Wat zijn nu goede koppel condensators die bestaande electrolytische elco's in het signaalpad kunnen vervangen
Waardes varierend van 4,7 tot 47uF.
Ik zie her en der wel diverse "dure" condensatoren, maar ze zijn erg duur en hebben vaak lage waarden.
Goede koppel condensators?
Moderator: Beheerdersteam
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Ik zou die elco's er zeker uithalen. Er MKP typen van maken als het enigszins kan. Bijv. EMZ-typen (ornaje blokjes)
Maar lees onderstaande post eens door. Dan weet je het vast wel.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=4041
Maar lees onderstaande post eens door. Dan weet je het vast wel.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=4041
Is niet heel veilig/verstandig als je een niet symmetrisch versterker trapje uit koppelt....roelof schreef:Elco's gewoon laten zitten en een serie weerstandje geven van 100 ohm, dan is er geen verschil meer te meten en dus ook niet te horen. (Dit geld niet voor bipolaire condensatoren in speakerboxen, daar is er wel degelijk verschil te meten).
Roelof
