Er zijn 98 resultaten gevonden

door Rien Kleinjan
za 18 okt 2025, 21:01
Forum: Akoestiek
Onderwerp: De panelen met latjes zoals te zien in elke youtube video
Reacties: 10
Weergaves: 542

Re: De panelen met latjes zoals te zien in elke youtube video

Ik vind het verschil juist erg groot. Het wordt wat intiemer en strakker van klank met die demping.
door Rien Kleinjan
vr 22 aug 2025, 15:31
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: CNC probleem
Reacties: 2
Weergaves: 157

Re: CNC probleem

Ik denk dat je beter naar cnczone.nl kunt gaan. Daar heb je meer kans op hulp.
door Rien Kleinjan
vr 27 jun 2025, 12:39
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Kwart jongeren kocht vorig jaar vinyl
Reacties: 27
Weergaves: 554

Re: Kwart jongeren kocht vorig jaar vinyl

Zo als eerder opgemerkt is het fysieke ook het betere. Plastic Fantastic of niet, het gaat om de beleving. Dat is meer dan alleen de oren. Werkelijk? Je plaatst een zwarte schijf op een stuk schroot en dan maak je jezelf wijs dat het om de beleving gaat. Ik denk dat ik mijn apparatuur maar opruim e...
door Rien Kleinjan
do 26 jun 2025, 20:25
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Kwart jongeren kocht vorig jaar vinyl
Reacties: 27
Weergaves: 554

Re: Kwart jongeren kocht vorig jaar vinyl

Van mijn kinderen hoor ik dat sommige oud klasgenoten over zijn op de plaat. "Want het is beter" werd er dan door die figuren beweerd. Uiteindelijk blijkt het dan om een plastic fantastic platenspeler te zijn van 120 euro. Sommige mensen hebben oren aan hun hoofd zitten, maar iets registre...
door Rien Kleinjan
za 04 jan 2025, 20:27
Forum: Ter overname gevraagd
Onderwerp: Mylar
Reacties: 7
Weergaves: 418

Re: Mylar

Ik denk dat je voor een microfoon nog dunnere folie moet gebruiken.
door Rien Kleinjan
vr 03 jan 2025, 21:08
Forum: Ter overname gevraagd
Onderwerp: Mylar
Reacties: 7
Weergaves: 418

Re: Mylar

Verzenden is zo rond de 10 euro (kartonnen koker). Laten we zeggen 15 euro totaal? Waar heb je het trouwens voor nodig?
door Rien Kleinjan
vr 03 jan 2025, 6:20
Forum: Ter overname gevraagd
Onderwerp: Mylar
Reacties: 7
Weergaves: 418

Re: Mylar

Welke dikte zoek je? Ik heb hier mylar van 6 micron dik.
door Rien Kleinjan
do 19 dec 2024, 11:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Monopole laag ? doormiddel van een planar+gesloten woofer?
Reacties: 7
Weergaves: 364

Re: Monopole laag ? doormiddel van een planar+gesloten woofer?

Joppe, ik snap jouw verhaal en ik denk dat het werkt. Natuurkundig gezien klopt het. De praktijk is misschien wat anders. Dus even snel een MFB woofer/gewone subwoofer erbij en testen maar.
door Rien Kleinjan
zo 01 sep 2024, 9:16
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64279

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Nano waterpassen? Nu maak je mij wel heel nieuwsgierig. Ik kom uit de wereld van de meetechniek, maar van een nano waterpas heb ik nooit gehoord.
door Rien Kleinjan
vr 12 jul 2024, 10:20
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Mijn auto radio Siemens vdo cd 2005 code kwijt
Reacties: 4
Weergaves: 428

Re: Mijn auto radio Siemens vdo cd 2005 code kwijt

Ik weet niet wat voor merk auto je hebt, maar ik heb het zelf een keer met een Audi gehad. Via een Google zoektocht vond ik iemand die alleen het chassisnummer van de auto nodig had. Hij genereerde daaruit de code. Voor een kleine vergoeding kreeg ik het werkend. De code omzeilen zal wel niet mogeli...
door Rien Kleinjan
zo 07 jul 2024, 12:41
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64279

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

De optimale baffle is voor elke speaker zo smal mogelijk. Dat geeft meer ruimtelijkheid. De vleugels kun je het beste ongelijk maken. Mijn ervaring is dat 300 mm diep en 120 mm diep heel goed werkt. De 300 mm vleugel houd je dan tussen de twee luidsprekers en de korte vleugel aan de buitenkant. Verd...
door Rien Kleinjan
do 20 jun 2024, 21:37
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Reacties: 42
Weergaves: 956

Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken

Ik zou het maar gewoon laten zoals het is. Wat een ongelooflijke rommel en wirwar van draadjes, condensatoren en spoelen. Alleen als je echt verstand hebt van elektrostaten zou ik er aan sleutelen.
door Rien Kleinjan
zo 19 nov 2023, 9:04
Forum: Bronnen
Onderwerp: Thorens motor upgrade
Reacties: 2
Weergaves: 358

Re: Thorens motor upgrade

Ik begrijp werkelijk niet waarom het ombouwen naar kogellagers een upgrade zou zijn. Het stilste lager is een glijlager en niet een rollenlager, in wat voor vorm ook. Juist dat rollen van de kogels geeft gedreun. Verder is een goed ontworpen glijlager ook vele malen sterker vanwege het grotere conta...
door Rien Kleinjan
di 26 sep 2023, 6:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: 300B van ali
Reacties: 21
Weergaves: 1115

