Er zijn 98 resultaten gevonden
- za 18 okt 2025, 21:01
- Forum: Akoestiek
- Onderwerp: De panelen met latjes zoals te zien in elke youtube video
- Reacties: 10
- Weergaves: 542
Re: De panelen met latjes zoals te zien in elke youtube video
Ik vind het verschil juist erg groot. Het wordt wat intiemer en strakker van klank met die demping.
- vr 22 aug 2025, 15:31
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: CNC probleem
- Reacties: 2
- Weergaves: 157
Re: CNC probleem
Ik denk dat je beter naar cnczone.nl kunt gaan. Daar heb je meer kans op hulp.
- vr 27 jun 2025, 12:39
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Kwart jongeren kocht vorig jaar vinyl
- Reacties: 27
- Weergaves: 554
Re: Kwart jongeren kocht vorig jaar vinyl
Zo als eerder opgemerkt is het fysieke ook het betere. Plastic Fantastic of niet, het gaat om de beleving. Dat is meer dan alleen de oren. Werkelijk? Je plaatst een zwarte schijf op een stuk schroot en dan maak je jezelf wijs dat het om de beleving gaat. Ik denk dat ik mijn apparatuur maar opruim e...
- do 26 jun 2025, 20:25
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Kwart jongeren kocht vorig jaar vinyl
- Reacties: 27
- Weergaves: 554
Re: Kwart jongeren kocht vorig jaar vinyl
Van mijn kinderen hoor ik dat sommige oud klasgenoten over zijn op de plaat. "Want het is beter" werd er dan door die figuren beweerd. Uiteindelijk blijkt het dan om een plastic fantastic platenspeler te zijn van 120 euro. Sommige mensen hebben oren aan hun hoofd zitten, maar iets registre...
- za 04 jan 2025, 20:27
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Mylar
- Reacties: 7
- Weergaves: 418
Re: Mylar
Ik denk dat je voor een microfoon nog dunnere folie moet gebruiken.
- vr 03 jan 2025, 21:08
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Mylar
- Reacties: 7
- Weergaves: 418
Re: Mylar
Verzenden is zo rond de 10 euro (kartonnen koker). Laten we zeggen 15 euro totaal? Waar heb je het trouwens voor nodig?
- vr 03 jan 2025, 6:20
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Mylar
- Reacties: 7
- Weergaves: 418
Re: Mylar
Welke dikte zoek je? Ik heb hier mylar van 6 micron dik.
- do 19 dec 2024, 11:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Monopole laag ? doormiddel van een planar+gesloten woofer?
- Reacties: 7
- Weergaves: 364
Re: Monopole laag ? doormiddel van een planar+gesloten woofer?
Joppe, ik snap jouw verhaal en ik denk dat het werkt. Natuurkundig gezien klopt het. De praktijk is misschien wat anders. Dus even snel een MFB woofer/gewone subwoofer erbij en testen maar.
- zo 01 sep 2024, 9:16
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
- Reacties: 3560
- Weergaves: 64279
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nano waterpassen? Nu maak je mij wel heel nieuwsgierig. Ik kom uit de wereld van de meetechniek, maar van een nano waterpas heb ik nooit gehoord.
- vr 12 jul 2024, 10:20
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Mijn auto radio Siemens vdo cd 2005 code kwijt
- Reacties: 4
- Weergaves: 428
Re: Mijn auto radio Siemens vdo cd 2005 code kwijt
Ik weet niet wat voor merk auto je hebt, maar ik heb het zelf een keer met een Audi gehad. Via een Google zoektocht vond ik iemand die alleen het chassisnummer van de auto nodig had. Hij genereerde daaruit de code. Voor een kleine vergoeding kreeg ik het werkend. De code omzeilen zal wel niet mogeli...
- zo 07 jul 2024, 12:41
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
- Reacties: 3560
- Weergaves: 64279
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De optimale baffle is voor elke speaker zo smal mogelijk. Dat geeft meer ruimtelijkheid. De vleugels kun je het beste ongelijk maken. Mijn ervaring is dat 300 mm diep en 120 mm diep heel goed werkt. De 300 mm vleugel houd je dan tussen de twee luidsprekers en de korte vleugel aan de buitenkant. Verd...
- do 20 jun 2024, 21:37
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
- Reacties: 42
- Weergaves: 956
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Ik zou het maar gewoon laten zoals het is. Wat een ongelooflijke rommel en wirwar van draadjes, condensatoren en spoelen. Alleen als je echt verstand hebt van elektrostaten zou ik er aan sleutelen.
- zo 19 nov 2023, 9:04
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Thorens motor upgrade
- Reacties: 2
- Weergaves: 358
Re: Thorens motor upgrade
Ik begrijp werkelijk niet waarom het ombouwen naar kogellagers een upgrade zou zijn. Het stilste lager is een glijlager en niet een rollenlager, in wat voor vorm ook. Juist dat rollen van de kogels geeft gedreun. Verder is een goed ontworpen glijlager ook vele malen sterker vanwege het grotere conta...
