Pagina 1 van 1
State of the art By Roger Atkinson. Uitgevoerd Met Kef
Geplaatst: vr 15 jul 2005, 18:55
door hovingtim
Voor Marco die mij PMde de speakers die ooit door mijn vader zijn gebouwd en nog jaar en dag spelen (al ruim 25 jaar) kortom kef for life
Speaker staat op voet wat tevens dient als bass reflex poort.

4 weg systeem inclusief kleine deukjes in het bescherm rubber van de bass speaker (jah sorry ik ben hellaas ook jong geweest en ik met speelgoed autotjes kwam vaak ten kosten van tegen alles aanbotsen)

Afgewerkt met beuken finier met +/- 3 lagen lak

Beschermkap. Speakers uit het zicht maar absoluut niet uit het oor
Marco ik hoop dat je nu wat iedeen hebt over de afwerking en ik zou ook graag de fotos van jouw willen zien.
Geplaatst: vr 15 jul 2005, 19:19
door richard
Beetje erg groot zo.
Geplaatst: vr 15 jul 2005, 20:50
door Edo
Jeee, nu moet ik m'n beeldscherm wel erg groot zetten.
Zou je ze misschien wat in size aan willen passen?
(lukt dat niet laat het me dan even weten, doe ik het even in photoshop)
Geplaatst: vr 15 jul 2005, 21:10
door Micr0mega
Edo schreef:Jeee, nu moet ik m'n beeldscherm wel erg groot zetten.
Zou je ze misschien wat in size aan willen passen?
(lukt dat niet laat het me dan even weten, doe ik het even in photoshop)
[offtopic]photoshop? ik doe het veel sneller en lichter met irfanview, super progje voor resizen, compressen enz van foto's. ook in batch
[/offtopic]
Speakers zien er leuk uit, maar wat zit er in?
Geplaatst: vr 15 jul 2005, 22:11
door vigier
Micr0mega schreef:Speakers zien er leuk uit, maar wat zit er in?
Kef, kef, kef en kef (4x kef dus)
Mocht je het niet kennen, Kef is een fabrikant van kant-en-klare luidsprekers, maar ook van losse units voor zelfbouw.
Dat laatste roep ik nou wel hard, maar volgens mij zijn ze daar een hele tijd geleden mee gestopt ... jaren 90 deden ze het in ieder geval wel
Groet, Joris
P.S. De aanhangers van KEF zelfbouwunits is een apart volkje, een zelfde soort volkje als wat zweert bij TL's of bij Lowther (Lowther is een breedbander waarbij je echt in lachen uitbarst als je de meetresultaten naast de prijs legt. Er zijn meerdere verschillende Lowther's, maar de fabrikanten hebben het nog niet door na al die units dat het echt lachen geblazen is)
Geplaatst: vr 15 jul 2005, 22:38
door Micr0mega
ja kef, dat had ik wel door. maar wat voor kef's? plaatjes zijn leuk, maar daar kunnen de audiofielen hier natuurlijk niet zo veel mee
ik heb zelf 2
kef b200 sp1014 woofers, uit 1973 liggen

en kan je toch nog iets aan die plaatjes doen? het wordt wel erg onoverzichtelijk zo.
Geplaatst: za 16 jul 2005, 9:52
door Wowly
Ik heb kef's vaak een erg "forward" sounding speakers gevonden, op het vermoeiende af. NOu heb ik alleeen maar nieuwere speakers gehoord, misschien dat de ouder beter waren?
Geplaatst: za 16 jul 2005, 10:44
door SARK
Edo schreef:Jeee, nu moet ik m'n beeldscherm wel erg groot zetten.
Zou je ze misschien wat in size aan willen passen?
(lukt dat niet laat het me dan even weten, doe ik het even in photoshop)
Of een "
Atkins(on)" dieet

Geplaatst: za 16 jul 2005, 15:19
door patrickszzz
Hier een fotootje van t binnenwerk van de State of the Art:
Groetjes,
Patrick
kefs
Geplaatst: za 16 jul 2005, 18:10
door hovingtim
beter zo denk ik he

sorry voor de grote fotos zal niet meer gebeuren. Bouwtekeningen komen eraan (pas verhuist dus ligt ergens in doos 999999 zoiets ofzo)
Geplaatst: za 16 jul 2005, 19:39
door hovingtim
Micr0mega schreef:ja kef, dat had ik wel door. maar wat voor kef's
De speaker bestaat uit een:
Kef B139 Bassluidspreker
Kef B110 Bass-midluidspreker
Kef T27 Midden Hoogluidspreker
Philips Softdome Hoogluidspreker
Filterfrequenties
20-350/350-2khz/2khz-10khz/10khz-30khz
18db octaaf wisselfilter passief gefiltert.
Geplaatst: za 16 jul 2005, 20:18
door Bart_M
Leuke speakers. Paar vraagjes.
Is die onderste unit nu een passive radiator?
Zit de bas/mid nu in een gesloten kast?
Geplaatst: za 16 jul 2005, 20:42
door DIY_Freak
Krunk schreef:Is die onderste unit nu een passive radiator?
Gewone woofer in TL behuizing.
Geplaatst: za 16 jul 2005, 20:43
door Bart_M
Hoe zit die bas/mid dan in de kast? Op dezelfde TL?
kefs
Geplaatst: za 16 jul 2005, 22:24
door hovingtim
Nee de mid/bass speaker zit in een gesloten behuizing. Dit is afwijkend van het orginele ontwerp maar dit resulteerde in een strakkere mid/bass verhouding en de speaker werdt niet meer beinvloed door staande golven van de bass speaker. De kef b139 is geen radiator (passieve bass-speaker) maar zit inderdaad in een TL behuizing
Geplaatst: do 21 jul 2005, 22:38
door Olaf Analogue
Er is nooit een ontwerp geweest waarbij de B139 en de B110 de zelfde ruimte deelden.
Lijkt me overigens ook logisch .