Re: 300B van ali

Vakwerk !
door Rien Kleinjan
vr 04 aug 2023, 20:59
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Philips Walhalla
Reacties: 3
Weergaves: 219

Re: Philips Walhalla

Leuk om het allemaal te zien. Toch mis ik nog het een en ander. Zo zag ik niet de Hifi van voor de vissenogen, blijkbaar kom je dat niet meer tegen ? Ik zal wel te oud zijn, denk ik. Een oom van me had dat pre-vissenogen spul en dat was voor mij de start van mijn audio hobby. Veel geleerd en veel mi...
door Rien Kleinjan
za 20 mei 2023, 13:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: 300B van ali
Reacties: 21
Weergaves: 1115

Re: 300B van ali

Die buizen moeten eerst nog inbranden om goed te gaan klinken. Ik zou hem het voordeel van de twijfel geven en hem een week de kans geven om op gang te komen.
door Rien Kleinjan
di 18 apr 2023, 22:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Semi omnidirectionele FR speaker
Reacties: 17
Weergaves: 671

Re: Semi omnidirectionele FR speaker

Het is al een oud idee, maar daarom zeker niet slecht : https://www.groundsound.com/GalleryBjarneR.php
Een uitvoering van bijna 100 jaar geleden !
door Rien Kleinjan
za 15 apr 2023, 15:21
Forum: Archief
Onderwerp: Lii Audio Fast 8 speakers
Reacties: 6
Weergaves: 615

Re: Lii Audio Fast 8 speakers

De speakers zijn verkocht. Het topic kan op slot.
door Rien Kleinjan
wo 05 apr 2023, 11:07
Forum: Archief
Onderwerp: Lii Audio Fast 8 speakers
Reacties: 6
Weergaves: 615

Lii Audio Fast 8 speakers

Hierbij bied ik een set van Lii Audio (nu Lii Song) Fast 8 speakers aan. Ze zijn slechts drie maanden oud en ik heb ze gebruikt in een hele grote dipool. Het is niet mijn smaak en ik ben nu via een test met Visaton BG20 over gestapt naar Visaton B200. De originele verpakking van de Fast 8 heb ik nie...
door Rien Kleinjan
wo 05 apr 2023, 10:33
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: CARVER - STRATEC - B&G RD Planar tweeter maar dan met een eigen sausje
Reacties: 7
Weergaves: 427

Re: CARVER - STRATEC - B&G RD Planar tweeter maar dan met een eigen sausje

Joppe, ik vond het veel belovend. Alleen die test opstelling zou ik anders doen. Net als bij de Carvers en de Apogee speakers (heb ik zelf gehad) zou ik een strook mdf van enkele centimeters aan de ene kant en aan de andere kant iets van 20 centimeter breed en liefst schuin gezaagd. Boven smal en on...
door Rien Kleinjan
ma 03 apr 2023, 8:53
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: CARVER - STRATEC - B&G RD Planar tweeter maar dan met een eigen sausje
Reacties: 7
Weergaves: 427

Re: CARVER - STRATEC - B&G RD Planar tweeter maar dan met een eigen sausje

Joppe,in een ver verleden heb ik diverse keren naar de Amazing Carvers kunnen luisteren : 4 grote woofers en een ribbon. Dat klank was geweldig. Ik ben dus benieuwd wat dit project gaat opleveren.
door Rien Kleinjan
zo 19 mar 2023, 16:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Troel Gravesen OBL-15
Reacties: 26
Weergaves: 1596

Re: Troel Gravesen OBL-15

Ik denk dat het gaat tegen vallen in vergelijking met wat je nu hebt. Ik heb diverse speakers in huis gehad : diverse types Magnepans, Apogee Duetta's, Audiostatic ES 100 electrostaten en veel zelfgebouwde open baffle luidsprekers. De eerste drie die ik noemde zijn ook open baffle ...... Wat ik vaak...
door Rien Kleinjan
di 06 dec 2022, 8:28
Forum: Versterkers
Onderwerp: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
Reacties: 33
Weergaves: 904

Re: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG

SSassen schreef: ma 05 dec 2022, 14:41
UcD is inmiddels bijna 20 jaar oud, er zijn veel betere klasse-D modules te krijgen inmiddels.
Geef eens een voorbeeld. Ik ben nieuwsgierig.
door Rien Kleinjan
zo 24 jul 2022, 12:33
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Reparatie Sony TCK770ES Cassettedeck
Reacties: 15
Weergaves: 916

Re: Reparatie Sony TCK77ES Cassettedeck

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb wel een aantal adressen : https://www.audioreparatie.nu/ en https://vintageaudiorepair.nl/
Er zullen vast nog meer adressen zijn.
door Rien Kleinjan
za 06 mar 2021, 18:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: markaudio liefhebbers
Reacties: 17
Weergaves: 1126

Re: markaudio liefhebbers

amazing dat er dan op de achtergrond electrostaten staan zo kwam ik ook bij dit geluid Het een sluit het ander niet uit. Als je zoals ik electrostaten gewend bent, betekent het niet dat je niet naar andere systemen kunt luisteren. Ik heb de deze luidsprekers niet als vervanging gebouwd maar als mon...