Er zijn 8 resultaten gevonden

door DimiA
wo 07 feb 2024, 11:08
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Versterker/receiver met on/off switch schakelen
Reacties: 8
Weergaves: 477

Re: Versterker/receiver met on/off switch schakelen

@pjotr. Op de receiver zelf zit geen IR extender aansluiting. Vanaf de tv naar de receiver loopt wel een IR zodat ik gewoon de tv afstandsbediening kan gebruiken
door DimiA
ma 05 feb 2024, 20:12
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Versterker/receiver met on/off switch schakelen
Reacties: 8
Weergaves: 477

Re: Versterker/receiver met on/off switch schakelen

@Henkjan: hij schakelt gewoon weer in, zonder in standbye te gaan. Ik vraag me vooral af of dit geen ongewenste belastingen veroorzaakt of is de aan uit knop in de receiver ook gewoon een conventionele schakelaar?
door DimiA
ma 05 feb 2024, 17:48
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Versterker/receiver met on/off switch schakelen
Reacties: 8
Weergaves: 477

Re: Versterker/receiver met on/off switch schakelen

Oud beestje, pioneer vsx-d511
door DimiA
ma 05 feb 2024, 16:25
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Versterker/receiver met on/off switch schakelen
Reacties: 8
Weergaves: 477

Versterker/receiver met on/off switch schakelen

Aangezien mijn receiver in een andere ruimte staat en geen arc heeft moet ik deze uitschakelen in de andere ruimte. Nu wil ik deze met een hue switch koppelen en zo uitschakelen in plaats van op de uitknop te drukken. Nu vertelde een vriend mij dat de aan/uit knop op de receiver niet een directe aan...
door DimiA
za 03 feb 2024, 23:46
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: In-wall speaker
Reacties: 7
Weergaves: 428

Re: In-wall speaker

Het idee is om het beetje bij beetje te leren. Ik heb altijd al de drang gehad om zelf speakers te willen ontwerpen, vaak zat spullen ervoor gekocht maar nooit een noodzaak kunnen vinden om ze te bouwen, behalve in auto’s. Simpelweg omdat ik al fantastische studio monitoren heb en nooit ergens ander...
door DimiA
ma 29 jan 2024, 22:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: In-wall speaker
Reacties: 7
Weergaves: 428

Re: In-wall speaker

Hmm, ja ik zou eventueel een backbox kunnen maken, maar is een groter volume eigenlijk niet gunstiger behalve voor het mid laag/laag?

Hier een kleine dip is voor mij namelijk geen probleem, en maakt naar mijn smaak minder modderig en strakker.
door DimiA
zo 28 jan 2024, 16:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: In-wall speaker
Reacties: 7
Weergaves: 428

Re: In-wall speaker

Focal ook niet. Maar het lijkt mij eigenlijk ook eerder een voordeel om geen back box te hebben?
door DimiA
zo 28 jan 2024, 12:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: In-wall speaker
Reacties: 7
Weergaves: 428

In-wall speaker

Na al flink verdiept te hebben in het bouwen van audio in auto’s (nee geen schreeuwsubwoofers maar gebalanceerd mooie audio met de grootste uitdaging het uitlijnen van) en met een achtergrond als mixing engineer en producer. Wil ik mij nu eens verdiepen in de zelfbouw luidsprekers voor in huis. Mijn...