Er zijn 74 resultaten gevonden

door jawi
vr 13 dec 2024, 13:08
Forum: Aangeboden
Onderwerp: opruiming tijdschriften
Reacties: 7
Weergaves: 378

Re: opruiming tijdschriften

dag Marp,
ja, morgen zien we elkaar maar de tijdschriften zijn via-via al onderweg naar Okki, ik wacht nog op de ontvangstbbevestiging, dan sluit ik het item.
Maar dank voor het aanbod.
door jawi
di 10 dec 2024, 11:32
Forum: Archief
Onderwerp: 9710M/01
Reacties: 10
Weergaves: 299

Re: 9710M/01

over en uit
door jawi
di 10 dec 2024, 11:28
Forum: Archief
Onderwerp: 9710M/01
Reacties: 10
Weergaves: 299

Re: 9710M/01

Ik heb mij niet goed aan de regels gehouden blijkt.
Het is daarom beter dat ik ze zelf in een kast bouw en het aanbieden intrek.
door jawi
ma 09 dec 2024, 22:51
Forum: Archief
Onderwerp: 9710M/01
Reacties: 10
Weergaves: 299

Re: 9710M/01

ze zijn in de oorspronkelijke staat, dat was de kleur van de conus
door jawi
ma 09 dec 2024, 22:33
Forum: Archief
Onderwerp: 9710M/01
Reacties: 10
Weergaves: 299

Re: 9710M/01

Er is aangegeven dat de 10E die ik voorstelde veel te laag is, op marktplaats staan ze voor 5 tot 8 keer die prijs.
Dat vind ik teveel maar een prijs van 25E/stk lijkt mij dan realistischer.
Is daar belangstelling voor?
door jawi
zo 08 dec 2024, 22:25
Forum: Archief
Onderwerp: ravemaster vxt1524
Reacties: 4
Weergaves: 258

ravemaster vxt1524

Een 15'' speaker met dubbele spreekspoel en een flink vermogen.
Ik ga kleiner wonen en dan is dit teveel
zie voor de TS-parameters de foto.
vraagprijs is 30 Euro voor 300Watt
door jawi
zo 08 dec 2024, 22:16
Forum: Archief
Onderwerp: 9710M/01
Reacties: 10
Weergaves: 299

9710M/01

2 stks , vanwege de komende verhuizing moeten ze naar een andere liefhebber.

Is een tientje/stk een acceptabel bedrag?
door jawi
di 03 dec 2024, 20:44
Forum: Aangeboden
Onderwerp: opruiming tijdschriften
Reacties: 7
Weergaves: 378

Re: opruiming tijdschriften

iets lekkers is wel fijn maar het kan ook zonder, net wat het je waard is
door jawi
di 03 dec 2024, 16:43
Forum: Aangeboden
Onderwerp: opruiming tijdschriften
Reacties: 7
Weergaves: 378

opruiming tijdschriften

vanwege een komende verhuizing naar een kleinere woning moet er van alles afgevoerd worden.
ongeveer 60 stks Hobby-Hifi
en
ongeveer 60 stks Klang&Ton
wachten op een nieuwe eigenaar,
Ik wil er graag op klinken :)
door jawi
zo 13 mar 2022, 19:16
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: audio gestuurd in- en uitschakelen
Reacties: 4
Weergaves: 438

Re: audio gestuurd in- en uitschakelen

hier de bestanden:
inschakelcircuit-r1 sch.jpg
inschakelcircuit-r1 pcb.jpg
inschakelen voeding-audio-r1.LAY.txt
(94.94 KiB) 34 keer gedownload
door jawi
zo 13 mar 2022, 19:13
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: audio gestuurd in- en uitschakelen
Reacties: 4
Weergaves: 438

Re: audio gestuurd in- en uitschakelen

Bij heel lage ingangsspanningen, op het punt dat de comperator net heeft geschakeld is er wel iets merkwaardigs. De wisselspanning op de anode van de 4148 wordt dan langzaam aan minder waardoor de comperator weer terug schakelt (bij wat meer signaal gebeurt dat niet). Dat kan mogelijk wel iets te ma...
door jawi
di 08 mar 2022, 22:55
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: audio gestuurd in- en uitschakelen
Reacties: 4
Weergaves: 438

audio gestuurd in- en uitschakelen

IN- en UITschakelsysteem voor aktieve boxen Luidsprekerboxen zijn er in alle soorten en maten. De ' betere' boxen zijn veelal uitgevoerd met meerdere luidsprekers die elk dan via een filter een deel van het geluidsspectrum toegevoerd krijgen. Meestal bestaan die filters uit condensatoren en spoelen ...
door jawi
do 09 apr 2020, 21:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: handig versterkertje; TDA7264 tri-amp 2.1-amp
Reacties: 15
Weergaves: 1307

Re: handig versterkertje; TDA7264 tri-amp 2.1-amp

Het zijn interessant chipjes maar voor hier zie kik niet direkt een voordeel. Ze zijn gemaakt om een lage spanning te bewaken, kleiner dan 7V. Dat gebeurt wel heel nauwkeurig en met een spanningsdeler kan je ook een hogere spanning bewaken maar dan moet je toch de uitgang nog aanpassen aan het mute-...
door jawi
za 04 apr 2020, 23:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: handig versterkertje; TDA7264 tri-amp 2.1-amp
Reacties: 15
Weergaves: 1307

Re: handig versterkertje; TDA7264 tri-amp 2.1-amp

welk ic had je dan in gedachten?
door jawi
vr 03 apr 2020, 22:00
Forum: Versterkers
Onderwerp: handig versterkertje; TDA7264 tri-amp 2.1-amp
Reacties: 15
Weergaves: 1307

