Pagina 1 van 1

Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Geplaatst: wo 30 sep 2009, 20:15
door Martijn M
Mijn vader heeft een blu-ray-speler aangeschaft. Deze is middels component (RGB) aangesloten op de plasma. Helaas is het beeld nagenoeg alleen groen. Het ligt niet aan de kabel, dat heb ik getest. Waar zou het aan kunnen liggen?

Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Geplaatst: wo 30 sep 2009, 22:05
door k.p.
Misschien de speler testen op een andere TV en anders de TV proberen met een ander componnent apparaat voeden. Dan weet je aan welke kant van de kabel het probleem zit.

Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Geplaatst: wo 30 sep 2009, 23:18
door Marp
Martijn M schreef:
Deze is middels component (RGB) aangesloten op de plasma. Helaas is het beeld nagenoeg alleen groen.
Je hebt toch geen RGB en YPbPr/component op elkaar aangesloten? Dat zijn verschillende signalen, en uitwisseling veroorzaakt inderdaad een groene kleur.

Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Geplaatst: wo 30 sep 2009, 23:21
door Martijn M
Uhm... misschien wel. Hoe moet 't dan wel? :oops:

Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Geplaatst: wo 30 sep 2009, 23:42
door Marp
Mogelijk gewoon een instelling aanpassen. Lees gelijk even 2 posts daarboven, zodat je niet voor hetzelfde euvel als ray5150 komt te staan. =P~

Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Geplaatst: do 01 okt 2009, 0:43
door ray5150
Marp schreef:
Mogelijk gewoon een instelling aanpassen. Lees gelijk even 2 posts daarboven, zodat je niet voor hetzelfde euvel als ray5150 komt te staan. =P~
Uhm, ja. dat kun je wel zeggen.... baal er nog van..

Heb je geen HDMI aansluiting?

Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Geplaatst: do 01 okt 2009, 9:38
door Martijn M
Hi,

Ik heb geen HDMI, maar gelukkig is 't inmiddels gelukt met Component. De tv stond blijkbaar op Component 1 ingesteld, maar ik moest Component 2 hebben. Anyway, het werkt! Bedankt.