- di 26 sep 2023, 6:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 300B van ali
- Reacties: 21
- Weergaves: 1115
Re: 300B van ali
Vakwerk !
- vr 04 aug 2023, 20:59
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Philips Walhalla
- Reacties: 3
- Weergaves: 219
Re: Philips Walhalla
Leuk om het allemaal te zien. Toch mis ik nog het een en ander. Zo zag ik niet de Hifi van voor de vissenogen, blijkbaar kom je dat niet meer tegen ? Ik zal wel te oud zijn, denk ik. Een oom van me had dat pre-vissenogen spul en dat was voor mij de start van mijn audio hobby. Veel geleerd en veel mi...
- za 20 mei 2023, 13:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 300B van ali
- Reacties: 21
- Weergaves: 1115
Re: 300B van ali
Die buizen moeten eerst nog inbranden om goed te gaan klinken. Ik zou hem het voordeel van de twijfel geven en hem een week de kans geven om op gang te komen.
- di 18 apr 2023, 22:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Semi omnidirectionele FR speaker
- Reacties: 17
- Weergaves: 671
Re: Semi omnidirectionele FR speaker
Het is al een oud idee, maar daarom zeker niet slecht : https://www.groundsound.com/GalleryBjarneR.php
Een uitvoering van bijna 100 jaar geleden !
Een uitvoering van bijna 100 jaar geleden !
- za 15 apr 2023, 15:21
- Forum: Archief
- Onderwerp: Lii Audio Fast 8 speakers
- Reacties: 6
- Weergaves: 615
Re: Lii Audio Fast 8 speakers
De speakers zijn verkocht. Het topic kan op slot.
- wo 05 apr 2023, 11:07
- Forum: Archief
- Onderwerp: Lii Audio Fast 8 speakers
- Reacties: 6
- Weergaves: 615
Lii Audio Fast 8 speakers
Hierbij bied ik een set van Lii Audio (nu Lii Song) Fast 8 speakers aan. Ze zijn slechts drie maanden oud en ik heb ze gebruikt in een hele grote dipool. Het is niet mijn smaak en ik ben nu via een test met Visaton BG20 over gestapt naar Visaton B200. De originele verpakking van de Fast 8 heb ik nie...
- wo 05 apr 2023, 10:33
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: CARVER - STRATEC - B&G RD Planar tweeter maar dan met een eigen sausje
- Reacties: 7
- Weergaves: 427
Re: CARVER - STRATEC - B&G RD Planar tweeter maar dan met een eigen sausje
Joppe, ik vond het veel belovend. Alleen die test opstelling zou ik anders doen. Net als bij de Carvers en de Apogee speakers (heb ik zelf gehad) zou ik een strook mdf van enkele centimeters aan de ene kant en aan de andere kant iets van 20 centimeter breed en liefst schuin gezaagd. Boven smal en on...
- ma 03 apr 2023, 8:53
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: CARVER - STRATEC - B&G RD Planar tweeter maar dan met een eigen sausje
- Reacties: 7
- Weergaves: 427
Re: CARVER - STRATEC - B&G RD Planar tweeter maar dan met een eigen sausje
Joppe,in een ver verleden heb ik diverse keren naar de Amazing Carvers kunnen luisteren : 4 grote woofers en een ribbon. Dat klank was geweldig. Ik ben dus benieuwd wat dit project gaat opleveren.
- zo 19 mar 2023, 16:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Troel Gravesen OBL-15
- Reacties: 26
- Weergaves: 1596
Re: Troel Gravesen OBL-15
Ik denk dat het gaat tegen vallen in vergelijking met wat je nu hebt. Ik heb diverse speakers in huis gehad : diverse types Magnepans, Apogee Duetta's, Audiostatic ES 100 electrostaten en veel zelfgebouwde open baffle luidsprekers. De eerste drie die ik noemde zijn ook open baffle ...... Wat ik vaak...
- di 06 dec 2022, 8:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Keuze stress: Hypex UcD180HG of Ucd400HG
- Reacties: 33
- Weergaves: 904
- zo 24 jul 2022, 12:33
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Reparatie Sony TCK770ES Cassettedeck
- Reacties: 15
- Weergaves: 916
Re: Reparatie Sony TCK77ES Cassettedeck
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb wel een aantal adressen : https://www.audioreparatie.nu/ en https://vintageaudiorepair.nl/
Er zullen vast nog meer adressen zijn.
Er zullen vast nog meer adressen zijn.
- za 06 mar 2021, 18:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: markaudio liefhebbers
- Reacties: 17
- Weergaves: 1126
Re: markaudio liefhebbers
amazing dat er dan op de achtergrond electrostaten staan zo kwam ik ook bij dit geluid Het een sluit het ander niet uit. Als je zoals ik electrostaten gewend bent, betekent het niet dat je niet naar andere systemen kunt luisteren. Ik heb de deze luidsprekers niet als vervanging gebouwd maar als mon...
