Pagina 1 van 1
dynaudio xennon 3/100L mkII
Geplaatst: ma 18 mei 2009, 18:42
door fritzie
Zoals belooft in de groupbuy bitumen hier mijn verslag van mijn eerste zelfbouw project de xennon 3/100L mkII
waarom mkII de originele kastvorm is in een modern jasje gestoken
en de gebruikte drivers wat beter nml de d260 ,d76af ,24w100 xl
ook de filter elementen zijn van een betere kwaliteit
ik ben al een paar maandjes bezig en schiet al aardig op hoewel ik absoluut geen haast heb als ze aan het eind van het jaar maar klaar zijn
hier onder wat foto's
Geplaatst: ma 18 mei 2009, 19:18
door SARK
Ziet er goed uit, vertel eens iets meer over die homemade middentoner bescherming

Geplaatst: ma 18 mei 2009, 19:45
door fritzie
geinspireerd door de tweeter in dynaudio bm15a en esotar 110
ik hoop deze tweeters in de toekomst nog op de kop te tikken (d260da)
ik vind het wel wat hebben en zo zijn de domes toch beschermt als er geen frontje op zit
Geplaatst: ma 18 mei 2009, 20:23
door SARK
Ik doelde meer op hoe je ze hebt gemaakt

Geplaatst: ma 18 mei 2009, 21:36
door Wowly
Phoe hee, vroegah kwam iemand binnen met een in elkaar geknutseld mdf kissie. Tegenwoordig zijn de eerste posts al volstrekt semiproffesionele speakers
Mooi werk hoor.....
Jan
Geplaatst: ma 18 mei 2009, 23:45
door Chris_T
Inderdaad, mooi werk hoor. Ook de speakers

.
Klopt het dat je de custom bescherming met een gasbrander gesoldeerd hebt?
Ben ook erg benieuwd naar de functie en bouw van de interne reflexiepanelen.
Geplaatst: di 19 mei 2009, 22:02
door fritzie
Ik doelde meer op hoe je ze hebt gemaakt
dmv een mal waarop de 6 gaatjes van de frontplaat heb afgetekend en geboort heb hier inbusboutjes ingeschroeft en dan 6 gebogen staafjes op het het middelste busje met de uitholingen laten rusten
en daarna met zilver hard gesoldeerd
op de foto is het eerste proef model te zien deze was wat te hoog
de uiteindelijke versie is in rvs 316 (niet magnetisch) gemaakt
Geplaatst: di 19 mei 2009, 22:22
door Henkjan
Geplaatst: ma 22 jun 2009, 21:18
door fritzie
Het is even stil geweest echter niet stil gezeten het had even wat voeten in de aarde maar de moeilijk verkrijgbare spoeljes van 0,4 mm zijn uiteindelijk binnen eerst niet op voorraad toen verkeerde gestuurd toen weer te weinig maar nu compleet .
Moet zeggen de mensen van
http://www.audio-components.co.uk/ hebben goed hun best gedaan uitstekende service en goed e-mail contact
Nu maar naar de speakers ze zijn inmiddels in de grondlak gezet ik gebruik hiervoor unigrundbunt superspul voor mfd
1 heft de zuigende werking perfect op
2 makkelijk schuurbaar
3 goed vullend vermogen
4 goed dekkend
misschien niet overal te krijgen maar wel online te bestellen
http://winkel.verf24.nl/index.php?main_ ... cts_id=593
wellicht een tip voor de mensen die er tegenop zien om de facetten van de kasten te maken, ik 2 mallen gemaakt zodat deze exact het zelfde worden dit werkt echt super eerst grof afzagen en daarna de laatste milimeters door de frees laten doen dat scheelt een enorm schuurkarwei
Ben ook erg benieuwd naar de functie en bouw van de interne reflexiepanelen
deze zijn gemaakt van 180 mm rond en 10 mm dik nylon waar ik op de draaibank v-groeven in heb gedraaid omdat de kast inwendig vierkant is en de woofer slechts 6 db gefilterd wordt ,worden de hogere freg die de woofer weergeeft verspreid en zodoende beter gedempt of het werkt weet ik niet maar baat het niet dan schaad het niet
Het filter gaat nog een pittig soldeer klusje worden
hier onder wat foto's