Er zijn 13 resultaten gevonden

door iven
do 04 aug 2005, 19:57
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: De bouw van 12 Punishers.
Reacties: 0
Weergaves: 885

De bouw van 12 Punishers.

Vandaag aan de bouw begonnen van 12 Punishers. Omdat ik belooft had, aan Walter, als ik weer een grote order had, om hiervan foto's te maken.
Foto's vind je hier
door iven
wo 06 apr 2005, 23:25
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: De bouw van de X-TRO ( top voor de Punisher )
Reacties: 4
Weergaves: 1393

Nieuwe foto's van de x-tro-II op mijn site
http://www.iven.nl/bouwproces/bouwprocesxtroII.htm
door iven
zo 03 apr 2005, 22:04
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: mdf
Reacties: 12
Weergaves: 2534

Het ligt er aan, een harde soort zal stijver zijn en een iets hogere eigenresonantie hebben, een zachte soort wat slapper en een lagere eigenresonantie. Voor een laagkast zou je dan een harde soort kunnen gebruiken, en een midden-hoogkast een wat zachtere soort. Maar een combinatie van verschillend...
door iven
zo 03 apr 2005, 15:07
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: mdf
Reacties: 12
Weergaves: 2534

Maar welke MDF soort is nu beter voor kastenbouw?
De harde soort, of de zachte soort?
Ik heb daar zo'n mijn ideeen over, ik wil wel eens weten of ik goed zit!
door iven
di 01 mar 2005, 14:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn ultieme monitor
Reacties: 756
Weergaves: 135706

Misschien een tip; als je de hoeken wegzaag en 1 á 2 mm laat staan kun je dit het beste wegschuren met een langbandschuurmachine, dit is een bandschuurmachine met een lange zool, werkt perfect.
door iven
di 22 feb 2005, 22:56
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: De bouw van de X-TRO ( top voor de Punisher )
Reacties: 4
Weergaves: 1393

door iven
wo 02 feb 2005, 1:11
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: De bouw van de X-TRO ( top voor de Punisher )
Reacties: 4
Weergaves: 1393

door iven
zo 30 jan 2005, 18:17
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: De bouw van de X-TRO ( top voor de Punisher )
Reacties: 4
Weergaves: 1393

De bouw van de X-TRO ( top voor de Punisher )

Ik ben vandaag begonen aan de bouw van de X-tro. Tijdens de bouw zal ik foto's maken, en hier plaatsen. Het zullen iedere keer maar een paar foto's zijn. De foto's kan je vinden op http://www.iven.nl/bouwproces/bouwprocesxtro.htm
door iven
do 27 jan 2005, 0:17
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: De bouw van een set 15"/1" top en een 18" bas
Reacties: 4
Weergaves: 1500

10 jaar geleden heb ik heeeeel veeeeel gedaan met hifi en car-audio hier in Emmen waar ik woon. Ik ga binnenkort wel weer bezig hiermee zowel verkoop als bouw, maar het is een hoop werk om alles in mijn eentje voor elkaar te krijgen.
door iven
wo 26 jan 2005, 22:35
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: De bouw van een set 15"/1" top en een 18" bas
Reacties: 4
Weergaves: 1500

Set afgebouwd, foto's zijn hier te vinden http://www.iven.nl/bouwproces/bouwprocesset.htm
door iven
ma 10 jan 2005, 23:50
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: De bouw van een set 15"/1" top en een 18" bas
Reacties: 4
Weergaves: 1500

De bouw van een set 15"/1" top en een 18" bas

Ben afgelopen tijd weer lekker bezig geweest met de bouw van een aantal setjes 10"/1", 12"/1", en 15"/1". Een aantal laagkasten, 18sound br118, eaw sb150 en ik begin morgen weer aan 8 punishers. tevens ben ik een set aan het bouwen in trapezium vorm (foto's volgen). De ...
door iven
di 04 jan 2005, 12:43
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Kopieerfrees?
Reacties: 21
Weergaves: 6972

De frees is in diameter 19mm en lengte snijvlak is 20mm. Wat moet de schacht diameter wezen 6-8 of 12. Laat mij dit even weten en of je een keermes of een gewone frees wil, geef ik je een prijsje door.
door iven
ma 03 jan 2005, 1:45
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Kopieerfrees?
Reacties: 21
Weergaves: 6972

Deze frezen, met lager aan de bovenkant, zijn er zeker wel. Ik gebruik ze veelvuldig. Ik frees er, met gemak, door 18mm berken, gereedschap is er om te gebruiken. Ik heb wel een 2400watt freesmachine achter.