Er zijn 27 resultaten gevonden

door pimmer
zo 07 sep 2014, 19:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zomerproject: LBVS
Reacties: 49
Weergaves: 2736

Re: Zomerproject: LBVS

Ik zat voor het eerst sinds lange tijd weer eens op dit forum te snuffelen, heel gaaf om te zien dat de LBVS nog steeds gebouwd word. Van deze speakers ga je heel veel plezier beleven mijn LBVS staan inmiddels al een jaar of 6 te spelen en ben nog steeds heel erg tevreden. Mooi projectje zo met je p...
door pimmer
zo 22 feb 2009, 22:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Cappuccino Centro: Peerless center speaker
Reacties: 13
Weergaves: 2885

ooh super heb er denk ik overheen gekeken.

:oops:

gr pim
door pimmer
do 19 feb 2009, 17:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Cappuccino Centro: Peerless center speaker
Reacties: 13
Weergaves: 2885

ik heb een hoop ideen maar weet niet of het zover gaat komen. maar ik zou deze center na willen bouwen maar zou er ook een andere tweeter in kunnen zonder het filter te veranderen ??? en zo ja welke ik wil namelijk alles graag bij bmm bestellen en die hebben deze tweeter niet kan het met de seas 27 ...
door pimmer
di 17 feb 2009, 22:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De zoveelste lowbudget vloerstaander.
Reacties: 25
Weergaves: 2866

ik zat nog even te klooien met win isd. en het is me gelukt om een speaker in te voeren whoehoe. de dayton DC300-8 is dat wat?? http://www.bmm-electronics.com/Product.asp?Product_ID=7105 ik zat te denken aan een low budget subje als onder steuning van mijn staandertjes, vooral voor muziek maar moet ...
door pimmer
di 17 feb 2009, 21:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De zoveelste lowbudget vloerstaander.
Reacties: 25
Weergaves: 2866

bedankt voor je ontwerp en je hulp ;)

groetjes pim

PS, en wat klinkt het lekker zeg pff elke avond weer genieten achter mijn computer.
door pimmer
di 17 feb 2009, 20:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De zoveelste lowbudget vloerstaander.
Reacties: 25
Weergaves: 2866

een laatste post van het eind resultaat waar ik erg tevreden mee ben.
erg bedankt voor jullie hulp gr pim
door pimmer
ma 16 feb 2009, 18:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De zoveelste lowbudget vloerstaander.
Reacties: 25
Weergaves: 2866

ik heb geen idee hoe het komt maar ik heb mijn speakers af gemaakt. mijn speaker en terminal er definitief in gesoldeerd (zat tijdelijk met stekkers omdat ik hem nog uit elkaar wou halen) en een beetje baf tegen de baffle gezet. nu heb ik helemaal geen last meer van verschil. ik heb ze nu in 4.0 ops...
door pimmer
do 12 feb 2009, 21:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De zoveelste lowbudget vloerstaander.
Reacties: 25
Weergaves: 2866

filter zit wel goed heb het nog gecontroleerd omdat de speakers anders klonken.
door pimmer
wo 11 feb 2009, 18:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De zoveelste lowbudget vloerstaander.
Reacties: 25
Weergaves: 2866

leuk voorstel edo, maar eerst nog even niet (niet veel tijd). en kan eerst nog even leren van alle oplossingen die me hier worden aan geboden. vanavond even mijn eigen boxen weer luisterbaar maken en dan ga ik ze eens vegelijken. met verschillende luister plaatsen. ik hou jullie op de hoogte . gr pim
door pimmer
di 10 feb 2009, 20:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De zoveelste lowbudget vloerstaander.
Reacties: 25
Weergaves: 2866

super! bedankt voor dit antwoord. ik mis vooral het laag voor mijn gevoel ook heb ik opgemerkt dat ik met mijn eigen speakers de volume knop verder open moet draaien voor het zelfde volume (kwa geluid). als ik het goed had begrepen zit dat em toch in het rendement? ik begrijp alleen niet hoe dat kan...
door pimmer
zo 08 feb 2009, 23:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De zoveelste lowbudget vloerstaander.
Reacties: 25
Weergaves: 2866

ik bedoelde te tekst boven de schematische uitwerking van het filter. wat edo heeft gebruikt weet ik niet! wel weet ik dat het een 1mm luchtspoel is met een zelfinductie van 1,5 mh ik heb een lucht spoel gebruikt van 1,4 mm en een weerstand van 0.34 ohm en een zelf inductie van 1,5 mh maar ik begrij...
door pimmer
do 05 feb 2009, 21:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De zoveelste lowbudget vloerstaander.
Reacties: 25
Weergaves: 2866

