Alleen had ik een probleem, ik heb geen speakersstands. Omdat de DM 602 een vrij forse speaker is
had ik snel besloten iets zelf te bouwen.

DM 602 S1

Hier nog op de dozen van de windlichten.

Met dit briefje ben ik naar de Gamma gegaan. Je kunt daar tegenwoordig halve planken kopen en laat mijn ontwerpje nu precies uit een halve plank te zagen zijn. Gelukkig had ik een voordeelpas en dan is het laten zagen van de planken gratis!! Ik had de jongen al uitgelegd dat ik alles op de milimeter nauwkeurig had berekend en hij heeft goed z'n best gedaan.
Dus € 12.50 later had ik mijn plankjes.

Beetje lijm en een paar schroefjes doen wonderen. De vulling van de voet bestaat uit vogelzand.
Ik heb 2 plastic zakken vol vogelzand in de voet zitten en dit zit helemaal klem in vol.
Dat resulteert dan ook in een gewicht van 20 kilo !!!!


Omdat de speakerstands specifiek voor deze B&W's zijn heb ik de hoeken aan de voorkant afgerond.
Zo ongeveer als het frontje en het geheel past aardig aardig moet ik (zelf) zeggen!




Toen kwam het moeilijke, een duplicaat maken! Ze zjin niet een 1 op 1 kopie van elkaar maar dan hebben we
het echt over een milimeter. Ze wegen 20 kilo per stuk en zijn helemaal dood, klankloos.
Ik ga wat houtplamuur gebruiken om de verzonken schroeven weg te werken en daarna alles nog even schuren.
Plankjes zitten bijna naadloos tegen elkaar dus veel schuren hoeft gelukkig niet. Eventueel met de grondverf in 2 lagen
is er ook nog wel wat oneffenheid weg te werken. Lakken heeft wel mijn voorkeur want dat kan ik thuis doen of in de berging.
