hoi kwam dit ontwerp tegen
mini TML met mission coax speakertje
lees maar...
http://winboxsimu.de/reload.html?Boxen13.html
Mini TL met Mission coax CP 10 X
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
geinig... leuk dat er ook eens wat met een coax gedaan wordt. en dat mensen Udo *) volgen en een TL op t buro plaatsen
zoiets zou met die 8cm coax Tangband ook leuk kunnen (en in al m'n bescheidenheid denk ik dat die TL beter kan
)
*) want ondanks dat het een zeer matige TL was, was voor zover ik weet langharige Udo de eerste met een desktop TL...
zoiets zou met die 8cm coax Tangband ook leuk kunnen (en in al m'n bescheidenheid denk ik dat die TL beter kan
*) want ondanks dat het een zeer matige TL was, was voor zover ik weet langharige Udo de eerste met een desktop TL...
- Wouter Mense
- Berichten: 26
- Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 8:55
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
en wat zien we in de Hobby Hifi die gisteren op de mat lag: een mini TL met de Tangband coax
BT heeft goed gekeken naar "mijn" serie desktop TL's, met de sterke taper, afstemming op ~55Hz, driver op ~1/3 en de meeste demping in het gesloten eind. wel heeft hij de lijn opgerold ipv 1 maal gevouwen, waardoor de kast wat lager is. Vooral de plek van de driver is wel uniek, want in al de andere TLs die hij maakte bleef hij hardnekkig weigeren om de driver ergens anders te zetten dan aan het begin van de lijn (waarschijnlijk omdat K+T de driver op 1/3 presenteerde als K+T recept voor een TL).
Verdere bijzonderheid is dat hij een werkelijk zeer eenvoudig filter heeft toegepast, iirc in totaal slechts 5 componenten
En dat dan ook nog eens zonder de blabla waarmee ontwerpen van BT vaak gepaard gaan 
BT heeft goed gekeken naar "mijn" serie desktop TL's, met de sterke taper, afstemming op ~55Hz, driver op ~1/3 en de meeste demping in het gesloten eind. wel heeft hij de lijn opgerold ipv 1 maal gevouwen, waardoor de kast wat lager is. Vooral de plek van de driver is wel uniek, want in al de andere TLs die hij maakte bleef hij hardnekkig weigeren om de driver ergens anders te zetten dan aan het begin van de lijn (waarschijnlijk omdat K+T de driver op 1/3 presenteerde als K+T recept voor een TL).
Verdere bijzonderheid is dat hij een werkelijk zeer eenvoudig filter heeft toegepast, iirc in totaal slechts 5 componenten
