Ik heb +- 1.5 jaar geleden de Apo's van Montana overgenomen, ondanks dat dit hele mooie speakers zijn en een verbetering waren tov mijn zelfbouw peerless 2.5 weg ben ik niet tevreden met de sound die ik nu heb, dit ligt aan een combinatie van factoren, voornaamste: smaak (qua filtering, klinkt nu wat 'hard' en vermoeiend, units zijn accutons), en akoestische problemen in mijn luisterruimte (zolder 5*5,5m met schuine daken) ik onderzoek de mogelijkheid of actieve filtering voor mij niet beter zou zijn.
Met forumgenoot interficior zolaatst een roomeq gedaan dmv mijn Tag processor en het is nog erger dan we al dachten met de akoestiek op de luisterplek, afgezien van behoorlijke dips en pieken op de laagfrequenties zit er een hele nare (brede) dip op de midlaag frequentie wat dus het harde geluid ook wel verklaart, tevens is er nagenoeg geen galm en in eerste instantie zou je ook zeggen dat de akoestiek goed is, na die meting weet ik (helaas) wel beter
Ik wil een beetje gaan experimenteren met mijn akoestiek en of ik dat op simpele en goedkope wijze (geen auralex panelen!! $$
Is er naast de DECX$$ nog een betaalbaar alternatief?
Ik heb dus al een voorversterker/processor (Tag) met roomeq voor het laag.
Ik wil ook nog een leuke tweeweg bouwen voor beneden en met een studie en full-time baan word het (opnieuw) passief filteren van de 3-weg Apo's mijns inziens niet gemakkelijk/hele opgave, al heeft interficior wel laten weten mij te willen helpen, misschien is dat leuker met de tweeweg daar ik denk dat voornamelijk de Accuton c79 zo ongeveer de mid unit out of hell is mbt passief integreren in een 3-weg, en er mensen (ik ken er iig een
btw ik zal 3 speakers moeten gaan filteren daar er een identieke Apo kast (wel iets lager en dieper gebouwd) als center gaat komen. is dit een probleem met actief? ik zag dat de DECQ bv zowiezo alleen stereo 3-weg kan.
Thanks,
Greets,
Simon