Pagina 1 van 1
Hoe aansluiten eindversterker
Geplaatst: do 15 okt 2009, 21:53
door Luxjan
Ik heb onlangs een eindversterker Technics SE-CA 10 gekocht voor in mijn hobby kamer.
Wat ik niet wist is dat je voor deze versterker een specifieke voorversterker nodig hebt, hij heeft nl een platte kabel met een stuk of 20 draadjes, komende van de tuner/ voorversterker.
Ik vermoed dat het wel mogelijk is om de aansluitingen te vinden waar ik mijn Rotel voorversterker kan op aan sluiten, alleen reikt mijn kennis niet zo ver.
Ik heb het schema van VV en EV van het internet gehaald, maar krijg het hier niet gepost, is een 2.5 MB groot.
Is er iemand die me zou kunnen helpen de juiste aansluiting te vinden.
Ik kan de schema's toesturen.
Re: Hoe aansluiten eindversterker
Geplaatst: do 15 okt 2009, 22:31
door ray5150
Ziet hij er zo uit?
Wat voor bestandstype is dat schema?
2.5 mb zou makkelijk moeten gaan.
Re: Hoe aansluiten eindversterker
Geplaatst: vr 16 okt 2009, 7:30
door Luxjan
Hallo,
Dat onderste blokje is het inderdaad.
Het is een .PDF bestand met een 20 blz.
Mag ik het je toemailen?
PS een passende voorversterker zou ook wel kunnen.
Re: Hoe aansluiten eindversterker
Geplaatst: vr 16 okt 2009, 8:03
door BertDB
Luxjan,
kan je me de PDF ook even mailen ?
zal ik samen met raymond even met je meekijken.
mvg, Bert
Re: Hoe aansluiten eindversterker
Geplaatst: vr 16 okt 2009, 8:18
door Luxjan
Probeersel.
Blz 27 eind versterker, 21 de VV.
Re: Hoe aansluiten eindversterker
Geplaatst: vr 16 okt 2009, 15:23
door BertDB
1. CLK led driver NIET
2. AC van transfo NIET
3. DATA led driver NIET
4. 12V spanning leds ? NIET
5. / NIET
6. AC van transfo NIET
7. / NIET
8. GND NIET
9. lijkt me iets van controle.. toonregeling, knopjes ?? ik zou zeggen NIET
10. / NIET
11. GND analoog WEL
12. / NIET
13. Rechts in WEL
14. Links in WEL
15. uitgang B+ NIET
16. Mute NIET
17. Mute NIET
18. GND digital NIET
19. AC van transfo NIET
20. AC van transfo NIET
als je geen geluid hebt, is het mss iets met die mute klemmetjes ..
Re: Hoe aansluiten eindversterker
Geplaatst: vr 16 okt 2009, 20:35
door ray5150
Ik ben er nog aan toegekomen om het schema goed te bekijken.
Re: Hoe aansluiten eindversterker
Geplaatst: zo 18 okt 2009, 7:22
door Luxjan
Hallo Bert,
Dank je voor het opzoek werk.
Ik wilde het gisteren gaan uitproberen. Ben een netkabel gaan halen, want die zat er niet bij, en wat gebeurde er?
Helemaal niets, geen zoemende transfo, geen stand by lampje dat brandde, niets.
Ik ga van de week eens proberen of er spanning is voor en na de transfo.
gr
Jan
Re: Hoe aansluiten eindversterker
Geplaatst: zo 18 okt 2009, 11:58
door BertDB
controleer ook even alle zekeringetjes wil je ?

Re: Hoe aansluiten eindversterker
Geplaatst: zo 18 okt 2009, 12:12
door ray5150
Wat ik even snel zie is dat de secundaire kant van de trafo word geschakeld door een relais. is wel vaker bij dat soort systemen.
Re: Hoe aansluiten eindversterker
Geplaatst: zo 10 jul 2011, 18:12
door huysmans
ik heb gisteren een zelfde versterker gekocht, met hetzelfde probleem: alleen een platte kabel.
is het je nog gelukt de versterker aan te sluiten en zo ja hoe?
Re: Hoe aansluiten eindversterker
Geplaatst: zo 10 jul 2011, 19:01
door MechanicalAnimal
hoi huysmans
als ik jouw was dan stuurde ik "Luxjan" maar even een PB of vraag bij de moderators even zijn emailadres.
Het laatste bericht van Luxjan dateert uit 2009 helaas.
sucses met je zoektocht
groet
maarten
Re: Hoe aansluiten eindversterker
Geplaatst: ma 11 jul 2011, 14:59
door swblom
Heb je hem niet van Luxjan gekocht???
