Mini TL met Mission coax CP 10 X

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Mini TL met Mission coax CP 10 X

Bericht door weidok »

hoi kwam dit ontwerp tegen
mini TML met mission coax speakertje

lees maar...

http://winboxsimu.de/reload.html?Boxen13.html
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

geinig... leuk dat er ook eens wat met een coax gedaan wordt. en dat mensen Udo *) volgen en een TL op t buro plaatsen 8)

zoiets zou met die 8cm coax Tangband ook leuk kunnen (en in al m'n bescheidenheid denk ik dat die TL beter kan :lol: )

*) want ondanks dat het een zeer matige TL was, was voor zover ik weet langharige Udo de eerste met een desktop TL...
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Bericht door wouter »

Of met die nieuwe GOODLOOKIN' Omnes Audio Coax...

Wat een gedrocht die mission coax TL, dat kan mooier :wink:
Gebruikersavatar
Wouter Mense
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 8:55

Bericht door Wouter Mense »

Wouter, dat zeg ik met je mee :P
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Bericht door wouter »

Ha, samen sterk :P

Wij wouters, zien dat graag anders :-)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

en wat zien we in de Hobby Hifi die gisteren op de mat lag: een mini TL met de Tangband coax :idea:

BT heeft goed gekeken naar "mijn" serie desktop TL's, met de sterke taper, afstemming op ~55Hz, driver op ~1/3 en de meeste demping in het gesloten eind. wel heeft hij de lijn opgerold ipv 1 maal gevouwen, waardoor de kast wat lager is. Vooral de plek van de driver is wel uniek, want in al de andere TLs die hij maakte bleef hij hardnekkig weigeren om de driver ergens anders te zetten dan aan het begin van de lijn (waarschijnlijk omdat K+T de driver op 1/3 presenteerde als K+T recept voor een TL).

Verdere bijzonderheid is dat hij een werkelijk zeer eenvoudig filter heeft toegepast, iirc in totaal slechts 5 componenten :!: En dat dan ook nog eens zonder de blabla waarmee ontwerpen van BT vaak gepaard gaan :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”