inductie is zoals het ontwerp van edo. 1,5 mh alleen de weerstand is lager.
(zie tekst)
door pimmer
ma 02 feb 2009, 15:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De zoveelste lowbudget vloerstaander.
Reacties: 25
Weergaves: 2866

ray5150 schreef:
Filter: niks aan veranderen, kijk hier maar.
het kan dus ook niet aan mijn lucht spoel liggen die anders is als het originele ontwerp?
door pimmer
ma 02 feb 2009, 15:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De zoveelste lowbudget vloerstaander.
Reacties: 25
Weergaves: 2866

ik heb de foto's aan gepast !
[/quote]
door pimmer
wo 28 jan 2009, 18:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De zoveelste lowbudget vloerstaander.
Reacties: 25
Weergaves: 2866

zrry dat ik zo laat reageer ben op vakantie geweest namelijk. ik ga morgen even kijken of ik kleinere fotos kan uploaden (als het me lukt ben namelijk niet zo handig met fora) 1 klein vraagje wat zou ik aan het filter moeten veranderen?? ik hoor namelijk wel dat er iets moet veranderen maar ik weet ...
door pimmer
vr 09 jan 2009, 22:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De zoveelste lowbudget vloerstaander.
Reacties: 25
Weergaves: 2866

De zoveelste lowbudget vloerstaander.

Ik zal me eerst voor stellen, ik ben pim ben 19 jaar en snuffel nu een maand of 2 rond op dit forum. ik kom er achter dat jullie heel veel kennis hebben en erg ver gaan in de zoektocht naar het in jou optiek "ideale geluid''(wat andere denken is van onder geschikt belang;)). Gemotiveerd en geïn...
door pimmer
di 30 dec 2008, 18:11
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Budget monitor met Peerless sds134 & seas 19TFF1
Reacties: 25
Weergaves: 8239

dit is precies waar ik naar opzoek ben! echt super
ik zou deze boxen graag willen na maken als aan vulling op mijn low budget vloerstaanders (ook van dit forum)
dus zou ik graag nog wat meer informatie willen vinden ;)
ik blijf het volgen
en ga zo door.
gr pim
door pimmer
di 02 dec 2008, 14:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Low budget 2-weg vloerstaander.
Reacties: 262
Weergaves: 48375

mij budget vloer staanders staan te spelen op mijn kamer.En ben echt onder de indruk. Ik ben ook niet zo veel gewend moet ik zeggen. bedankt voor het ontwerp. gr pim
door pimmer
vr 14 nov 2008, 20:46
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Versterker advies!!
Reacties: 8
Weergaves: 1518

Ik heb de Onkyo gekocht. Zag er super uit en is 1,5 jaar oud.
Moet alleen nog mijn speakers af maken ( als de drivers binnen zijn, grrrrr, bmm doet er lang over), maar in ieder geval iedereen bedankt.

Groetjes, Pim.
( topic kan dicht)
door pimmer
di 11 nov 2008, 18:29
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Versterker advies!!
Reacties: 8
Weergaves: 1518

Ik heb op internet een leuke 2e hands versterker gevonden.
Het is een Onkyo TX-SR674E 7.1-Channel receiver die aan mijn eisen voldoet voor 250 euro. Is dit teveel geld of niet?
Ik zelf dacht van niet. Hij heeft nieuw rond de 500 euro gekost en is 1,5 jaar oud.

Groetjes, Pim
door pimmer
za 08 nov 2008, 18:50
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Low-budget vloerstaander II
Reacties: 55
Weergaves: 8945

Ben bij een paar tapijthandeltjes hier in de buurt geweest, maar daar gebruikte ze het niet. Maar zon deken heb ik nog liggen, dus ga dat denk proberen. Bedankt voor het antwoord.

Gr, Pim
door pimmer
vr 07 nov 2008, 20:37
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Low-budget vloerstaander II
Reacties: 55
Weergaves: 8945

Hey Nils, ik ben ook besig met deze vloerstaander, maar ik vroeg me af wat voor demping jj hebd gebruikt, aangezien ik nergens vilt kan vinden.
Het is zeker een oud deken wat jij hebt gebruikt?

Gr, Pim
door pimmer
di 04 nov 2008, 9:23
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Versterker advies!!
Reacties: 8
Weergaves: 1518

300 Euro maximaal. Dat is toch niet een al te groot budget, of valt dat wel mee? Super dat jullie zo snel reageren.

Pim.
door pimmer
ma 03 nov 2008, 22:26
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Versterker advies!!
Reacties: 8
Weergaves: 1518

door pimmer
ma 03 nov 2008, 22:12
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Versterker advies!!
Reacties: 8
Weergaves: 1518

Dat topic ga ik zeker doen (als ik mijn spullen binnen heb, en ben begonnen).
Ik zal zeker even bij de tweedehandsjes kijken. ;)