AV voorversterker zonder volumecontrol
Moderator: Beheerdersteam
AV voorversterker zonder volumecontrol
LS,
Voor wat beeldvorming vraag ik me af of er ook surround preamplifiers bestaan die geen volumeregeling hebben. Dus, zeg, HDMI als input en bijvoorbeeld 5.1 als output, zonder de mogelijkheid om de uitgaande signalen te verzwakken.
Ik vraag dit met het oog op actief gefilterde speakers, waarbij de volumeregeling achter het filter geplaatst wordt, en er dus niet per se een voor hoeft...
Kent iemand zo een 'black box'?
Vriendelijke groet,
Rob
Voor wat beeldvorming vraag ik me af of er ook surround preamplifiers bestaan die geen volumeregeling hebben. Dus, zeg, HDMI als input en bijvoorbeeld 5.1 als output, zonder de mogelijkheid om de uitgaande signalen te verzwakken.
Ik vraag dit met het oog op actief gefilterde speakers, waarbij de volumeregeling achter het filter geplaatst wordt, en er dus niet per se een voor hoeft...
Kent iemand zo een 'black box'?
Vriendelijke groet,
Rob
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Re: AV voorversterker zonder volumecontrol
Alleen als ze voorbereid zijn.
En dat zijn er heel veel niet, ook de goede niet.
En dat zijn er heel veel niet, ook de goede niet.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
elke DVD speler die ook SACD lust heeft het, de verschillen komen in t basmanagement hooguit naar boven
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
basmanagement?
Je bedoeld dat jij het verschil hoort in bas ofzo?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
?? dat is dus hoe de overgang van fronts naar sub gaat <duh>
Bedankt voor het meedenken!
Ik had daar nog niet eens bij stil gestaan.... (zelf heb ik een 'huis-tuin-en-keuken' dvd-speler). In principe logisch dat zoiets bestaat. Het lijkt me voor actieve filter toepassingen ideaal!
Alleen kom je wel in de hogere prijsklassen van de dvd/bd-spelers terecht. Daar staat tegenover dat hierin ook relatief betere componenten/chips gebruikt zijn...
Groet,
Rob
Ik had daar nog niet eens bij stil gestaan.... (zelf heb ik een 'huis-tuin-en-keuken' dvd-speler). In principe logisch dat zoiets bestaat. Het lijkt me voor actieve filter toepassingen ideaal!
Alleen kom je wel in de hogere prijsklassen van de dvd/bd-spelers terecht. Daar staat tegenover dat hierin ook relatief betere componenten/chips gebruikt zijn...
Was ook mijn vraag....b_force schreef:basmanagement?
Groet,
Rob
Ah ik snap hem al. Je bedoelt dat de frequentieovergang vast staat. Is het zo dat dit niet aangepast kan worden bij deze spelers?Henkjan schreef:?? dat is dus hoe de overgang van fronts naar sub gaat <duh>
Groet,
Rob
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Je hebt ook gewoon surround preamps en surround receivers die een dergelijke output hebben.
Al met al zijn die natuurlijk prijzig.
Het verbaast me dat er trouwens geen zelfbouw kitjes met een surround DAC inmiddels zijn. Al een tijd geleden heb ik gelezen dat die licenties niet meer nodig waren.
Al met al zijn die natuurlijk prijzig.
Het verbaast me dat er trouwens geen zelfbouw kitjes met een surround DAC inmiddels zijn. Al een tijd geleden heb ik gelezen dat die licenties niet meer nodig waren.
Is wellicht wat off-topic, maar kan een 'goede' DVD/BD-speler zich op CD weergave matchen met een pure CD speler?
Groet,
Rob
Hier heb ik in eerste instantie ook op gezocht; zonder resultaat...b_force schreef:Het verbaast me dat er trouwens geen zelfbouw kitjes met een surround DAC inmiddels zijn. Al een tijd geleden heb ik gelezen dat die licenties niet meer nodig waren.
Groet,
Rob
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Al een tijd zijn in principe de surround DACs zo goed dat ze het makkelijk bijhouden.
Ik hoorde zelf wel verschil, maar ik denk dat het eerder lag aan het feit dat de dvd speler een nogal vreemde highpass filter had. (lees kantelpunt lag wel wat laag). Dat was ook bij een niet al te luxe exemplaar.
Dus er zullen er best zijn die prima meekomen.
Ik hoorde zelf wel verschil, maar ik denk dat het eerder lag aan het feit dat de dvd speler een nogal vreemde highpass filter had. (lees kantelpunt lag wel wat laag). Dat was ook bij een niet al te luxe exemplaar.
Dus er zullen er best zijn die prima meekomen.
ter info ik hoor geen verschil tussen een samsung bluray en een 4 keer zo dure denon cd speler 
Dank voor alle reacties! Heeft me geholpen. Het gaan voor mij (in de toekomst) een DVD/BD-player met analog-out per elk kanaal worden. Eerst maar eens mijn luidsprekers afmaken en verder bouwen aan filter en versterking...
Groet,
Rob
Groet,
Rob
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
dat wisselt per speler, bij m'n vorige (Philips DVD963SA) kon je vrij veel, niet alleen de frequentie, maar zelfs de filterhelling van de overgang sub naar fronts, maar bij die Pioneer die ik nu heb een heel stuk minder (daar kan je zelfs geen individuele nivo's instellen)dBRob schreef:Ah ik snap hem al. Je bedoelt dat de frequentieovergang vast staat. Is het zo dat dit niet aangepast kan worden bij deze spelers?
misschien is dit ook wel iets;
http://www.switch-box.com/3x_S_PDIF_Tra ... board.html
kun je digitaal blijven tot aan het filter toe...
http://www.switch-box.com/3x_S_PDIF_Tra ... board.html
kun je digitaal blijven tot aan het filter toe...
de link die ik gaf is vooral handig als je een actief filter hebt met digitale ingang...Martijn v schreef:Hij bedoelde volgens mij eerder dit.
Maar dit apparaat is dan ook net zo duur als een blu ray speler met een 5.1 of 7.1 analoge uitgang.