Nu ik de cursus volg bij Menno ontstaat bij mij de behoefte aan een goede meetkast die het gedoe met de meet kabeltjes overbodig maakt.
Om dat ik vast niet de enige ben die daar behoefte aan heb ben ik eens op het net gaan zoeken.
Zo heb ik het kastje van Peter gevonden maar die is meer geschikt voor het doormeten van speakers en dat is niet wat ik zoek.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=25&t=5205
Deze heb ik ook gevonden en is een super de luxe meetapparaat mogelijk wil ik nog de Tru rms meter overnemen in mijn meet ding.
http://www.pmillett.com/ATEST.htm
Verder ben ik deze tegen gekomen.
http://xoscope.sourceforge.net/hardware/hardware.html
Die doet grof weg wat ik wil en is een goed begin van mij kastje.
Ontwerp gedachte
1. Beschermen van de PC
2. Regelbaar maken van de ingang in 0.1x 1x en 10x versterking.
3. De meet set minder gevoelig maken van de in en uitgang impedanties van de geluidskaart.
4. in gebouwde inverse RIAA
5. Regelbaar maken van de uitgang (calibratie)
Zo ben ik dus aan het tekenen en zoeken geslagen en heb hier een aantal dingen gecombineerd en aangepast.
Door dat ik nooit eerder met opamps gewerkt heb is dit nieuw voor mij en zou ik het leuk vinden als jullie daar eens naar kijken.
Ik denk zelf dat ik het goed gedaan heb zo maar is dat ook zo
Kort om graag jullie reacties
Nog een leuke site.
http://www.41hz.com/forums/content.php? ... asurements
Je ziet arta is niet het enige programma wat je kunt gebruiken als je met de PC wil meten.
Wel het mooist vind ik dan weer.
Groetjes George
