Cappuccino Elegance: Budget Edition
Moderator: Beheerdersteam
Cappuccino Elegance: Budget Edition
Hallo mensen,
Na het afronden van mijn eigen set (bouw zie: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=9076), ben ik bezig geweest om een kleinere variant torens te maken voor een vriend van mij.
De drivers van deze kleinere variant zijn peerless sds-164 en seas H1214.\
Opbouw van de kast is vergelijkbaar aan die van de grote variant.
Enkele foto's van de kleine variant, en (mijn) grote variant hieronder.
Groetjes, Xander
Na het afronden van mijn eigen set (bouw zie: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=9076), ben ik bezig geweest om een kleinere variant torens te maken voor een vriend van mij.
De drivers van deze kleinere variant zijn peerless sds-164 en seas H1214.\
Opbouw van de kast is vergelijkbaar aan die van de grote variant.
Enkele foto's van de kleine variant, en (mijn) grote variant hieronder.
Groetjes, Xander
- Bijlagen
Laatst gewijzigd door Mr. X op di 20 apr 2010, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ha Olaffel,
Het geluid heeft wel wat weg van de center met de sds 134, maar dan klinkt de toren letterlijk wat groter. Dat mag ook wel voor een grotere speaker in een grotere kast.
Toch gaan ze nog best wel laag, maar ze zijn niet te vergelijken qua power met de grote broers. Het filter ben ik ook erg tevreden over, mooi hoog en prima mid en laag, dus een goede scheidingsfrequentie. Hiervoor heb ik het filter van Edo gebruikt (http://forum.zelfbouwaudio.nl/files/filter5_136.gif)
In hun soort/maat/prijsklasse doen ze het echt goed, maar het laag is natuurlijk niet te vergelijken met de grotere broers. Toch klinken ze gewoon veel beter en gebalanceerder dan een toren van de Media-markt of iets dergelijks. Of om van computersurroundsets maar te spreken
Verder met muziek en films klinken ze goed, ook voldoende laag. Kortom speakers waarmee je voor de dag kunt komen, en waar veel luisterplezier aan beleefd zal worden.
Bijgevoegd nog een afbeelding van het filter.
Groetjes, Xander
Het geluid heeft wel wat weg van de center met de sds 134, maar dan klinkt de toren letterlijk wat groter. Dat mag ook wel voor een grotere speaker in een grotere kast.
Toch gaan ze nog best wel laag, maar ze zijn niet te vergelijken qua power met de grote broers. Het filter ben ik ook erg tevreden over, mooi hoog en prima mid en laag, dus een goede scheidingsfrequentie. Hiervoor heb ik het filter van Edo gebruikt (http://forum.zelfbouwaudio.nl/files/filter5_136.gif)
In hun soort/maat/prijsklasse doen ze het echt goed, maar het laag is natuurlijk niet te vergelijken met de grotere broers. Toch klinken ze gewoon veel beter en gebalanceerder dan een toren van de Media-markt of iets dergelijks. Of om van computersurroundsets maar te spreken
Verder met muziek en films klinken ze goed, ook voldoende laag. Kortom speakers waarmee je voor de dag kunt komen, en waar veel luisterplezier aan beleefd zal worden.
Bijgevoegd nog een afbeelding van het filter.
Groetjes, Xander
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
twee opmerkingen tav het filter:
Een metalen kern in een spoel (hier het schroefje) zal de zelfinductie drastisch wijzigen. Wellicht is het beter een kunststof schroef te gebruiken of makkelijker te verkrijgen: een houten duveltje waar je de spoel overheen lijmt..
Weet je dat er ook koperen spijkers bestaan? Hiermee kun je heel prima je componenten op een houten plankje solderen..
Kees
Een metalen kern in een spoel (hier het schroefje) zal de zelfinductie drastisch wijzigen. Wellicht is het beter een kunststof schroef te gebruiken of makkelijker te verkrijgen: een houten duveltje waar je de spoel overheen lijmt..
Weet je dat er ook koperen spijkers bestaan? Hiermee kun je heel prima je componenten op een houten plankje solderen..
Kees
Oke, bedankt voor de reacties, ik zal even bij hem langs gaan en de filters aanpassen. Ik wist niet dat de eigenschappen zo erg veranderde door de schroeven, dus dat zal ik direct aanpassen dan.
Ik had goedkopere condensatoren genomen omdat de kosten wat lager moesten blijven. Ik heb tegen die vriend van mij gezegd dat wanneer hij een keer betere condensatoren erin wil hebben dat dat mogelijk is, en dat het filter gemakkelijk te tweaken is.
@ K.p. de set bevalt goed. Mijn eigen set ben ik zeer tevreden over, en Leon is ook erg blij met zijn kleinere varianten.
Groetjes, Xander
Ik had goedkopere condensatoren genomen omdat de kosten wat lager moesten blijven. Ik heb tegen die vriend van mij gezegd dat wanneer hij een keer betere condensatoren erin wil hebben dat dat mogelijk is, en dat het filter gemakkelijk te tweaken is.
@ K.p. de set bevalt goed. Mijn eigen set ben ik zeer tevreden over, en Leon is ook erg blij met zijn kleinere varianten.
Groetjes, Xander
