goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
iemand nog wat tips voor een goed setje kant&klare 5.1 speakers? is voor collega die geen tijd heeft zelf te bouwen (ja, ik heb t geprobeerd). surrounds moesten wel vrijklein zijn, verder is enig audiofielisme hem niet vreemd, dus t moet wel fatsoenlijk spul zijn. hij had ergens iets van Jamo gezien, iemand die dat toevallig ergens gehoord heeft?
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Hier staan aardig wat surround systemen getest:
http://www.areadvd.de/hardware/index/lautsprecher.shtml
http://www.areadvd.de/hardware/index/lautsprecher.shtml
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Ik heb een Kef UniQ KHT2005.3 set in de slaapkamer, helemaal niet verkeerd. Alu spuitgegoten kastjes, 4" UniQ driver, nette sub etc. Het is alleen geen budgetset, dus je moet wel een flink aantal euros afrekenen.
KEF - KHT2005.3
http://www.kef.com/GB/SurroundSound/KHT/2000

Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
KEF - KHT2005.3
http://www.kef.com/GB/SurroundSound/KHT/2000

Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Ik heb ooit eens mordount short kleintjes gehoord die heel behoorlijk klonken. Zwarte alu kastjes met een gebogen oppervlak en een tweewegje erin ondersteunt door een sub. Klon zeker niet verkeerd voor een 5.1 setje
Van die kef eitjes zijn verschillende versies en die klinken inderdaad ook niet onaardig
Edit:Deze bedoel ik: Mordaunt-Short Alumni http://www.kieskeurig.nl/satellietsyste ... ni/269043/
Van die kef eitjes zijn verschillende versies en die klinken inderdaad ook niet onaardig
Edit:Deze bedoel ik: Mordaunt-Short Alumni http://www.kieskeurig.nl/satellietsyste ... ni/269043/
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
ik zou sander volgen en ook de kef richting op gaan!
komen ook regelmatig 2e-hands voorbij!
komen ook regelmatig 2e-hands voorbij!
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Infinity Beta. Ontzettend goed spul voor een bedrieglijk lage prijs.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Heb ook eens de Kef's mogen horen en vond die ook prima te pruimen!
Rest weleens bij Correct gehoord (zoals die Mordaunt Short) vond ik iets minder, maar eerlijk gezegd kan ik die ook niet helemaal meer exact vertellen hoe of waarom. (te lang geleden).
Rest weleens bij Correct gehoord (zoals die Mordaunt Short) vond ik iets minder, maar eerlijk gezegd kan ik die ook niet helemaal meer exact vertellen hoe of waarom. (te lang geleden).
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
ik heb een voorganger van die KEFjes wel eens gehoord, prima te doen idd. en coax heeft zo z'n voordelen, lekker een vrijheidsgraad extra bij de plaatsing
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Leg 'ns uit...?Henkjan schreef:en coax heeft zo z'n voordelen, lekker een vrijheidsgraad extra bij de plaatsing
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Afstraalgedrag is vrijwel gelijk en constant onder iedere hoek en in 't vertikale en horizontale vlak.Leg 'ns uit...?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Mja, het spectrum van vroege reflecties wordt dan beter. Maar die vroege reflecties kun je in de praktijk toch niet voorkomen dmv plaatsing, dus lijkt het mij eerder een kwestie van betere geluidskwaliteit dan meer vrijheid van plaatsing. Als je dicht bij de muur moet plaatsen is het afstraalgedrag natuurlijk wel ietsje belangrijker.SSassen schreef:Afstraalgedrag is vrijwel gelijk en constant onder iedere hoek en in 't vertikale en horizontale vlak.Leg 'ns uit...?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Oja, nog een belangrijk punt: neem geen liggende MTM 2-weg als centre. Wie dat een dergelijke configuratie ooit heeft bedacht, moeten ze onmiddellijk ontslaan.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Heb ik thuis, een Silverado op z'n kant, krijg ik nu billenkoek?Oja, nog een belangrijk punt: neem geen liggende MTM 2-weg als centre. Wie dat een dergelijke configuratie ooit heeft bedacht, moeten ze onmiddellijk ontslaan.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Het is dat je aan de andere kant van het land woont, maar anders had je zeker iets dergelijks kunnen verwachten
.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Het valt op zich wel mee hoor, heb er uiteraard aan gemeten. Maar je bent welkom hoor 
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
je kan ze straffeloos op z'n kant leggen bedoel ik idd, dus je hoeft niet bang te zijn voor MartijnRonkel schreef:Leg 'ns uit...?Henkjan schreef:en coax heeft zo z'n voordelen, lekker een vrijheidsgraad extra bij de plaatsing
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Sjonge... we hebben te maken met een masochist! Weet je wat, ik kom je lekker géén billekoek geven! Dat zal je leren!SSassen schreef:Het valt op zich wel mee hoor, heb er uiteraard aan gemeten. Maar je bent welkom hoor
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
http://images.google.com/images?q=sony% ... =nl&tab=wi
bij correct in de koopjeskelder een wat oudere versie in 5.0 hiervan voor €200,-
voor deze prijs qua prijs kwaliteit onovertroffen
bij correct in de koopjeskelder een wat oudere versie in 5.0 hiervan voor €200,-
voor deze prijs qua prijs kwaliteit onovertroffen
Re: goed setje 5.1 speakers - tips gevraagd
Martijn M schreef:Sjonge... we hebben te maken met een masochist! Weet je wat, ik kom je lekker géén billekoek geven! Dat zal je leren!SSassen schreef:Het valt op zich wel mee hoor, heb er uiteraard aan gemeten. Maar je bent welkom hoor
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
