wellicht ken je het: je bent fan van een unit maar ziet hem niet veel toegepast worden - laat staan commercieel.
Voor mij de Visaton KE25SC daar een voorbeeld van.
Nu kwam ik vandaag dit tegen, wilde ik even delen
XTZ heeft een nieuw model speaker aangekondigd: de XTZ Divine 100.49. Deze vloerstaander heeft een indrukwekkende hoogte van maar liefst 122cm en een gewicht van 60 kg per stuk.
Dit nieuwe kroonjuweel zal voorzien zijn van 2 SEAS Excel 10” drivers voor de lage tonen, een keramische Thiel & Partner midrange driver en een keramische 1” tweeter van German Visaton. Deze keramische drivers zorgen voor een extreem lage vervorming en een ongelofelijke detailweergave. Tevens zal deze speaker, net als alle andere luidsprekers van XTZ, voorzien zijn van diverse Roomtuning-opties zodat deze in elke ruimte op zijn best klinkt.
De nieuwe Divine 100.49 zal binnenkort te leveren en te beluisteren zijn. De prijs is nog onbekend, maar zal zoals van XTZ verwacht kan worden een zeer hoge prijs-prestatie verhouding hebben.

Bron
http://www.intosurround.nl/eshop/index. ... &Itemid=70
Eerder had ik hem als eens gezien in de Yara II van Yaradesign

Nog fans van deze tweeter, die wat (commerciele/interessante) ontwerpen willen delen?
Ik wil hem graag met een waveguide gaan inzetten. En dan wellicht met een AL200, als 2-weg...