Re: handig versterkertje; TDA7264 tri-amp 2.1-amp

Er is ook een aangepaste lay-out gemaakt waar alles een plaatsje heeft gekregen.
TDA7264-5-2.lay.jpg
De print is enkelzijdig opgezet met 4 draadbruggen erin.
Binnenkort laat ik hem afdrukken.
door jawi
vr 03 apr 2020, 21:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: handig versterkertje; TDA7264 tri-amp 2.1-amp
Reacties: 15
Weergaves: 1307

Re: handig versterkertje; TDA7264 tri-amp 2.1-amp

De schakeling is getest met de TDA7264. Bij een ander IC-type werkt het mute/standby gebeuren mogelijk op een andere manier. voeding en in-uitschaken op afstand. In de figuur is het inschakelen en de mute weergegeven, de voorversterker en de einversterkers zijn niet uitgewerkt. jpg hier nog wat toel...
door jawi
vr 27 mar 2020, 22:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: LM1036 pre-amp + buffers en inschakelcircuit tri-amp
Reacties: 6
Weergaves: 474

Re: LM1036 pre-amp + buffers en inschakelcircuit tri-amp

er komt een aangepaste uitvoering. Het inschakelcircuit werkt niet naar bevrediging, dat heeft te maken met de manier waarop het inschakelrelais in de eindversterker wordt aangestuurd. In de huidige uitvoering is daarvoor een transistor bij de voorversterker geplaatst die het relais inschakeld. In d...
door jawi
vr 27 mar 2020, 11:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: handig versterkertje; TDA7264 tri-amp 2.1-amp
Reacties: 15
Weergaves: 1307

Re: handig versterkertje; TDA7264 tri-amp 2.1-amp

weer een stapje verder: het gebruik van een 3,5mm jackplug is geen succes: tijdens het insteken van de plug worden de twee signaalkontakten kortgesloten, dat veroorzaakt nogal wat stoorsignalen waar we niet van houden. Besloten is om over te gaan op de vertrouwde 5-polige din pluggen en stereo parra...
door jawi
ma 03 jun 2019, 8:39
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: uitlaat-versterker
Reacties: 5
Weergaves: 792

Re: uitlaat-versterker

het bijbehorende plaatje
uitlaathoorn.jpg
door jawi
zo 02 jun 2019, 23:40
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: uitlaat-versterker
Reacties: 5
Weergaves: 792

uitlaat-versterker

Onlangs werd mij de vraag gesteld hoe het geluid uit een (diesel)motoruitlaat kon worden versterkt. De vraagsteller heeft een aantal vrachtwagens waarmee hij zijn bedrijf uitoefent en als enthousiaste eigenaar gaat hij ook naar de jaarlijkse? truck-show in Assen. Er zijn daar verschillende prijzen t...
door jawi
vr 21 okt 2016, 23:18
Forum: Versterkers
Onderwerp: versterker met hoge / variabele uitgangsimpedantie
Reacties: 33
Weergaves: 1488

Re: versterker met hoge / variabele uitgangsimpedantie

ja en nee, de eerste versterker heb ik wel eens beluisterd maar niet echt getest. er loopt wel een en ander parallel: m'n driewegfilter is gebouwd, ik heb twee min of meer standaard geschikte versterkers maar m'n boxen zijn nog niet klaar. dus nog best wat te doen tussen de rest door. dan wil ik dez...
door jawi
vr 21 okt 2016, 21:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: versterker met hoge / variabele uitgangsimpedantie
Reacties: 33
Weergaves: 1488

Re: versterker met hoge / variabele uitgangsimpedantie

ik heb het schema laten re-nummeren, dan worden de nummertjes van links-boven naar rechts-onder aan de komponenten gegeven. Dan wil er wel eens wat veranderen maar voor mij is dat niet belangrijk. In de layout moet je de nummertjes wel aan de juiste komponentjes toedelen natuurlijk, bovendien staat ...
door jawi
do 20 okt 2016, 22:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: versterker met hoge / variabele uitgangsimpedantie
Reacties: 33
Weergaves: 1488

Re: versterker met hoge / variabele uitgangsimpedantie

even kijken of het lukt: amp LM1875 var-Zuit.jpg en ja hoor, daar gaat ie. dit schema wijkt af van het vorige schema en het russische schema in die zin dat de stroomtegenkoppeling via een stroomtransformator gaat. hiermee kan op eenvoudige manier de stroomtegenkoppeling ingesteld worden van nul tot ...
door jawi
do 20 okt 2016, 21:31
Forum: Versterkers
Onderwerp: versterker met hoge / variabele uitgangsimpedantie
Reacties: 33
Weergaves: 1488

Re: versterker met hoge / variabele uitgangsimpedantie

ik ben bezig met een tweede versie van deze versterker. dit naar aanleidinng van de volgende site: http://www.electroclub.info/invest/tda7294/r_out.htm hoewel alles daar in het russisch gaat kom je met google-translate een heel eind. er is een interessant stukje software bij, ook in het russisch maa...
door jawi
za 17 sep 2016, 22:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Philips nostalgie
Reacties: 96
Weergaves: 4831

Re: Philips nostalgie

dag allemaal, ik ben nu pas op dit onderwerp terechtgekomen. De 9710 blijft ons natuurlijk boeien. In maart 1963 heeft RadioBulletin een nogal apart kastontwerp gepubliceerd. Met name de toegepaste poort is nogal afwijkend. Ik heb dit ontwerp toegepast voor de PSL245 van Isopohon, die luidsprekers h...