Versterker advies!!

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
pimmer
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 19:31

Versterker advies!!

Bericht door pimmer »

Ik zit al een paar dagen te snuffelen op dit forum en ben onder de indruk wat voor leuke dingen er worden gemaakt. Veel respect!
Ik heb zelf niet veel ervaring met audio maar ben erg leergiering. Ik ben van plan om een budget box te maken: http://home.versatel.nl/theresejacobs/l ... budget.htm (hier van het forum). Onderdelen zijn al besteld, alleen ben ik nu nog op zoek naar een goede 5.1 receiver. Wat adviseren jullie mij als beginner met een niet al te groot budget?

Een lijstje met voorwaarden:
minimaal
1x optisch in (voor mijn pc)
1x s/pdif ( tv uitsturing)

Alvast bedankt voor de hulp,
Pim van Rijn
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Welkom Pimmer!

Je zou ook naar de tweedehands markt kunnen kijken voor een AV receiver. Dat scheelt vaak erg veel.

Misschien is het leuk als je een topic aanmaakt om de vorderingen van je speaker te showen.
pimmer
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 19:31

Bericht door pimmer »

Dat topic ga ik zeker doen (als ik mijn spullen binnen heb, en ben begonnen).
Ik zal zeker even bij de tweedehandsjes kijken. ;)
pimmer
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 19:31

Bericht door pimmer »

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Wat is een niet al te groot budget ?

100 euro, 200 euro, 300 euro ?????
pimmer
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 19:31

Bericht door pimmer »

300 Euro maximaal. Dat is toch niet een al te groot budget, of valt dat wel mee? Super dat jullie zo snel reageren.

Pim.
pimmer
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 19:31

Bericht door pimmer »

Ik heb op internet een leuke 2e hands versterker gevonden.
Het is een Onkyo TX-SR674E 7.1-Channel receiver die aan mijn eisen voldoet voor 250 euro. Is dit teveel geld of niet?
Ik zelf dacht van niet. Hij heeft nieuw rond de 500 euro gekost en is 1,5 jaar oud.

Groetjes, Pim
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door vinnie411 »

Ben niet zo thuis is de prijzen, maar voor minder dan 300 euro heb je genoeg keus in 2de hands.
Kijk naar merken zoals onkyo / denon /matrantz en je hebt bijna altijd wel een leuke versterker om mee te beginnen.
Heb zelf een denon avr1804 en die doen denk 150 euro, en die bevalt me nog prima.
pimmer
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 19:31

Bericht door pimmer »

Ik heb de Onkyo gekocht. Zag er super uit en is 1,5 jaar oud.
Moet alleen nog mijn speakers af maken ( als de drivers binnen zijn, grrrrr, bmm doet er lang over), maar in ieder geval iedereen bedankt.

Groetjes, Pim.
( topic kan dicht)
Plaats reactie