Er zijn 15 resultaten gevonden
- di 24 mar 2015, 9:35
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
- Reacties: 46
- Weergaves: 2157
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Hallo, is dit inmiddels opgelost? Ik heb vergelijkbare problemen gehad met de I2C poort, sinds de laatste update met raspbian. Bleek dat in de nieuwste versie gebruik gemaakt werd van de zgn. 'device tree'. Standaard staan sinds die update I2C, I2S en dergelijke poorten uit. Via een wijziging in de ...
- di 27 jan 2015, 14:04
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
- Reacties: 27
- Weergaves: 1542
Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Even een plaatje erbij voor het overzicht...
- ma 26 jan 2015, 8:53
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
- Reacties: 27
- Weergaves: 1542
Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Bleek toch een verbindingsprobleem te zijn, waardoor i2c niet werkte. :oops: Ik heb de normale controller aangesloten en die werkte meteen, vervolgens de raspberry goed aangesloten et voila! @Leon: de DAC wordt inderdaad aangestuurd op 0x48, ik heb een beetje reverse engineering op de oude controlle...
- za 24 jan 2015, 18:23
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
- Reacties: 27
- Weergaves: 1542
Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Hmm, ziet er interessant uit. Mocht ik m'n htpc willen vervangen of toch een snellere controller met xbmc-functionaliteit willen, dan is zoiets zeker een optie.
- za 24 jan 2015, 11:00
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
- Reacties: 27
- Weergaves: 1542
Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Ik gebruik de Raspberry op dit moment alleen als controller van de DAC. Dus IR, display, volume en ingangskeuze worden door de PI aangestuurd. Op de ingang van de DAC zit een HTPC (via USB), een CD-speler (via Coax) en een Cisco PVR (via Optical). Op de HTPC heb ik XBMC geïnstalleerd. Dit is de uitg...
- vr 23 jan 2015, 21:56
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
- Reacties: 27
- Weergaves: 1542
Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Met m'n logic analyzer heb ik de signalen op de i2c bus tussen de raspberry en de ess9018 bekeken, en daaruit blijkt dat de raspberry keurig signalen (Start bit, address (0x48), Write) naar de ess stuurt, maar dat deze niet reageert door de SDA-lijn 'naar beneden te trekken'. De vraag is waarom dit ...
- vr 23 jan 2015, 9:37
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
- Reacties: 27
- Weergaves: 1542
Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Als ik het i2c protocol goed begrijp, laat de slave (de ess9018 in dit geval) de SDA-lijn hoog bij een n-ack, ipv dat 'ie 'm laag trekt voor een ack. Misschien dat er bij het opnieuw aansluiten iets fout is gegaan. Ik ga er nog maar 's in duiken. 
- do 22 jan 2015, 13:21
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
- Reacties: 27
- Weergaves: 1542
Re: Diynhk ES9018K2M DAC with Bit-perfect volumeregeling
Hallo allemaal, Via e-bay heb ik deze DAC http://www.ebay.com/itm/4-layers-board-ES9018-assembled-DAC-192K-Optical-Coax-with-LCD-display-Weiliang/131400018184?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D28794%26meid%3D0c78cfbb46d14834b209106fa815f44d%2...
- ma 31 mei 2010, 9:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
- Reacties: 92
- Weergaves: 10030
Re: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Met welke versie werk je nu en is dat freeware (incl. libs)?
- do 27 mei 2010, 7:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
- Reacties: 92
- Weergaves: 10030
Re: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Bij mij zit 't probleem niet in de timing. Ik gebruik een Noritake VFD schermpje GU128x16, waarvoor delays in de orde van enkele tientallen nsec nodig zijn. De oorzaak blijkt veel eenvoudiger te zijn: de tweede regel begint op adres: C0H en in "hd44780.jal" staat: procedure HD44780_line2 i...
- di 19 jan 2010, 13:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
- Reacties: 92
- Weergaves: 10030
Re: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Inmiddels heb ik ook een vfd aangesloten en ook deze heeft problemen met de 2e regel. De eerste letter op de 2e regel wordt niet getoond. Nu heb ik dat opgelost door in het commando hd44780_line2 altijd een extra spatie te schrijven. Iets langer wachten blijkt niet te werken, dus lijkt het geen timi...
- ma 05 okt 2009, 10:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
- Reacties: 92
- Weergaves: 10030
Re: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
"en de 2e helft van de onderste regel."
Ah, ik dacht dat dat zo bedoeld was, ziet er nl. wel leuk uit.
Ah, ik dacht dat dat zo bedoeld was, ziet er nl. wel leuk uit.
- ma 05 okt 2009, 9:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
- Reacties: 92
- Weergaves: 10030
Re: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Tot nu toe heb ik nog niks vervangen, hoewel ik al wel een paar LM4562's heb liggen. Eerst maar 's horen hoe dit bevalt. Verder ben ik nog van plan de ingang (COAX, Optical, USB) middels de uC van de Audiolink te selecteren. Ook mooi, dat VFD-schermpje. Maar 's kijken of ik die ook op de kop kan tik...
- zo 04 okt 2009, 13:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
- Reacties: 92
- Weergaves: 10030
Re:
Hallo Vinculum,Vinculum schreef:Done!
Hij staat nu te spelen met mijn mediacenter op de digitale ingang via de HK-DAC.
Ik zal binnenkort nog wat foto's plaatsen.
Toevallig heb ik ook die HK-DAC in m'n AudioLink ingebouwd. Hoe bevalt 'ie jou? Heb je 'm nog getweaked volgens DIYAudio?
Gr.
Piet
- zo 04 okt 2009, 10:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
- Reacties: 92
- Weergaves: 10030
Re: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Hallo allemaal, Ook ik heb me gewaagd aan de Audio Link, en hoewel m'n kast niet zo fraai is als die van Vinculum, ben ik erg tevreden over het geluid. Nu heb ik gisteren een Logitech Harmony One gekocht, waarmee ik ook deze voorversterker wil besturen. De vraag is, of het mogelijk is de balans erme...
