Opwaarderen filter Tannoy Revolution R2

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Sateetje

Opwaarderen filter Tannoy Revolution R2

Bericht door Sateetje »

Sinds twee jaar heb ik de Tannoy Revolution R2's in gebruik. Eerst op een Onkyo TX-SR600 receiver en sinds november op een Arcam AVR350.

De Tannoy's klinken voor het geld redelijk goed (300 euro per paar betaald). Echter... tijdens het kopen van de Arcam heb ik Monitor Audio Silver gehoord op deze receiver en die klinken een stuk gedetailleerder dan de Tannoy's. Hoewel de upgrade van Onkyo naar Arcam al verbazingwekkend was, vind ik de Tannoy's nu toch een beetje tegenvallen en ben benieuwd of er maar uit te halen is.

Van het huidige filter heb ik een aantal foto's gemaakt (zie bijlagen) en zou advies willen over het hoe en wat met betrekking tot het verbeteren van het filter (mits dit nog interessant is).

De speakers worden d.m.v. van Bi-Amping aangestuurd via de AVR350.

Mocht het niet interessant zijn om iets aan het filter aan te passen dan wordt het toch zelf bouwen of op zoek naar andere speakers.
Bijlagen
IMAG0022.JPG
IMAG0021.JPG
IMAG0020.JPG
IMAG0019.JPG
IMAG0017.JPG
IMAG0016.JPG
IMAG0015.JPG
IMAG0014.JPG
IMAG0012.JPG
IMAG0011.JPG
IMAG0009.JPG
IMAG0007.JPG
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Misschien is het een idee om de speaker eens op te laten meten bij iemand van dit forum. Dan kan je goed zien wat er eventueel stoort aan de sound en wat de mogelijkheden zijn met het filter.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”