Er zijn 5 resultaten gevonden

door Hilbi
ma 23 jul 2007, 15:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: Goede koppel condensators?
Reacties: 3
Weergaves: 833

Goede koppel condensators?

Wat zijn nu goede koppel condensators die bestaande electrolytische elco's in het signaalpad kunnen vervangen

Waardes varierend van 4,7 tot 47uF.

Ik zie her en der wel diverse "dure" condensatoren, maar ze zijn erg duur en hebben vaak lage waarden.
door Hilbi
do 19 jul 2007, 21:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: Is dit een goede preamp?
Reacties: 6
Weergaves: 1298

ik heb zojuist c279/c280 verwijderd en een draadbrug geplaatst, das dus de middelste elco of had ik deze moeten laten zitten. Ik meet voor deze elco heel weinig dc offset, ongeveer 0,1mV. mijn bron heeft wel dc offset, dus de elco aan het begin moet blijven, ik heb m wel gebypassed met een 1uF film ...
door Hilbi
do 19 jul 2007, 14:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: Is dit een goede preamp?
Reacties: 6
Weergaves: 1298

de impedantie wordt bepaald door R225 correct? (sinds R227 al verwijderd is) Mijn bron heeft wel enigszins dc omdat daar de koppel elco's op de uitgang ook uit verwijderd zijn. Is het een optie om alleen de ingangs elco te laten zitten en de elco tussenin en uitgang te verwijderen? Of is het beter o...
door Hilbi
do 19 jul 2007, 8:56
Forum: Versterkers
Onderwerp: Is dit een goede preamp?
Reacties: 6
Weergaves: 1298

dat vind ik zelf ook, ik was inmiddels zelf aan de slag gegaan en heb C217/R227 en C218/R228 gebypassed/verwijderd.

Nu hou je een elco aan het begin van de 1e opamp, eentje na de 1e opamp en eentje na de 2e opamp. Zouden er meer uit kunnen? Mischien degene tussenin?
door Hilbi
wo 18 jul 2007, 19:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: Is dit een goede preamp?
Reacties: 6
Weergaves: 1298

Is dit een goede preamp?

Afbeelding

Is dit een goede preamp?

Wat zou aan dit schema verbeterd kunnen worden?

vr202, 1-2 is de volume regelaar
vr202, 3 is de balans regelaar