hoger liever niet.
door kradav
wo 25 nov 2009, 10:30
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: HELP... toch een filter nodig?
Reacties: 18
Weergaves: 670

HELP... toch een filter nodig?

Ik dacht laat ik eens speakers maken voor bij mijn computer. Laatst toevallig in een zaak picolino's horen spelen dus gelijk 2x Vifa 9 BG 119/8 gekocht! Hier een simpel kastje bij gemaakt aangesloten en.......... DRAMATISCH! onder de 300hz niks daarboven totaal uit balans heel scherp Hoofdpijn! Er w...