Er zijn 15 resultaten gevonden

door piedro1
di 24 mar 2015, 9:35
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Reacties: 46
Weergaves: 2157

Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio

Hallo, is dit inmiddels opgelost? Ik heb vergelijkbare problemen gehad met de I2C poort, sinds de laatste update met raspbian. Bleek dat in de nieuwste versie gebruik gemaakt werd van de zgn. 'device tree'. Standaard staan sinds die update I2C, I2S en dergelijke poorten uit. Via een wijziging in de ...
door piedro1
di 27 jan 2015, 14:04
Forum: Bronnen
Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Reacties: 27
Weergaves: 1542

Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling

Even een plaatje erbij voor het overzicht...
door piedro1
ma 26 jan 2015, 8:53
Forum: Bronnen
Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Reacties: 27
Weergaves: 1542

Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling

Bleek toch een verbindingsprobleem te zijn, waardoor i2c niet werkte. :oops: Ik heb de normale controller aangesloten en die werkte meteen, vervolgens de raspberry goed aangesloten et voila! @Leon: de DAC wordt inderdaad aangestuurd op 0x48, ik heb een beetje reverse engineering op de oude controlle...
door piedro1
za 24 jan 2015, 18:23
Forum: Bronnen
Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Reacties: 27
Weergaves: 1542

Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling

Hmm, ziet er interessant uit. Mocht ik m'n htpc willen vervangen of toch een snellere controller met xbmc-functionaliteit willen, dan is zoiets zeker een optie.
door piedro1
za 24 jan 2015, 11:00
Forum: Bronnen
Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Reacties: 27
Weergaves: 1542

Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling

Ik gebruik de Raspberry op dit moment alleen als controller van de DAC. Dus IR, display, volume en ingangskeuze worden door de PI aangestuurd. Op de ingang van de DAC zit een HTPC (via USB), een CD-speler (via Coax) en een Cisco PVR (via Optical). Op de HTPC heb ik XBMC geïnstalleerd. Dit is de uitg...
door piedro1
vr 23 jan 2015, 21:56
Forum: Bronnen
Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Reacties: 27
Weergaves: 1542

Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling

Met m'n logic analyzer heb ik de signalen op de i2c bus tussen de raspberry en de ess9018 bekeken, en daaruit blijkt dat de raspberry keurig signalen (Start bit, address (0x48), Write) naar de ess stuurt, maar dat deze niet reageert door de SDA-lijn 'naar beneden te trekken'. De vraag is waarom dit ...
door piedro1
vr 23 jan 2015, 9:37
Forum: Bronnen
Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Reacties: 27
Weergaves: 1542

Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling

Als ik het i2c protocol goed begrijp, laat de slave (de ess9018 in dit geval) de SDA-lijn hoog bij een n-ack, ipv dat 'ie 'm laag trekt voor een ack. Misschien dat er bij het opnieuw aansluiten iets fout is gegaan. Ik ga er nog maar 's in duiken. :think:
door piedro1
do 22 jan 2015, 13:21
Forum: Bronnen
Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Reacties: 27
Weergaves: 1542

Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling

Hallo allemaal, Via e-bay heb ik deze DAC http://www.ebay.com/itm/4-layers-board-ES9018-assembled-DAC-192K-Optical-Coax-with-LCD-display-Weiliang/131400018184?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D28794%26meid%3D0c78cfbb46d14834b209106fa815f44d%2...
door piedro1
ma 31 mei 2010, 9:02
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Reacties: 92
Weergaves: 10030

Re: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker

Met welke versie werk je nu en is dat freeware (incl. libs)?
door piedro1
do 27 mei 2010, 7:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Reacties: 92
Weergaves: 10030

Re: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker

Bij mij zit 't probleem niet in de timing. Ik gebruik een Noritake VFD schermpje GU128x16, waarvoor delays in de orde van enkele tientallen nsec nodig zijn. De oorzaak blijkt veel eenvoudiger te zijn: de tweede regel begint op adres: C0H en in "hd44780.jal" staat: procedure HD44780_line2 i...
door piedro1
di 19 jan 2010, 13:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Reacties: 92
Weergaves: 10030

Re: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker

Inmiddels heb ik ook een vfd aangesloten en ook deze heeft problemen met de 2e regel. De eerste letter op de 2e regel wordt niet getoond. Nu heb ik dat opgelost door in het commando hd44780_line2 altijd een extra spatie te schrijven. Iets langer wachten blijkt niet te werken, dus lijkt het geen timi...
door piedro1
ma 05 okt 2009, 10:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Reacties: 92
Weergaves: 10030

Re: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker

"en de 2e helft van de onderste regel."
Ah, ik dacht dat dat zo bedoeld was, ziet er nl. wel leuk uit. :wink:
door piedro1
ma 05 okt 2009, 9:56
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Reacties: 92
Weergaves: 10030

Re: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker

Tot nu toe heb ik nog niks vervangen, hoewel ik al wel een paar LM4562's heb liggen. Eerst maar 's horen hoe dit bevalt. Verder ben ik nog van plan de ingang (COAX, Optical, USB) middels de uC van de Audiolink te selecteren. Ook mooi, dat VFD-schermpje. Maar 's kijken of ik die ook op de kop kan tik...
door piedro1
zo 04 okt 2009, 13:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Reacties: 92
Weergaves: 10030

Re:

Vinculum schreef:
Done!

Hij staat nu te spelen met mijn mediacenter op de digitale ingang via de HK-DAC.
Ik zal binnenkort nog wat foto's plaatsen.
Hallo Vinculum,

Toevallig heb ik ook die HK-DAC in m'n AudioLink ingebouwd. Hoe bevalt 'ie jou? Heb je 'm nog getweaked volgens DIYAudio?

Gr.
Piet
door piedro1
zo 04 okt 2009, 10:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Reacties: 92
Weergaves: 10030

Re: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker

Hallo allemaal, Ook ik heb me gewaagd aan de Audio Link, en hoewel m'n kast niet zo fraai is als die van Vinculum, ben ik erg tevreden over het geluid. Nu heb ik gisteren een Logitech Harmony One gekocht, waarmee ik ook deze voorversterker wil besturen. De vraag is, of het mogelijk is de balans erme...